Borstvoeding en opnieuw zwanger worden...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Catheleine, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Hoi Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje,

Ik ben 1 Juni van dit jaar moeder geworden van een prachtige dochter...
    Ik geeft haar volledig borstvoeding, 5 voedingen op een dag gemiddeld en geen nachtvoeding meer...
    Nu vraag ik me af hoe groot de kans op een nieuwe zwangerschap zal zijn...
    Heeft iemand hier ervaring mee?

bvd
    Groetjes Catheleine

2. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Heeft iemand er ervaring mee?

3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb geen ervaring, ben direct begonnen met de Cerazette (minipil). Borstvoeding is geen anticonceptiemiddel, ondanks dat het vaak de menstruatie uitstelt.

4. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ben je al ongi geweest?
    Ik ben nu 5 keer ongi geweest en dit is onze derde ronde.

5. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Mijn vriendin geloofde in het bakerpraatje dat je door borstvoeding te geven niet zwanger kan raken. Haar zoon was 2 maaanden toen ze zwanger raakte van haar tweede dochter.

6. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik heb nog geen menstruatie gehad nee Velobabe...
    Maar ik weet antuurlijk ook dat de eisprong voor de menstruatie is en dat je dus zwanger kan worden voordat je "zichtbaar" weer vruchtbaar bent...

Nu ben ik sinds ruin 2 weken erg moe en misselijk en vandaar soms wel eens twijfel of ik weer zwanger kan zijn... Ik verwacht van niet maar toch...

Ik twijfel ook een beetje hoelang ik door zal gaan met borstvoeding geven, want wij zouden niet al te lange tijd tussen ons 2de en evt 3de kindje willen laten zitten...

Bedankt voor de reactie's

Catheleine

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik moest gelijk denken aan een roddel verhaal over het zusje van Britney spears die blijkt nu ook weer zwanger te zijn dacht namelijk dat doordat ze borstvoeding gaf ze geen kids kon krijgen.

8. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Hoi, ik ben zwanger geraakt tijdens het geven van borstvoeding. Ik werd 3,5 maand na de bevalling weer ongesteld. Met 6 maanden zijn we er toen voor gegaan. Het heeft 10 rondes geduurd voor ik weer zwanger was. Mijn dochter dronk nog 4 keer overdag en 2 tot 4 keer 's nachts toen ik zwanger raakte. Ze is de hele zwangerschap blijven doordrinken en nu heb ik er twee aan de borst... tandemvoeden heet dat.

MAar goed, je kan gewoon zwanger raken zonder dat je ooit ongesteld bent geweest, maar hou er wel rekening mee dat die kans niet zo heel groot is. Je vruchtbaarheid wordt wel beinvloed door het voeden. Zo kan je luteale fase te kort zijn waardoor een evt. bevruchte eicel geen kans heeft om zich in te nestelen...

9. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    bedankt voor je reactie musje...

Ik geef ongeveer 5-6 voedingen per dag, en alleen overdag nachtvoeding krijgt ze niet... Ook kolf ik de dagen dat ik werk... Toch 2 redenen dacht ik dat zwanger worden sneller mogelijk zou zijn... Toch?

Wat knap dat je zolang de oudste borstvoeding geeft zeg... Dat zal mij niet lukken denk ik zo...

Catheleine

10. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Het is moeilijk te zeggen hoe het gaat met je vruchtbaarheid. Zoals ik al zei; bij mij kwam mijn cylcus heel snel alweer terug, terwijl ik nog elke 3 uur voedde. Gemiddeld blijft je cyclus 14 maanden weg... maar dat kan dus ook 20 maanden duren of maar 3 maanden. Gewoon lekker klussen en afwachten wat je cyclus doet!

11. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ja ik zie wel hoe het allemaal loopt idd...

Ik ben van plan tot januari borstvoeding te geven en daarna zie ik wel of ik nog doorga of niet... Ik ben soms zo bang dat het gaat stoppen... Ik ben vandaag fruit bij gaan geven... spannend...Denk de eerste en laatse voeding wel... Ik vind het wel heel erg ontspannend en intiem...

Soms denk ik al echt dat ik zwanger ben...
    Maar die kans is zo piep klein dat ik nog niet getest heb...

Groetjes Catheleine

12. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Ik heb me heel erg zwanger gevoeld rond de 3 maanden na de bevalling en prompt werd ik ongesteld. Misschien ook een teken bij jou!

Hoe beviel het fruit? Wij wachten tot de 6 maanden tot we iets anders gaan geven dan borstvoeding... Hapjes komen dan wel... En tot januari geven is toch super!? En als het goed gaat kan je inderdaad toch gewoon lekker een paar voedingen blijven geven. Heerlijk die momentjes met je kleine, hè?

13. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik vind inderdaad de momenten dat ik haar borstvoeding geef erg heerlijk... Lekker zij en ik...
    Niemand anders...

Wie weet is het inderdaad de menstruatie die er aan zit te komen, zwanger ben ik niet, ik heb vanmorgen voor alle zekerheid toch maar even getest, voelde me zo misselijk en gammel...

Fruit gaat goed geen gekke gezichtjes en tot nog toe geen krampjes ofzo...
    Ik wilde ook wachten tot 6 maanden maar ze kijk het eten echt uit onze mond... Ik denk ook niet dat we haar al daaglijks fruit gaan geven, maar we zien wel... Groenten enzo krijgt ze pas na 6 maanden...Er zitten geen allergieen in de familie dus van de wijk mochten te het met 5 maanden gaan proberen maar inderdaad liever met 6 maanden...

De borstvoeding blijf ik zolang geven als zij en ik het leuk blijven vinden... Ik vind het heerlijk... Maar mijn man vind toch echt als ze gaat lopen dat het klaar moet zijn met de borstvoeding... En tegen die tijd zou ik toch ook echt graag wel weer met een derde bezig zijn... Maar we zullen zien...

Geniet van je kids liefs Catheleine

14. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Onze kindjes zijn trouwens bijna even oud! Mijn zoontje is van 23 mei!

Fijn dat het zo goed gaat met de hapjes. Leuk hè? Bij mijn dochter zijn we ook ietsje eerder begonnen omdat ze er echt klaar voor leek... Wij gaven alles in stukjes en lieten haar zelf mee doen wat ze wilde. De theorie is dan dat als ze zelf wat kunnen binnen krijgen dat ze er klaar voor zijn...

15. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik heb daar inderdaad vaker over gehoord ja dat van die stukjes geven...
    Opzich erg logisch...

Leuke leeftijd he rond de 5 maanden...
    Fleur onze dochter lacht zo heerlijk om dingen op het moment...
    Maar slaapt te op zichte van onze andere dochter erg veel...

Ik ben erg benieuwd of ik net als jij binnenkort dan toch weer ga menstrueren...
    Voel me nu weer zo misselijk... En ben doodmoe... Maar ja wachten af...

Mijn man zei net heel lief toch wel teleurgesteld te zijn dat ik niet zwanger ben... Vond het wel aandoenlijk...

Fijne avond groetjes Catheleine

16. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Cathelijne
    Ik duim voor je!

@Musje
    Het kan dus wel zwanger raken, maar ja het is toch anders zeg maar onzekerder als je bv geeft. Ik ben na 1 jaar weer ongi geworden en dit is ons derde rondje en wachten duurt lang...over een paar daagjes weet ik meer. Ik hoop zo dat het gelukt is [-o<

17. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Oh spannend velobabe...

Duim voor je!

Groetjes Catheleine

18. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Mijn banner is een nieuwe cyclus begonnen, maar ikke niet.
    Geen duiveltjes te bekennen.

19. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Beetje voorbarig van je banner... had je al een keertje getest?

20. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik had nog niet getest...
    Ben gisteravond ongi geworden helaas...
    Ronde 4 :idea:

Deel Deze Pagina