hoi hoi ik had al een beetje rondgekeken hier op het forum maar kon niet echt iets vinden dus dacht vraag het even zo hebben jullie rond je eisprong wel eens last van je rug gehad ? volgens de berekeningen zit ik nu in mijn vruchtbare dagen en ik heb heel erg last van rugpijn onderin aan de rechterkant deze rugpijn heb ik praktisch elke cyclus maar nooit echt aandacht aanbesteed gezien ik wel vaker rugklachten heb gehad / heb totdat ik dus ineens dit verband zag ik heb wel gelezen van vrouwen die buikpijn hadden rond hun eisprong maar ben niet echt rugpijn tegengekomen mijn vraag is dus zou dit van een eisprong kunnen zijn of niet ?
juist , dezelfde rugpijn als bij de menstruatie vervelende zeurende pijn moet ook zeggen dat ik me sowieso een beetje grieperig voel maar of dat allemaal samenhangt , dat weet ik niet maar die rugpijn valt me absoluut op
Hey Is normaal hoor als je rugpijn en buikpijn hebt tussen eisprong, heb ik ook. Heb wat informatie: Ovulatiepijn Sommigen merken een niet precies te lokaliseren pijn in de onderbuik, pijn die een of meerdere dagen duurt. Bij anderen komt die pijn plotseling op en duurt enkele seconden of minuten, soms ook uren; de pijn kan dan precies in de linker of rechterkant van de onderbuik gelokaliseerd worden. Van regelmatige afwisseling tussen de rechter en de linker zijde is meestal geen sprake. De ovulatiepijn kan ook in de rug of in de benen uitstralen. De oorzaken voor de ovulatiepijn zijn tot vandaag niet precies bekend. Er wordt gedacht dat deze pijn door de inkapselingsspanning van de eierstok, waarin het eiblaasje rijpt wordt veroorzaakt. Maar er kunnen ook andere oorzaken voor zijn, zoals een pijnlijke prikkel van het buikvlies. De ovulatiepijn loopt samen met de eisprong, maar kan nooit zoals wel vaak gedaan wordt gelijkgesteld worden met de eisprong. Ze kan namelijk al enkele dagen voor, maar ook nog na de eisprong optreden. Het is een bijkomend verschijnsel van de vruchtbare periode en kan de overige waarnemingen (cervixslijmpatroon, temperatuurverloop) bevestigen. Groetjes