Beste verloskundige, 24 mei heb ik mijn zesde miskraam gehad, dag 9 onveilig gevree-en (verder veilig ivm een tijdelijke pauze) en nu op dag 24 heb ik een positieve zwangerschapstest en sinds vorige week vrijdag alweer duidelijke symptomen. We weten zeker dat het een nieuwe zwangerschap is en geen oud HCG doordat na mijn laatste miskraam mijn HCG is gevolgd d.m.v. bloedonderzoek i.v.m. een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn HCG was binnen enkele dagen na de miskraam alweer 0. Ik vraag me af hoe lang ik nu zwanger ben. Ik heb geen idee wanneer ik mijn eisprong heb gehad en probeer dat een beetje na te rekenen. Ik begreep altijd dat sperma maar twee dagen in de baarmoeder kon overleven, maar is langer ook mogelijk? Vanwege onze voorgeschiedenis vind ik het wel prettig te weten hoe ver ik ben. Daarnaast moet ik tussen de 5-6 weken een echo hebben ivm verhoogd risico bbz en moet bij 6 weken mijn schildklier worden gecontroleerd. Weet jij misschien ook hoe nauw deze termijnen komen en heb je enige idee hoever ik zou kunnen zijn nu Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Trees
Hoi Trees, een test kan tegenwoordig ook al vor je NOD positief worden, dus heel zeker is het inderdaad niet te zeggen. Ik zou als ik jou was uitgaan van een minimale en een maximale termijn; 4+2 (cyclus van 24 dgn) tot 3+5 (cyclus van 28 dagen) nu. Maar voor het plannen van een echo zou ik uitgaan van 4+2, dan ben je niet te laat iig. Ik duim met je mee. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je heldere antwoord. Ik heb daar zeker wat aan. Voor de onderzoeken ga ik inderdaad nu maar uit van het maximale termijn met in mijn achterhoofd houdend dat het ook korter zijn. Voor mezelf ga ik nu uit van het gemiddelde van deze twee. Ik ga morgen maar het ziekenhuis bellen voor de eerste afspraken en nu weet ik wat ik kan aangeven. Van het maximale uitgaan voelt ook wel prettig. Weet ik zeker dat ik nooit te laat ben. Groetjes trees