streptokokken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dani27, Apr 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Hey dames

Wegens meerdere malen bloedverlies is bij mij een poosje terug een uitstrijkje gemaakt.
    Nu heb ik een.vraag weet iemand van jullie of er dan standaard getest wordt op streptokokken?

En zijn.er verder nog symptomen.van streptokokken b?

2. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,438
    1,030
    113
    Female
    nee dat wordt niet standaard getest.
    Van streptokok heb je eigenlijk nooit klachten, soms een blaasontsteking

3. diene

diene Bekend lid

Dec 4, 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Er wordt niet standaard op getest.
    Ik heb er geen klachten van gehad. Maar bij mij hebben ze het niet met een uitstrijkje getest, ze zetten je urine op kweek.

4. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Nee inprincipe niet. Heb het toevallig vandaag nog gevraagd aan de gynaecoloog maar als er geen aanleiding voor is doen ze het niet en anders gaat dat indd met een urine kweek.
    Bij mij is er in 2012 ontdekt dat k draagster ben van GBS (groep streptokokken b) en bij navragen of ze er iets mee doen kreeg k het verhaal dat het niet standaard is dat ze er iets mee doen of ab uit voorzorg geven alleen als daar dus reden toe is bijv. lang gebroken vliezen e.d.

5. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Bedankt dames.
    hoe zit dit met een urinekweek.dan?
    Ik.had geen echte ontsteking maar de huisarts heeft het op kweek laten zetten. Checken ze dan wel ook op streptokokken b?

En is streptokokken.in de keel hetzelfde als in de vagina?

Ik heb als kind bijv. zoiets in de keel gehad en heb deze zwangerschap vaak keelpijn en pijn aan de tong. Dokter dacht aan spruw dus misschien is.dat het wel gewoon maar begreep dat het nog al eens gemist wordt. En dat het bijv. oorzaak kan zijn voor bloedingen.

6. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Nee je hebt verschillende streptokokken en de streptokokken b variant komt vooral in de darmen voor.
    Bij de huisarts checken ze niet standaard op streptokokken b dat gaat echt via het ziekenhuis en vaak vraagt de gyn dat apart aan.

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Ik had/heb een blaasontsteking en bij mij heeft de h.a. er wel op gecheckt door het op kweek te zetten. Ik heb het niet in elk geval, gelukkig.

8. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Ik heb geen ontsteking..net gebeld.

Ga het streptokokkenverhaal woensdag met gyn bepraten denk ik.

Share This Page