Vanmiddag met vriendlief mee naar zijn huisarts voor het eerste gesprek richting zaad onderzoek. Naar aanleiding van deze uitslag is het mijn beurt zo en zo voor mij onregelmatige en (te) lange cyclussen. Spannend weten niet wat we kunnen verwachten en hoe het allemaal gaat verlopen....best angstig ook! Vriendlief heeft zelf nog geen biologische kinderen. Iemand tips, evaringen die je met ons wilt delen?? Volgens me eigen ha ben ik er teveel mee bezig en lukt het daarom niet , maar zowel me vriend als ik vinden dit gezegde zonder onderzoek behoorlijk onzin om het maar zo te zeggen heb nog nooit zulke rare cyclussen gehad als nu. Ik weet ik mag nog niet klagen binnen het jaar ( nu 7 maanden bezig) helemaal niet vergeleken bij zoveel andere gezinnen die al jaren bezig zijn .....sorry voor de meiden die ik hiermee misschien kwets en die denken wat klaag zij nu al ....wil niemand een naar gevoel geven!!
Hey, succes voor jullie! Ik kan niet precies meepraten over jullie kwestie aangezien het aan mij ligt en niet aan m'n man. Ik kan wel meepraten en voelen over wat dit alles emotioneel teweegbrengt en ik denk, meer mensen hier. Het is praktisch onmogelijk om er niet mee bezig te zijn. In je hoofd zit het toch wel. Belangrijk is om toch wat andere dingen te ondernemen zodat dit niet je dagtaak wordt
Neeeee, echt? Ik wist wel dat er domme, naïeve mensen waren die zulke opmerkingen maakte, maar een huisarts? Absurd! Je weet zelf wel dat dit helemaal niet waar is, toch? Als 'er niet teveel mee bezig zijn' zou helpen, bestonden er geen fertiliteitskliniek meer. Dan ging iedereen gewoon lekker op vakantie! Misschien is er bij jullie inderdaad niets aan de hand, maar de uitspraak van je huisarts slaat echt nergens op. Veel succes met de volgende onderzoeken!
Heel veel sterkte gewenst! Voel je niet schuldig tegenover andere dames, voor iedereen is het moment anders Onthoud 1 ding, stap er niet te gemakkelijk in. Ik dacht te makkelijk en heb de eerste maanden wel echt een emotionele klap gekregen van de impact die het had op ons leven. Dus neem tijd voor jullie samen en praat! @SHaddixxx mijn arts heeft precies hetzelfde gezegd toen wij na een jaar aanklopten..
De ha van mijn vriend vond dit ook erg raar en zei dat ik allang een verwijzing had gehad van hem en dat het onzin is precies een jaar aan te kijken. Zit serieus te twijfelen of ik niet ook over zal stappen naar hem ookal kom ik al heel me leven bij me eigen ha. Vriend mag vrijdag zijn zaad inleveren, mag een paar dagen geen zaadlozing hebben voor het beste resultaat. Binnen het uur moet het in het lab liggen , ook was de optie om het daar te doen maar dit ziet hij totaal niet zitten ( kan ik me wel iets bij voorstellen hahaha) Volgende week woensdag of donderdag mag hij telefonisch de uitslag opvragen bij zijn ha. Ben echt op van de zenuwen en hij ook en dat terwijl het nog moet gebeuren!!! Als er verminderd of slecht zaad uitkomt schrijft vriends ha een brief voor de mijne met deze gegevens zodat zij hopenlijk overstag gaat. We hopen natuurlijk op niks aan de hand maar dan ga ik toch blijven zeuren bij ha. Ik moet telkens meer dan een maand wachten vol hoop , frustratie en angst , koop me gek aan ovu en zw testen slik vanalles ect ect.....