De zwangerschap/bevalling van je moeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiz, 21 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb een stuitbevalling gehad. Net als mijn moeder (alleen was de hare erg traumatisch). Tijdens mijn moeders beide zwangerschappen lag het kindje in stuit. Mijn broer is dus zo geboren, en mij hebben ze gedraaid. Mijn moeder had de 2e keer een vlotte bevalling (de eerste keer was er onenigheid over wel of niet in stuit, vroedvrouw zei van wel, ziekenhuis zei van niet, dus bevalling kwam thuis op gang, billen al geboren, en toen op stel en sprong naar het ziekenhuis. Dus deze bevalling had heel anders kunen lopen als ie gewoon in het ziekenhuis was geweest). Ik ben ook ontzettend vlot bevallen. En volgens de gyn is de kans groot dat het kindje bij en eventuele 2e zwangerschap weer in stuit ligt. Allemaal erg toevallig dus... of niet???

Meteen toen ik wist dat mijn kleintje in stuit lag, heb ik gevraagd of dit erfelijk bepaald kon zijn. Niet dus. En die vraag ben ik blijven stellen, aan verschillende mensen, maar het antwoord blijft: nee hoor...
    Ik had in het ziekenhuis een kamergenoot bij wie de weeen te vroeg waren begonen. Haar moeder was bevallen bij 32 en bij 34 weken, maar ook dit was volgens de doktoren niet erfelijk bepaald.

Ik heb inmiddels zo mijn twijfels... Wie herkent het ook?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik niet... mn moeder haar bevallingen liepen allemaal vlotjes bij mij het tegenover gestelde

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben ook reuze benieuwd hoe mijn beavllingen gaan lopen mijn moeder deed er max 3 uur over over al haar 6 bevallingen.
    De VK wil dat zodra de vliezen breken of mijn weeen beginnen ik direct bel zodat ze naar het ziekenhuis kom dat we niet hals over kop een thuisbevalling hebben

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn moeder had geloof ik normale bevallingen, ik had turbobevallingen. ben dan ook heel benieuwd hoe deze gaan zal.

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Toch houden ze er dan ergens toch wel rekening mee...! :)
    Grappig, vooral omdat het zogenaamd niet erfelijk bepaald kan zijn :rolleyes: ;) !

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ook niet.
    Mijn moeder heeft 2 verschrikkelijke bevallingen gehad van meer dan 30 uur en ik was in 6 uurtjes klaar.

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mijn moeder had bij alledrie haar zwangerschappen geen striae. IK ZIT ONDER!!! :cry: Net als mijn oma destijds :p Die had er wel last van. Alle 6X!

Tot nu toe lijkt mijn zwangerschap dus meer op die van mijn oma!

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mijn eigen moeder is er redelijk van overtuigd dat bevallingen zelf wel erfelijk zijn. Ik weet het nog niet...dat weet ik pas over 8 maanden ;)
    Ik hoop dta ik mijn moeders bevallingen heb. Alledrie turbobevallingen!

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn moeder is van mij super snel bevallen...floepte er zo uit (was wel een couveuse kindje)
    Van mijn zusjes (tweeling) werd het een keizersnee..

Ben benieuwd..hoop dat mijn kindje er ook zo uitfloept :D:D

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik zelf ben ook met stuit geboren.
    Mijn broertje kwam daarintegen helemaal in de goeie richting op de wereld ;)
    Mijn zusje kwam met 26 weken ter wereld.
    Alle 3 dus hele verschillende bevallingen :D

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mijn moeder wist niet wat weeën waren totdat ik geboren ben. Toch vreemd als je bedenkt dat ik de 2e ben.....Verder heeft ze 2 kleine kinderen gekregen.

Ik hoop dat het erfelijk bepaald is, want dan gaat het wel makkelijk straks!

12. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Kiz schreef

Nou mijn zoontje lag ook in een stuit en toen ik gekscherend zei tegen vk "zal hij van mij geerfd hebben" zei zij dat is ook erfelijk....dus bij mij werd het wel bevestigd..... :rolleyes:
    Ik ben dus veel te laat geboren zal wel iets van 42 weken plus zijn geweest??? maar mijn zoontje is met 34 weken gehaald met spoedkeizersnede wegens zwangerschapsvergiftiging. Ik en mijn moeder hebben er wel beiden hoge bloeddruk aan over gehouden is helaas ook erfelijk bepaald

groetjes

13. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Ik lag ook in een stuithouding en mijn moeder is ook zo bevallen van mij.
    Het was echt een dramabevalling. Ze beviel normaal van mijn zussen
    Mij zussen zijn in totaal 4 keer normaal bevallen. Niets aan het handje verder..
    Ik hoop ik ook straks

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn moeder is van mij bevallen met een spoedkeizersneden (met 42 weken) omdat ik in het vruchtwater had gepoept. Van mijn broertje had ze een hele zware bevalling. De weeen waren wel te doen, maar toen ze moest gaan persen stopte de weeen. Toen moest ze hem er dus maar zo uitpersen. Uiteindelijk met vacuum en dokter met een voet tegen het bed, werd mijn broertje (overigens met 44 weken) geboren. Mijn moeder heeft 1,5 jaar moeten herstellen. Ik hoop dus dat het bij mij beter gaat.

15. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    mijn moeder had een makkelijke bevalling. Dit wordt mijn 3e keizersnede dus volgens mij klopt t niet.

Groetjes Françoise

16. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Mijn moeder had 2 normale goedlopende bevallingen.
    Ik weet niet precies hoelang ze erover heeft gedaan toen mijn (oudere) zus geboren werd.
    Bij mij had ze al wel een tijdje weëen (vanaf eind middag geloof ik), maar die kon ze goed opvangen. Daarnaast was het de verjaardag van mijn vader, dus 's avonds zouden familie en vrienden langskomen om dat te vieren.
    Begin van de avond is de huisarts gekomen om de bevalling te begeleiden (er was toen geen vk geloof ik ofzo??? wel een kraamhulp), maar die moest aan mijn moeder vragen of er uberhaubt nog wel iets gaande was, want hij zag niets aan mijn moeder. Ze zat, leunend op de armleuning van de bank, de weëen op te vangen en had gezegd dat er wel degelijk iets aan de gang was.
    De dokter heeft toen op zijn gemakkie een kopje koffie gedronken, een stuk gebak op en een sigaartje gerookt.
    Rond kwart voor 10 's avonds wilde de dokter toch wel even checken hoever de ontsluiting was... 10 cm! Dus mocht ze gaan persen...
    Mijn moeder heeft welgeteld 3 keer meegeperst en toen was ik er! om 22.25, Heel vlot dus!

Omdat het de verjaardag van mijn vader was en mijn moeder bezig was met de bevalling (nou ja, opvangen van de weëen), zei iedereen die langskwam voor de verjaardag: Dan draaien we meteen weer om, dan laten we jullie wel gewoon je gang gaan, dat gaat voor.
    Waarop mijn vader zei: Ik heb niet voor niets koffie gezet en gebak gehaald, kom binnen, koffie drinken, taart eten en dan mag je pas weer wegwezen, anders blijf ik ermee zitten.
    Een vriend van mijn vader en zijn vrouw zijn als enige gebleven toen mijn ouders en de dokter naar boven gingen om de boel af te wassen en op te ruimen (lief he!) Toen ze daarmee klaar waren hebben ze gewoon de deur achter zich dichtgetrokken.
    Die vrouw heeft de volgende dag naar de dokter gebeld (is ook haar dokter) om te vragen wat het was geworden, want ze wilden mijn ouders niet storen en ze was zoooooo nieuwsgierig!

Mijn moeder had trouwens bij beide bevallingen geen pijn ofzo... ze vindt veel vrouwen die je op TV ziet bevallen altijd zo'n herrie en stampij maken, wat ze dus niet begrijpt... "zo overdreven hoeft toch niet?" zegt ze dan.. hihi

Ik hoop dat ik net zo'n pijngrens ga hebben als mijn moeder hoor!

(zo, heel verhaal.. sorry!)

17. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Mijn moeder is van mij bevallen binnen 10 uur en van mijn zusje binnen 5 uur. Beide makkelijke bevallingen, volgens haar.

Ik heb er in totaal 20 uur over gedaan, had geen persweeen meer, dus moest op eigen krachten persen, gyn stond aan de vacuumpomp te trekken en 1 verpleegkundige drukte hard op mijn buik om Nynke naar buiten te krijgen. Nee vond het geen fijne bevalling, dus het gaat niet altijd op.

18. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    geen idee eigenlijk.. kan wel zeggen dat ik op het moment mijn moeder haar zwangerschap van mij aan het nadoen ben.. qua gewicht van mijzelf en de baby enzo. en ook is mijn baby lang en dun, net als ik was. ze beviel heel vlot van mij, dus hoop hetzelfde te hebben!!
    bij mijn broer was ze daarentegen 40 uur bezig, was hij geboren met 5 kilo, en hij was net 7 maanden... pfff... lijkt me vreselijk!!

19. patrien

patrien Niet meer actief

ik hoop niet dat mijn toekomstig kindje net zo te wereld komt als ik, ik was een resus kindje en mijn moeder had een losliggend voorliggende plasenta. wat dus betekend dat eerst de plasenta kwam en daarna ik. alleen tot ik hebben ze niet gewacht, ik ben met een keizersnee geboren.
    maar voor zowel ons mam als voor mij waren de eerste uren kritiek, ons mam had veel bloed verloren en ik moest nieuw bloed hebben ivm resus. dus ik hoop dat mijn toekomstige bevallingen niet zo verlopen maar dat ik een gewone normale bevalling zal hebben

Deel Deze Pagina