Welke sport tijdelijk gaan beoefenen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door NathalieH, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Normaal doe ik 1x in de week mee aan spinning, maar omdat ik me nu al zo beroerd voel heb ik dat maar afgezegd.
    Toch wil ik wel wat fit blijven en heb dus gevraagd wat volgens de sportschool een sport is die ik toch zo lang mogelijk bij ze zou blijven kunnen doen.
    Vanwege mijn werk en mijn paarden wil ik dit ook maar 1x in de week blijven doen en zij kwam met drie dingen:

Vrouwen die zwanger zijn volgen bij ons meestal de les Bodybalance, omdat dit ook goed is voor je rug en bekken en hierbij zijn veel optie mogelijkheden. Ook de les Bodyshape is goed te doen. Er zijn vrouwen die Bodypump doen tot aan de 8 maanden, maar dat zou je eens moeten proberen.

Nu weet ik van geen van drie wat ze inhouden en wat ik zou moeten doen.

Iemand hier tips wat het leukste en het makkelijkste is om tijdens de zwangerschap te doen?

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bodypump en bodyshape dat is echt hardstikke zwaar! Met gewichtjes enzo en buikspier oefeningen. Die mag je trouwens alleen maar schuin doen.

3. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Bodybalance is goed te doen. Is een soort van yoga-achtige les.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als zwangere zou ik eerder gaan voor bodybalance..

bodypump echt niet veeelste zwaar en baody shape alleeen als je het gewend ben en dan zou ik met 3 a 4 maanden ook over stappen naar balance

google eens op bodybalance.. ;)

5. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Een heerlijke sport om te doen tijdens je zwangerschap is zwangerschapszwemmen. Het werkt deels spierversterkend en deels ontspannend. Echt een aanrader!

Cat

6. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Ik houd niet van zwemmen en wil gewoon een sport bij de sportschool blijven doen waar ik al lid van ben. Anders moet ik me eerst uitschrijven en dan na de bevalling weer inschrijven omdat ik dan weer aan spinning wil doen.
    Dus wil ik echt uit deze drie mogelijkheden kiezen.
    En ik blijf zo lang mogelijk mijn paard berijden en anders stap ik over om met haar weer te gaan mennen. Dat kan ik nog langer volhouden en is voor mij 100 % ontspanning.
    Maar omdat ik nogal snel veel te dik word, wil ik toch wat blijven doen om me gewicht en conditie op peil te houden.

7. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    kun je niet steppen op je sportschool of oz? of een aerobics? dat kun je volgens mij nog vrij lang doen.

wat voor thuis ook lekker is en dat kan je elke dag doen. Is niet zwaar maar voor als je wat verder in je zwangerschap bent en je moet het wat rustiger doen is de wii-fit. Ik doe het nu elke ochtend als ik opsta. je verschillende dingen. Ik step vooral en de spier en yoga oefeningen zijn fijn. Wat ik al zei, zeker als je spinning gewend bent is het niet heel erg zwaar maar zo elke ochtend is het erg lekker.

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik ben vandaag begonnen met fitness die aangepast is op mijn lijf
    Ik voel me in iedergeval niet zo loom als gisteren ;)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb gewoon gefitnesst (deed geen klasje, ben dat ook niet gaan doen) op de sportschool, tot 7,5 maanden ongeveer, daarna vond ik het te zwaar worden. Wel met een aangepast programma. Op het laatst kon ik eigenlijk alleen nog een beetje home-traineren (fietsen), en zelfs dat op een heeeeel laag pitje. Had ook wel een heel flinke buik, die zat gewoon in de weg.
    Mijn ervaring bij klasjes is, dat ik dan sneller over m'n eigen grenzen heen ga omdat ik in het tempo mee wil met de anderen.

Je sportschool kan je hierover adviseren, over wat wel en wat niet. Verder: vooral goed naar je lichaam luisteren, zodra iets niet prettig voelt zou ik ermee stoppen (of minder gewichten).
    Geniet ervan!

10. eerstekeer

11 mrt 2009
    23
    0
    0
    Zit nog steeds in een zwemteam wat min. 1 keer per week een uurtje zwemt. Ik kan helaas niet meer dan 2500 meter zwemmen per keer. Verder probeer ik twee keer per week te dansen bij een danschool en dan ook nog te knobbelen op mijn paardje. Ben nu nog maar twee maanden maar ik weet dat ik rustig aan moet gaan doen.

11. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Gisteravond mijn eerste bodybalance les gehad. En ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond.
    Een rustige les, waarbij je toch je spieren gebruikt. Ik werd vanochtend voor het eerst sinds twee weken weer eens lekker wakker en heb weer iets meer energie.

Deel Deze Pagina