rugpijn rugpijn rugpijn

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lucia26, 21 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia26

    Lucia26 Lid

    21 feb 2006
    23
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Na even de kat uit de boom gekeken te hebben op deze site, zou ik graag een vraag aan jullie willen stellen. Op 25 januari ben ik gestopt met de pil en heb twee dagen daarna mijn normale bloeding gehad . Nu ben ik wel eens vaker gestopt en dit gaf eigenlijk nooit problemen. Ongeveer in dag 9 van de cyclus kreeg ik ineens van die lage zeurende rugpijn die ik normaal vlak voor mijn ongesteldheid heb. Dit duurde een dag of drie. In de derde week van mijn cyclus kwam die zeurende rugpijn weer terug en verloor ik wat roze achtig slijm. Dat was twee dagen geleden. Nu heb ik nog steeds rugpijn en ik merk dat ik er sjacherijnig van word. Ik heb gisteren een test gedaan (omdat ik voorheen altijd een korte cyclus had) maar die was negatief. Is dit een ontpillingsverschijnsel (Ik heb dit eerder nooit gehad bij het stoppen met de pil microgynon 30)? Herkennen jullie die terugkomende zeurende rugpijn? Kan ik toch zwanger zijn? :rolleyes:
     
  2. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Vlak voor mijn menstruatie heb ik ook bijna altijd last van lage rugpijn. Alleen toen ik de pil slikte had ik daar helemaal geen last meer van, maar dat is logisch want op dat moment heb je ook geen echt menstruatie en worden de menstruatiepijnen die je voorheen had (meestal) een stuk minder of verdwijnen zelfs helemaal.
    Ik ben nu sinds ongeveer 6 maanden gestopt met de pil en ben me eigenlijk pas voor het eerst bewust van mijn cyclus aan het worden. De lage rugpijnen zijn weer terug en niet alleen vlakvoor mijn menstruatie maar ook voor de eisprong, oftewel ovulatiepijn. Misschien is dit waar jij ook last van hebt?
     
  3. Lucia26

    Lucia26 Lid

    21 feb 2006
    23
    0
    0
    heeij, bedankt voor je reactie.... dat zal het dan wel zijn.... ovulatiepijn! Ik hoop wel dat het minder wordt..... Heb jij daar een idee over?
     
  4. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    De eerste keer dat ik het voelde dacht ik dat ik de innesteling had gevoeld.... :( Wist ik veel ! Nadat ik stopte met de pil heb ik de eerste 3 maanden een hele lichte menstruatie gehad, zonder buikpijn en rugpijn en heel weinig bloedverlies. Dit begint nu pas weer zoals vanuits te worden, zoals het vroeger dus ook was toen ik de pil niet slikte. Ik heb nu de afgelopen drie maanden mijn eisprong gevoeld (dus géén innesteling :cry: ) en daarvoor had ik steeds eerst last van lage rugpijn. Maar of het erger wordt... weet eigenlijk niet, het is gewoon iedere maand anders vind ik. Dat maakt het ook zo lastig. Was wel handig geweest als je cyclus iedere maand hetzelfde was.

    Hoe lang ben jij al gestopt met de pil?
     
  5. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    :oops: Oh sorry, stomme vraag, je schrijft in je eerste berichtje dat je 25 januari bent gestopt met de pil....
     
  6. Lucia26

    Lucia26 Lid

    21 feb 2006
    23
    0
    0
    Hoi Annika,
    Fijn dat je me even laat weten hoe het bij jou is gegaan. Maar dat het drie maanden kan duren met deze klachten..jee dan moet ik nog maar niet klagen. Ik wacht nu nog steeds mijn ongi af. Heb nu al ongeveer drie dagen wisselend lichtroze slijmverlies, geen bloed. Snap er niks meer van. Test gedaan, maar niks hoor! Hoe was dat bij jou die eerste maanden? Had jij wel echt bloedverlies?

    groetjes Lucia
     
  7. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik heb ook verschrikkelijke last van lage rugpijn. Sinds vandaag ook trouwens heel erg. Zie mijn banner. Ik ben in november gestopt met de pil ook Microgynon30. Toen ik aan de pil zat had ik geen last van rugpijn dus ik herken het heel goed.

    Moniekje
     
  8. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Hoi Lucia26

    Ik had wel direct helder bloedverlies, maar de eerste paar menstruaties was dat dus heel weinig, het wordt nu elke maand erger, of eigenlijk normaler, zoals het vroeger eigenlijk ook was. Dus nu meer bloedverlies, meer menstruatie-pijntjes (zoals dus ook die rugpijnen). Alleen ik ben nog erg onregelmatig, dus de ene maand een cyclus van 30 of 27 of zelfs 24... Dat is wel vervelend vind ik.
    Maar het lichtroze bloedverlies wat jij nu hebt lijkt mij al een goed teken, het lijkt op gang te komen denk ik?
     
  9. Lucia26

    Lucia26 Lid

    21 feb 2006
    23
    0
    0
    Hoi Annika en lotgenoten,
    Uitgaande van een normale cyclus van 28 dagen (ben net weer gestopt met de pil) ben ik nu 8 dagen overtijd.Heb zeer gevoelige tepels, wisselend misselijk. Gisteren proberen te testen (overdag) maar niks hoor, negatief. Snap er niks meer van. Nooit last gehad van ontpillen toen ik eerder stopte, altijd korte cyclus gehad en nu dit!!!
    De rugpijn is gelukkig over, wel soms steken in mijn lies. Ach ik ga ervanuit dat ik ongi word, maar het is toch wel heel zenuwslopend dat wachten! Jullie ook heel veel sterkte met het wachten!

    groetjes Lucia
     
  10. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Hoi Lucia,

    Vervelend dat je menstruatie niet lijkt door te zetten. Dat wachten is vreselijk. Ik heb dus niet lang hoeven wachten op mijn eerste menstruatie maar het wachten iedere maand of het misschien raak is, lijkt ook eeuwen te duren.

    Ik kan je alleen vertellen dat ik wel eens heb gehoord dat het niet uit schijnt te maken hoe lang je de pil hebt geslikt betreft ontpillen. De één slikt 12 jaar de pil en wordt direct weer ongesteld en de ander slikt bv maar een jaar de pil en is qua ontpillen helemaal van slag....

    Je zou ook een afspraak kunnen maken bij de huisarts?

    Sterkte!
     
  11. Lucia26

    Lucia26 Lid

    21 feb 2006
    23
    0
    0
    Hoi Annika,
    Denk dat ik ook maar een afspraak maak bij de huisarts. Maar gaat die mij niet vreemd aankijken? Ik had me trouwens vergist in het aantal dagen overtijd. Ben nu 11 dagen overtijd.
    Wat kan ik vragen aan die Huisarts?

    groetjes lucia
     
  12. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ik herken dat gevoel wel wat jij beschrijft => de huisarts die je vreemd gaat aankijken... Maar toch zou ik het wel doen, er zijn genoeg meiden die volgens mij best snel naar de huisarts gaan wanneer hun menstruatie niet door lijkt te zetten. Hij zal je misschien niet meteen iets geven maar waarschijnlijk stelt 'ie wel een soort limiet voor. Als je menstruatie bv over 20 dagen nog steeds niet is doorgezet. Ik weet dat niet precies hoor, maar zoiets kan ik me voorstellen. Ik ben ook bij mijn huisarts geweest omdat ik onzeker was omdat mijn menstruatie dus wel op gang kwam maar heel minimaal. Hij vertelde me toen dat het wel weer normaal moest worden en als dat na 6 maanden dus nog steeds niet zo was hij me wel iets wilde voorschrijven.
    Het zou juist vreemd zijn als je huisarts jou vreemd aan zou kijken. Je merkt dingen aan je lichaam die je onbekend zijn... Daar is de huisarts toch voor?

    Sterkte!
     
  13. Lucia26

    Lucia26 Lid

    21 feb 2006
    23
    0
    0
    hee Annika,
    Ben even niet op het internet geweest en zie nou pas je reactie. Lief van je om me zo te steunen. Ik ben nog niet bij de huisarts geweest. Zit nu op dag 45 van mijn cyclus en heb 5 dagen geleden voor het laatst getest. Ik denks aldoor ach misschien slaat het een maandje over. Maar echt rustiger word ik er niet van. Als ik aan het einde van de week niet ongi ben dan maak ik een afspraak.
    Thanx voor je steun!

    groetjes Lucia26
     
  14. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Hoi Lucia26,

    Goh goed balen dus dat het nog steeds niet is doorgezet!
    Ik zou zeker naar de huisarts gaan aan het eind van de week, vaak lucht dat al op wanneer je alleen al je verhaal kwijt kan en als het goed is zal hij je ook gerust stellen...

    Ik ben zelf laatst bij mijn huisarts geweest ivm mijn zwangerschap en omdat ik 3 katten heb wilde ik een test laten doen vanwege eventuele kans op toxoplasmose. Hij vond dat absoluut niet nodig... de kans was héél klein dat ik dat zou krijgen... Later las ik hier op het forum een verhaal van iemand die bleek geen antistoffen te hebben nadat ze getest was en heeft ook katten thuis... Ik had behoorlijk het gevoel dat ik over me heen had laten lopen door die huisarts, maar omdat hij zo overtuigd was durfde ik hem ook niet meer terug te bellen hierover. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik je angst herken... Maar aan de andere kant vind ik het nogal een risico, het is mijn lichaam (+ nu ook van een ander klein wezentje....) Ik heb inmiddels contact opgenomen met de verloskundige, ik moet haar morgen hierover terugbellen. Hoop dat ik zo spoedig mogelijk alsnog een test krijg....En anders bel ik alsnog de huisarts!
    Sterkte jij in ieder geval! En hou me op de hoogte?
     
  15. Lucia26

    Lucia26 Lid

    21 feb 2006
    23
    0
    0
    nou, voor iedereen die mijn verhaal heeft gelezen... de klachten die ik had waren door ontpilling!!! Eindelijk ongi geworden na bijna 7 weken. Nu met de nieuwe cyclus gelukkig geen rugklachten. Hopen dat die ontpilling achter de rug is. Zijn er mensen die meerdere maanden die ontpillingsverschijnselen hebben?

    Groetjes Lucia 26
     
  16. mirretje

    mirretje Actief lid

    19 mrt 2006
    189
    0
    0
    Hoi Lucia,
    Wat fijn dat je ongi nu toch doorgekomen is, kun je eindelijk aan de eerste echte ronde beginnen!
    En ontpillen, ja, weet er alles van, zit zelf op dag 56 van m'n eerste cycles na de pil. Ook heeel veel vage klachten zoals lage rugpijn, zere tepels, emotioneel, steekjes bla,bla,bla, Ben dus ook al 2 mdn. aan het ontpillen.

    Ik wens je veel succes in je eerste echte ronde,
    Klus ze!!!
    Groetjes Mirretje
     
  17. Lucia26

    Lucia26 Lid

    21 feb 2006
    23
    0
    0
    Hee Mirretje,

    Als ik jou verhaal zo lees dan mag ik nog niet klagen. Vervelend he, die rugpijn? Hoop voor je dat je of ongi of zwanger bent! Sterkte ermee, nog!

    Groetjes Lucia 26
     
  18. mirretje

    mirretje Actief lid

    19 mrt 2006
    189
    0
    0
    Bedankt Lucia,

    Ben inmiddels ongi, en nog nooit ZO blij geweest om ze te zien,ha,ha,ha!
    Jij ook succes verder!

    Liefs Mirretje.
     

Deel Deze Pagina