Rugpijn na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door kikiko, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikiko

kikiko Actief lid

30 dec 2007
    122
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week of 3-4 ontzettende rugpijn onder in mijn rug.
    Is dit een overblijfsel van de zwangerschap? Ik dacht zelf namelijk dat het misschien kwam omdat mijn rug in de zwangerschap een hele andere houding heeft gehad (met al dat gewicht aan de voorkant).

Zijn er meer mensen met deze klachten of moet ik toch maar eens langs de fysiotherapeut?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je kan het even bij je VK aangeven maar het kan door meerdere dingen komen.

Bijvoorbeeld

Borstvoeding (andere houding als je gewend bent) vaak licht gebogen rug als je nog niet mega-ervaren heb of je plekkie gevonden heb)

Commodehoogte? is die wel perfect voor je kan al snel te hoog of te laag zijn en je brengt er best wel wat tijd door.

Hetzelfde geld voor het badje (vaak zwaar, onhandig, vreselijke hoogte, gebogen staan) ik ga de baby gewoon aan mijn man na 2 weken ofzo want dat badje ging echt niet met mijn rug.

Ik heb een scheur in mijn ruggewervel (van auto ongeluk) en zoiezo van de bevalling wel een goede tik overgehouden maar na het aanpassen van bovenstaande dingen (behalve BV) ging het wel beter..

3. kikiko

kikiko Actief lid

30 dec 2007
    122
    0
    0
    Overijssel
    Ik moet zeggen dat ik geen borstvoeding geef dus daar kan het niet aan liggen.

Misschien dan toch de commode. Ik merk het vooral als ik een tijdje voorover gebogen sta.
    Vooral wat je zegt met in badje doen en als ik over de box gebogen sta. Vind het wel vreemd omdat ik eigenlijk nooit geen rugklachten heb gehad.

Gelukkig gaat het bij jou nu beter. Heb je in de zwangerschap erg last gehad van je rug (door scheurtje)?

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    is het anders een idee om een fysio bij je thuis te laten komen om te kijken hoe jij alledaagse dingen doet nu met je kindje (en zonder) en om te zien of dat handiger kan?
    ik ben zelf fysio en merk vaak dat zo'n eenmalig bezoek heel nuttig kan zijn.
    succes!

Deel Deze Pagina