Zo vaak..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Heart, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Kleinste meisje krijgt borstvoeding, en groeit er goed genoeg op (+100 gram in 6 dagen, volgens cb genoeg)

Maar ik blijf bijna constant voeden! Vooral 's nachts, ze drinkt prima 2 kanten 'leeg' en valt in slaap. Leg haar in haar bedje, en 20 minuten later is ze weer wakker en echt aan het zoeken, dus leg haar weer aan..ze drinkt weer goed, en dat blijft zo de hele nacht doorgaan.
    Hou dit niet veel langer vol, heb nog een dochter waar ik overdag voor moet zorgen dus even slapen is er dan niet meer bij:( is dit ou echt normaal bij borstvoedingkindjes, en hoe lang duurt het ongeveer totdat ze stopt met 's nachts tanken? Wil zo graag dat de bv lukt, maar op deze manier stopt het ben ik bang vanzelf een keer door slaapgebrek!:(

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Dat is inderdaad pittig!
    Het is wel gedrag dat niet heel vreemd is voor zo'n jonge baby. Doet ze dit vanaf de geboorte? Na ongeveer 10 dagen zijn er namelijk regeldagen waarin ze om meer voeding vraagt.

Het kan ook mamahonger of een zuigbehoefte zijn. Kan ze bij jullie in bed liggen op een veilige manier? Misschien dat dit al meer (nacht)rust geeft. Dan ruikt ze je en kan je haar bijvoorbeeld troosten met een hand op haar buik.
    Je kan ook een speen aanschaffen, dat is niet percé borstvoedingsvriendelijk maar bij mijn dochters heeft het prima gewerkt.

Succes hoor!

3. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef dat is zwaar. Ik herinner me nog wel die eerste weken, loodzwaar vond ik het. Dan had ik nog niet eens een ander kind rondlopen.
    Hier werd het wel steeds wat beter (buiten de regeldagen om :)) Vanaf 3 maanden werd het echt relax. Helaas is dat best wel lang als je er net midden in zit.

Kun je kolven en je partner wat laten overnemen? Of misschien wat opvang overdag voor je andere dochter? Dat je overdag even kunt bijkomen. Je baby is nog heel jong, jij bent dus net bevallen en moet daar echt nog even van herstellen.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Probeer haar idd misschien bij je te laten slapen. Ik kon mijn jongste de eerste tijd niet wegleggen. Die ging dan ook gelijk weer huilen en zoeken. Maar als ik haar bij me liet liggen, sliep ze wel lekker.
    Haar groei is voldoende maar als ze steeds al zo'n beetje de hele dag wil drinken, dan zou je verwachten dat ze meer zou groeien.
    Als het zo blijft, ook qua groei, zou ik misschien eens een lactatiekundige mee laten kijken of ze bijv. wel effectief drinkt.
    100-300 gram groei per week is normaal dus 100 is zo'n beetje de ondergrens.
    Overigens nu niet in de stress gaan schieten ofzo of gaan twijfelen aan je voeding. Maar hou het even in de gaten en schakel een lk in als het niet beter wordt.

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Vind het niet raar gedrag voor zo'n jonge baby. Ze is nog maar 2 weken. Vind 100 gram ook niet geweldig veel voor een baby die naar eigen zeggen zo vaak drinkt.
    Ik zou ook even iemand mee laten kijken om te kijken of ze wel effectief drinkt, maar het vaak willen drinken is niks vreemds. Borstvoeding geven is tenslotte meer dan alleen maar eten.
    Mijn dochter van bijna 7 maanden drinkt 's.nachts ook nog 2 maal.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah ze is nog zo klein! Dan moet je gewoon niet te veel willen...rusten en voeden, dat doe je zo de eerste 4 - 6 weken als moeder, en niet veel anders! Laat anderen echt taken van je overnemen, zoals bemoeien met je oudste, de was, de stofzuig, het koken, doe zelf zo min mogelijk, pak je rust, doe een middagslaapje.

En laat een lactatiekundige meekijken.

7. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Vind dit wel makkelijk praten... Soms heb je die luxe niet!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Investeer in jezelf en in je meisje en pak je rust waar nodig. Je bent net bevallen en moet echt herstellen daarvan. Dus schakel hulp in, indien mogelijk. Misschien zijn er lieve familieleden die even met je oudste willen bemoeien zodat jij met de jongste een middagdutje kan doen. Misschien kan je man tijdelijk wat meer doen in het huishouden. Niet teveel willen in een keer, maar echt goed rusten en relaxen.

Voor het vele drinken zou ik ook een lactatiedeskundige inschakelen. En zuigbehoefte hebben we hier na 3 weken ook 'opgelost' met een speentje.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het is in ieder geval niet vreemd en hoort bij borstvoedingskindjes. Hier slaapt ze bij ons in bed omdat ik het niet vol hield om iedere nacht eruit te moeten (ieder uur)
    Dit gaf ons beide rust en werd ik meteen wakker van de eerste smakgeluidjes en legde ik haar gelijk aan. Daarna viel ik meteen weer lekker in slaap. Soms werd ik na 1,5 uur wakker en lag ze er nog aan (slapend ;)) en soms had ze losgelaten en ag ze gewoon te slapen.

De eerste weken/3maanden zijn zwaar maar het went echt! Wel was ik erg jaloers op vriendinnen die babytjes kregen en die na 3 weken doorsliepen maar dat gaat gewoon nou eenmaal sneller door kv. Ik zelf heb hier bewust niet voor gekozen omdat een jonge baby eigenlijk niet gemaakt is om meteen zon lange nachten te maken en bv nou eenmaal de beste voeding is.

Met nog een ander kindje kan ik me voorstellen dat het nog zwaarder is dus zowieso petje af!! Maar aan de andere kant, je babytje is nog maar twee weekjes en jullie moeten denk ik beide nog aan elkaar wennen.

Krijg je wel een beetje hulp overdag? En misschien overdag de oudste eventjes een paar uurtjes weg brengen als dat zou kunnnen..

Succes!

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Ukkie hoe voed jij? Ik krijg dan altijd zo'n koude, stijve arm. Hou het max een uur vol zo te liggen dan moet ik draaien..

TS zwaar hoor! Heel veel sterkte.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik lig op m'n zij met m'n arm onder m'n hoofd, soms strek ik die als ik kramp krijg. Ik lig trouwens met een zwangerschapskussen in m'n rug en m'n hoofd leunt daarop als ik voed. Snap je m nog? ;)
    Ik lig dan wel een stuk boven de deken dis als ik het erg koud heb en ze is klaar dan schuif ik mezelf een stuk naar onder (mijn hoofd ten hoogte van haar buik) dan kan ik weer lekker onder de deken en zij heeft een slaapzak aan.

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb mijn kleintje ook in bed vanwege het vele drinken 's nachts. En ze slaapt langer achter elkaar als ze bij mij ligt. Soms slaapt ze zelfs bijna zes uur, maar meestal niet. Midden in de nacht val ik weer in slaap tijdens het voeden.

13. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor het reageren allemaal, dat heeft al iets rust gebracht, dat het dus wel normaal is :)
    Ze was trouwens 120 gram aangekomen, gewicht stond goed in het cb boekje maar mevrouw had +100 opgeschreven. Dus was iets meer.

Inmiddels lijkt het alsof ze door krijgt dat ze langer mag slapen, vannacht 3 uur tussen haar voeding, vervolgens weer 3x elk uur gevoed en toen weer gaan slapen tot 4 uur later! Heel blij mee, geeft mij weer energie voor een drukke week:D as. Maandag weer wegen.

Gewoon even doorzetten dus. Doe in huis al niets trouwens, behalve het avond eten klaarzetten..en idd maar proberen om grote zus overdag na school ergens te laten spelen als de nacht weer zo bagger is geweest!

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Begrijp ik nou goed dat je liggend voed? Ik heb dat een paar maal gedaan, maar onze knul krijgt mijn borsten dan niet echt goed leeg. Ik heb bizar veel voeding, maar dan nog is het na twee uur weer brullen.
    Helaas voor mij kan ik dus alleen zittend effectief voeden.

Het begon bij ons ook om de twee uur. Daarna al snel naar drie uur en sinds deze week is hij de nachten aan het rekken naar 4,5 uur.

Fijn dat ze nu al wat langer ertussen laat, maar hou er wel rekening mee dat ze doen waar ze zin in hebben en dat kan per nacht enorm verschillen.

Deel Deze Pagina