Hoi dames, De laatste weken word ik geteistert door schimmelinfecties.. Ik heb al 2x een gyno daktarin 1 behandeling gehad in de afgelopen 5/6 weken..vanochtend maar weer de ha gebeld en hij belt strakjes terug voor een telefonisch consult.. Ben als de dood te moeten bevallen met een infectie en zo spruw over te dragen aan mijn kindje.. Zijn er hier dames met ervaring? Die bevallen zijn met een schimmel, of vlak voor hun bevalling behandeld zijn? Want stel nou dat ik weer zo'n gynodaktarin ei krijg en ik moet gaan bevallen? Bah, vind het echt vervelend! Iemand die me een beetje gerust kan stellen misschien? Groetjes!
toevallig had ik het ook en was 41 wkn zwanger! ik durfde het ook niet te gebruiken... maar mn verloskundige zei dat ik het echt moest gebruiken en ook al zou ik bevallen maakt dat echt niet uit! het is erger als t kindje spruw krijgt, zei ze. en bij mij was de kans nog groter om te bevallen met 41 wkn haha. ik heb t toen ik de arts belde voor het recept nogmaals nagevraagd, en het was echt geen probbleem! ik zou vandaag nog beginnen als ik jou was! kan geen kwaad, maar overleg t even met de arts voor je eigen gemoedsrust
Ik heb ook gehad en volgens mij heb ik het nu weer.. Dus ga ook maar weer mn HA bellen voor die eitjes want de crème Heb ik nog. Maar ben er ook wel bang voor inderdaad
Ik heb net de ha aan de telefoon gehad en hij geeft inderdaad ook aan dat het geen kwaad kan als ik de capsule heb ingebracht en ik zou moeten bevallen.. Maar ik vind het gewoon echt heel erg vervelend... Baal ervan en zal blij zijn als het strakjes over is (ga er even vanuit dat het na de zwschap klaar is..)..
Vervelend zeg! Een tip: eet geen suikers meer (dus ook geen zoet fruit) en vermijdt gisten (bv uit brood). Schimmels groeien daar lekker op...
Ja, zure graad in je vagina is beter voor schimmels (vinden ze niet fijn) dus suiker proberen te vermijden. Daarnaast zou je naast de capsules ook nog creme kunnen vragen die je ook echt op en tussen je schaamlippen smeert, dat helpt bij mij altijd wel goed. Wat hier verder nog helpt: Katoenen ondergoed wat je op 95 graden kunt wassen en geen inlegkruisjes of maandverband gebruiken, liever een aantal keer ondergoed verwisselen voor je eigen frisheid.