Zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happynienja, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Bij m'n vorige zwangerschap had ik diabetes en moest insuline spuiten.
    Weten jullie hoe groot de kans is dat dat nu weer moet?
    En weten jullie vanaf wanneer ze dat gaan testen?

Na m'n bevalling was de diabetes gelukkig weg.

2. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Mijn schoonzus heeft bij haar 1ste kindje zwangerschapssuiker gehad en bij de volgende 2 niet. Dus het is niet zo dat je dat bij je volgende kindje MOET gaan krijgen.

Zelf ben ik vandaag moeten gaan testen. Waarschijnlijk heb ik dit ook. De uitslag heb ik pas over 2 weten, maar ben al gestopt met koekjes te eten (jammer...)

Succes

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Pas over twee weken?
    Ik moest toen een dagcurve laten prikken in het ziekenhuis en wist meteen m'n waardes.
    Hoe hebben ze dat bij jou gedaan dan?

4. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    ik denk dat het ook ligt aan je gyn of aan je vk wanneer het gedaan wordt, bij mij met 17 weken, toen een glucose tolerantietest gedaan en ik had nuchter 5.4 en na het drankje 10.7 dus werd wel meteen doorgestuurd
    Nu is dit me 4de zwangerschap en bij me eerdere zwangerschappen niet eens op getest of wat dan ook, alleen bij de laatste zou ik het kunnen hebben gehad achteraf omdat zij 4270 woog, was erg zwaar. nu hebben ze dus vroeg getest en vanaf week 18 spuit ik insuline... hoop voor je dat je nu niet weer krijgt en het allemaal wat makkelijker maakt daarmee....

5. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik heb dit in het ziekenhuis laten doen en zij sturen de uitslag door naar de gyné. Lang leve België ;)

Gelukkig voor mij zei de gyné dat dit licht aangaf in mijn urine. Ieder gynaecologisch onderzoek moet ik mijn urine meenemen. Daar zien ze ook al vanalles in.

Nu moest ik dus suikerwater drinken en ze hebben een uur daarna bloed geprikt. Nu maar afwachten..

Deel Deze Pagina