Blaasontsteking / Vaginaalschimmel infectie

Discussion in 'Gezondheid' started by a star, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. a star

a star Actief lid

Feb 11, 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 8weken zwanger en ik heb last van blaasontsteking en vaginaalschimmel infectie.
    Ik heb 2 medicijnen gekregen van een arts in het ziekenhuis:

- Fluconazole 150mg (tablet)
    - Nitrofurantoin 100mg (capsule)

Maar ik ben erg bang om tijdens de zwangerschap medicijnen in te nemen. Omdat ik bang ben dat het schadelijk kan zijn voor de baby. Ik gebruik liever creme's. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Ik maak me zoveel zorgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij helpen?:(

Alvast bedankt.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    als je aan de arts gezegd hebt dat je zwanger bent moet hij daar rekening mee houden. Ook moet je t even doorgeven aan de apotheek dan letten zij er ook nog extra op.

Voor de schimmelinfectie heb ik tijdens mn zwangerschap nooit tabletten gehad, alleen zo'n eitje wat je in moest brengen. In de bijsluiter (even opgezocht) staat dat je dit NIET mag gebruiken tijdens zwangerschap. De Fluconazole bedoel ik dan

De Nitrofurantoin mag wel gewoon

3. a star

a star Actief lid

Feb 11, 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat las ik ook op internet dat je Fluconazole 150mg niet mag gebruiken tijdens je zwangerschap. Maar de arts waar ik naar toe ging wist dat ik 8weken zwanger ben, dat zag ze zelf op de inwendige echo en ze deed ook een inwendig onderzoek. Ik ben einde raad ik weet echt niet wat ik moet doen... :(

Wat was de naam van dat eitje dat je moest inbrengen toen je schimmelinfectie had?

4. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Hoi,

Ik kreeg de eitjes ook. Ze heten gyno daktarin 3 x 400mg. Je kan ook 1 ei krijgen van 1200mg.
    Vraag t anders even na bij je arts.

Succes

5. a star

a star Actief lid

Feb 11, 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 a star, Mar 4, 2010
    Last edited: Mar 4, 2010
    Ik woon sinds kort in Amerika en ik heb hier geen arts en geen verzekering. Afgelopen woensdag had ik opeens bloeding en toen ben ik meteen naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze inwendig echo gemaakt en daarop zagen ze dat de baby 8weken is en dat alles goed is. Maar ze zei dat ik blaasontsteking/schimmel infectie heb. En toen gaf de arts mij die 2 medicijnen alleen durf ik ze niet in te nemen. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Ik heb gehoord dat als je yoghurt op een maandverbandje doet, dat het goed helpt tegen schimmel infectie...maar ik weet niet of dit ook mag tijdens je zwangerschap?

6. Electra23

Electra23 Nieuw lid

Mar 31, 2009
    3
    0
    0
    Het lijkt mij dat een arts wel weet wat hij/zij geeft, helemaal als ze eerst nog een echo hebben gemaakt,dus dan weten ze toch dat je zwanger bent lijk me ? :) ik heb tijdens mijn zwangerschap een blaasontsteking gehad, maar dit was wel in een later stadium tegen de 31 weken. Ik heb tegen de blaas
    onsteking antibiotica gekregen. Omdat je in Amerika zit en geen verzekering en arts hebt is het misschien handig om eventjes naar NL te bellen, ik neem aan dat je hier wel een arts hebt,had,huisarts in ieder geval..het is maar een ideetje,misschien heb je er wat aan.
    Ik heb namelijk tijdens mijn zwangerschap op Bali,Indonesia gewoond,en daar laat de gezondsheidszorg helemaal te wensen over..:( Als ik iets niet wist of niet vertrouwde dan belde ik gewoon naar mijn arts in Nederland, of naar de vroedvrouw hier in NL,en kreeg daar een prima antwoord altijd.Succes in ieder geval.

7. a star

a star Actief lid

Feb 11, 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik naar Amerika emigreerde heb ik mijn verzekering moeten afsluiten in Nederland omdat ik me in NL moest uitgeschreven. Kan ik dan als nog mijn huisarts in NL bellen?

8. Bri

Bri Niet meer actief

Zelf gaan lopen 'klooien' met yoghurt en dergelijke zou ik niet doen. Sommige schimmels vinden yoghurt juist lekker en gaan er alleen maar harder op groeien. Onbehandeld laten zou ik ook niet doen, dat brengt ook risico's met zich mee voor jou en voor je baby. Maar ik kan me voorstellen dat je onzeker bent over welke medicijnen nu het beste zijn.

Je kunt altijd proberen of je oude HA je nog wil helpen, misschien kan die je goed adviseren. Ik zou ze dus gewoon even bellen en je situatie uitleggen. Zijn er geen online consult-mogelijkheden?

Ik heb zelf nog even nagezocht en fluconazol wordt inderdaad wel afgeraden in het eerste trimester, ook al zijn er geen aanwijzingen voor nadelige effecten bij eenmalig gebruik (wel bij langdurig gebruik).

Het andere middel (nitrofurantoine) wordt als veilig beschouwd.

Share This Page