Hi meiden, Eind januari ben ik bevallen van een prachtig mannetje middels een spoedkeizersnede. Helaas zijn er nog wat kilo's blijven plakken en vooral rond mijn buik dat stukje "slapende" huid bij de keizersnede vind ik erg vervelend, want dat hangt echt een beetje... Lijnen is nooit mijn ding geweest, let uiteraard wel op met eten (weinig snoep, veel groente & fruit), maar hou ook wel echt van een lekker etentje enzo... Ik wil dus graag weer gaan sporten! Voor mijn zwangerschap was ik veel bezig met Bodypump (groepsles met gewichten), nu wilde ik laatst beginnen aan 30 days shred maar ik verging echt van de pijn aan mijn buik, tot huilens toe... Herkennen jullie dit? Dat je na de keizersnede evht pijn had bij sporten? Hebben jullie soms tips hoe je het het beste weer kunt opbouwen? Heb binnenkort twee weekjes vakantie en wil dan eigenlijk echt weer richting sportschool een paar keer per week en dan weer eens gaan opbouwen.., ik dacht aan opbouwen met cardio en dan langzamerhand wat apparatuur (géén buikspieren in eerste instantie) en dan uiteindelijk ook daadwerkelijk weer de bodypump. Iemand tips en/of ervaringen met sporten na de keizersnede?!
Hoi, Mijn gynaecoloog heeft bij de nacontrole na 6 weken gezegd dat ik alles weer mocht doen ( behalve zwanger worden binnen een half jaar ) Ik ben toen gewoon weer naar de sportschool gegaan en gaan tennissen etc. Het belangrijkste is dat je naar je eigen lichaam luistert.
Haha ja het zwanger worden hebben ze hier ook gemeld! Ik ga maar eens rustig aan beginnen en dan idd kijken wat ik kan!
Ik lees met je mee! Heb zelf 12 maart een keizersnede gehad en ben een week geleden met 30 days shred begonnen (althans geprobeerd), ik had ook erg last van mijn buik, vooral met springen. Ik doe het dus ook maar half voor nu, bij de jumping jacks bijvoorbeeld spring ik dus niet, maar maak een soort van pasjes haha (ik zal er dan ook langer dan 30 dagen over doen)
Hahaha, herkenbaaaaar! Kun je wel gewoon buikspieren doen? Af en toe denk ik dat ze die hebben verpest met de keizersnede hahaha....
Ja conditie is echt drama, maar dat is natuurlijk ook zo omdat je toch 6 weken weinig kunt doen en dus ook rustig aan doet!
Buikspieren gaan redelijk, niet geweldig, maar ik had erger verwacht, ik krijg wel erg last van mijn rug. En inderdaad, conditie is bij mij ook een drama!! Ik heb sinds vandaag zo'n fiets voor in huis, als de kleine dan ligt te slapen, kan ik wat aan mijn conditie werken
Ik kreeg van de fysio de feedback om niet eerder je buikspieren te trainen dan dat het soort gleufje dicht is. Die tussen je buikspieren. Dit duurde bij mij 12 weken. Verder had ik nogal lang last van de ks. Heeft wel 5 mnd geduurd tot ik niets meer voelde.
Gleufje? Wat bedoel je daarmee? Ga sowieso als ik begin wel eerst samen zitten met personal trainer om te kijken hoe of wat...
Je buikspieren gaan in de zwangerschap wijken. Om ruimte voor me baby te maken. Daarom mag je tijdens de zwangerschap ook geen rechte buikspieren oefenen. Je kunt het gleufje/kuiltje voelen door te liggen op de grond, net onder je borstbeen te voelen en zachtjes aan te spannen. Voel je daar nog een gleufje/kuiltje/opening, is het nog niet dicht en moet je wachten. Meld het wel bij een personal trainer, dan kunne ze er naar kijken. De meeste weten niet z goed hoe ze een bevallen vrouw moeten begeleiden.