hoi met kitty79 ik ben vandaag naar het ziekenhuis gewees omdat ik bloedverlies en last van mijn buik net als weeen en het blijk dat het kindje al een tijdje dood is ze heb gekeken maar zag wel iets op het scherm met de echo,maar niet echt een foetus heb ze binnenwaarts gekeken toen zag ze het dat het al losgelaten had,du s ze heb hem gelijk weggehaald, maar de vraag is wanneer mag je weer gemeenschap hebben na een miskraam en hoe hoelang duurt het voor je weer zwanger ben of ligt dat per persoon verschillend ik vond het heel erg zeg en verdrietig het is toch iets van jezelf voelde me gelijk leeg in mijn buik groetjes kitty79
Hoi Kitty, wat vervelend dat het mis is gegaan. Hoe jong de zwangerschap ook is, je moet het echt een plekje geven. Je mag in principe na een miskraam, of het nu spontaan of middels een curretage is gegaan, direct weer gemeenschap hebben. Dat kan geen kwaad. Alleen willen veel vrouwen eerst merken dat hun lichaam weer is zoals daarvoor, dus wachten tot het bloedverlies over is of eerst een menstruatie afwachten. De dag van de curretage of de dag van de miskraam neem je als eerste dag van je laatste menstruatie, wanneer jullie weer gaan proberen zwanger te worden. Dat kan als vrij snel weer hoor, sommige vrouwen zijn tussen een miskraam en de nieuwe zwangerschap niet eens meer ongesteld geweest, dat is afwachten dus. Succes en sterkte. Groetjes Brigitte