Ik heb heel veel last van maagzuur. Maakt niet uit wat ik eet of drink nx helpt. En heb het bij alles ik wordt er echt gek van. Weet iemand hier iets tegen ? Wat natuurlijk niet kwaad kan voor de kleine. X X X bieke
ik kreeg pas ontiegelijk brandend maagzuur toen ik zon 30 weken was en ik kreeg als advies vanielle vla eten en rennies nemen..... maar dat werkte hooguit 5 minuten of zelfs helemaal niet!
Antagel, verkrijgbaar zonder recept bij de apotheek. Kreeg het advies van de vk. Tot 30 weken lukte het mji nog wel met een rennie of pepermuntje. Maar ik herken het zeker van rond die tijd.
rennie is sporadisch goed, maar niet als je het veel gebruikt. Antagel is goed voor jou en voor de baby. Rennie schijnt namelijk opgenomen te worden in je bloed en dus krijgt je baby er wat van mee. Gewoon bij de apotheek vragen en zeggen dat je zwanger bent (voor het geval ze het niet zien of niet weten). Ik zelf neem vaak een handje amandelen (geroosterd, ongezout) en moet zeggen dat dat bijna altijd helpt. Ik heb ook Antagel geprobeerd maar dat moet je koel bewaren, en dat kan op het werk niet altijd (of ik vergeet het weer uit de koeling te halen enzo). Dus dat gebruik ik af en toe alleen thuis.
Gaviscon mag je hebben.neem dan als ik het goed heb,de tablet,want die moet als het goed is naar pepermunt smaken ik gebruik heel af en toe rennies. we zijn er ook achtergekomen dat melk drinken ook helpt.
Als ik melk drink en ga slapen dan komt alles enor omhoog. dus dat probeer ik niet ikheb graviscon werk niet lang maar wel heel snel
maalox, maalox en nog eens maalox... in overvloed geslikt... was het enige dat me erdoor geholpen heeft (van rennies werd het bij mij veel erger door de sterke pepermuntsmaak)
Ik gebruik maalox tabletten. Bij mij is de last van maagzuur ook pas later in de zwangerschap gekomen, in het begin heb ik er geen last van gehad.
Ik gebruik Rennie Deflatiné, werkt heel goed! Dat is dus niet die rode verpakking maar een geel doosje. In de bijsluiter staat dat gebruik tijdens de zwangerschap niet schadelijk is, dus daar vertrouw ik op.
Bij mijn apotheek zeiden ze het net andersom. Anatagel zou mogelijk niet goed zijn voor de baby, maar Rennie kon prima.
Sinds maandag gebruik ik maalox tabletten voorheen had ik ook rennies maar die voldeden niet meer. Maalox voor het slapen gaan in iedergeval en geen las tmeer! En gewoon te koop bij het kruidvat....
Is het enige wat ik mocht toen ik zwanger was. Niet te zuipen, maar het werkte gelukkig wel! Wat een ellende dat brandend maagzuur zeg
Je krijgt maagzuur omdat je kindje nu zo groot is dat hij/zij tegen je maag drukt... Dus.. minder eten per maaltijd, maar vaker verspreid over de hele dag, zo weinig mogelijk vetten en suikers, veel water drinken (verdunt het maagzuur), hap vanille vla of een hapje johannesbroodpit meel(papje van maken, en kan je straks ook gebruiken als je kindje veel refluxen heeft) of idd galviscon of wat anders, hoewel ik daar zelf niet veel voel en ook niet gebruik Bij mij werkt bovenstaande het beste, maar ik ga die amandelen tip ook eens uitproberen! Normaal is maagzuur, als je dus niet zwanger bent, gewoon een teken dat je teveel hebt gegeten en te vet... Greetz Hilde