Wat is nu de juiste manier?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sam0110, Jan 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik kom er ff niet uit.
    Overal staat dat je je baby in bed op hun rugje moet laten slapen.
    Maar anderen beweren dan weer dat als ze zouden spugen ofzo ze zich erin kunnen verslikken, en ze daarom best op hun zij liggen zodat het uit de mond kan lopen.
    Wat doe je nu het best?

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    een vriendin van mij die 4 weken gelden is bevallen moest de kleine op dr zij leggen, en dan af en toe keren maar ik weet niet of dat altijd zo is.
    Maar zal de kraamverzorgster dat tegen die tijd niet laten zien en vertellen?

3. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    De eerste 10 dagen slapen ze op hun zij en dan iedere keer op de andere zij leggen als ze weer naar bed gaan. En na die 10 dagen gaan ze op hun rug slapen.

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ja de kraamverzorgster kan me dit wel vertellen maar ik hoor ook eens graag de ervaringen van mama's.
    Ik wil nl een easy sleep kopen, dat zijn steunkussentjes zodat je kindje op z'n zijn blijft liggen, maar je hebt ook eentje waar je ze op hun rugje kunt leggen die een plat achterhoofdje voorkomt dus ik twijfel tss die 2...

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind op de zij het fijnst, waarom?

Je voorkomt een plat hoofdje en voorkeurshouding (na elke voeding leg je haar op bed steeds naar een andere kant zeg maar), je kan jezelf herrineren welke kan je moet hebben door haar knuf daar neer te zetten ofzo

Ten tweede als ze spugen gaat het opzij vind ik ook wel fijn idee eigenlijk.

Rugslapers hebben grote kans op plat achterhoofdje dus om die reden vind ik ook op de zij beter, in het begin (de eerste maand zeker) blijven ze echt wel zo liggen (en ik heb toch echt een meneertje bewegelijk hier) na die maand heb ik ook die kussens gekocht en daartussen gelegd ot ongeveer 3 maanden toen ging ie steeds rare fratsen uithalen (ook gaan zitten enzo) dus heb ik het weggehaald en een dikkere slaapzak gehaald (zodat ie met zijn rare fratsen niet te koud kwam te liggen)

Ik ben dus echt voor op zijn zij slapen...

6. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Goed om te horen, ben ook meer gerust op de zij, enigse waar ik bang voor ben is dat ze zo sneller op haar buik zou rollen, vandaar dat ik dat speciale kussentje ga kopen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    valt wel mee hoor in het begin dan. maar als een kussen je een fijner idee geeft moet je de gaan halen (dat had ik op den duur ook) een fijn gevoel erover gaat boven alles!

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Die dingen worden wel afgeraden door stichting wiegendood, misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Luca slaapt gewoon op z´n rug met, zijn hoofje opzij en heeft een mooi rond koppie.

9. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Het wordt afgeraden door inderdaad stichting wiegedood om losse kussentjes en dergelijken in bed mee te geven. Het kindje slaapt in het begin op de zij tot het niet meer zo bloijft liggen. Dan slaapt de kleine het veiligste op de rug. Als je bang bent voor een voorkeurshouding of afgeplat hoofdje kun je het kindje de ene keer aan het hoofeinde leggen met het hoofdje en het volgende slaapje aan het voeteneind zeg maar. Dan moet je kindje de andere kant op kijken wil het iets kunnen zien. Dit kun je ook toepassen in de box en tijdens het voeden!

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Zal je vertellen dat het in de regels van de kraamzorg elk jaar wel veranderd.

Mijn eerste kraam stage was het l zij, rug, r zij, rug, l zij.

Mijn laatste stage was het gewoon op de rug.

Inmiddels zal het wel weer veranderd zijn dus ik kan er geen touw meer aan vast knopen.

Ik ken de steun die jij bedoeld, al weet ik de "gevaren" er niet van.
    Zal ook wel weer een waarschuwing op zitten zoals met alles.

11. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Fixeren in bed wordt afgeraden, vandaar dat dit ook geldt voor dit hulpmiddel. Alhoewel er altijd uitzonderingen zijn, een kindje in de stress dat niet kan slapen is ook niet goed. Ik zou alleen nooit uit mezelf zoiets meegeven in bedje, eerst overleggen met cb of kraamzorg!

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
  13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik kan je vertellen dat in mijn eerste stage er een opgerolde handdoek in de rug en voor de buik werd gelegt om draaien te voorkomen.

Afijn ieder doet wat hij/zij goed lijkt.

14. kiim88

kiim88 Lid

Jul 16, 2008
    52
    0
    0
    Helpende in de Ouderenzorg
    Heino
    Mijn schoonzus haar kleine die lag in het begin op zn rug en toen hebben ze potten verf onder de achterste bedpoten gezet zodat het bed schuins staat en zodoende heeft haar zoontje bijna nooit gespuugt in bed. Misschien heb je hier wat aan.

Liefs, Kim

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luc lag ook de 1e 5 dagen in de babysleeper, daarna 2 dagen op zn rug en daarna op zn buik en zo slaapt hij nog steeds.

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ja zo deed mijn moeder het ook met mijn broer en ik.
    Dan ga ik toch maar de babysleep aanschaffen.
    Lijkt me makkelijk.

Share This Page