Hoe vertellen op je werk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pim, 23 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben me aan het bedenken hoe ik het ga vertellen op mijn werk. Ik voel er niet zo veel voor om het in onze wekelijkse sectievergadering te melden. Dat vind ik zo officieel. Daarbij komt nog dat ik in een heel zakelijke wereld (advocatuur) werk waar meteen wordt gedacht aan de begroting die niet wordt gehaald als ik verlof heb.

    Ik heb zelf het idee om van die chocoladeflikken met roze/witte en blauw/witte spikkels te kopen en dan even mijn sectiegenoten een chocolaatje aan te bieden.

    Ik ga het sowie so pas na 12 weken vertellen.

    Hoe hebben jullie het verteld?

    Pim
     
  2. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hoi Pim,
    Ivm de bloedingen die ik heb gehad moest ik snel voor een echo naar het echocentrum. Er was weinig plek en het enige moment dat het kon was overdag maar precies op het moment dat ik een presentatie moest geven. Het ging over een onderwerp waar ik al lang mee bezig ben en is belangrijk voor de hele afdeling. Ik moest mijn manager dus vertellen dat ik er niet bij kon zijn en de presentatie niet doorging.
    Aanvankelijk gewoon gezegd dat ik een prive afspraak had die belangrijk was voor mij. Maar zij begon zich zo zorgen te maken. En of alles wel goed ging etc. Ik heb het toen maar gewoon verteld..dat ik dus een miskraam had gehad waarschijnlijk en voor een echo moest.
    Ja goed bleek dat het een tweeling was en de ander er nog zit dus heb dat toen ik terugkwam ook maar gewoon verteld. Ze is heel blij voor mij en komt af en toe als niemand in de buurt is vragen hoe ik mij voel etc.
    Verder weet niemand het eigenlijk en ook ik wil dat leiver zo houden tot de 12e week.
    Groetjes Senseemillia
     
  3. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi Pim,

    Toen we erachterkwamen dat ik zwanger was, was ik al bijna 12 weken (achteraf na de echo bleek dat ik toen nog maar 8 weken was). Ik had er ook voor gekozen om't niet gelijk in de groep te gooien. Ik vroeg of ik een gesprek met m'n manager kon hebben, later heb ik't maar aan een handjevol collega's verteld... Pas toen het zichtbaar begon te worden, kwamen de anderen er pas achter.
    Ik weet dat ze hier niet zo happig zijn op zwangere medewerkers (ik weet nu al dat ik geen bonus krijg dit jaar :) )
    Maar je idee is goed, dat breekt dan gelijk't ijs. Komt ook heel anders over dan wanneer je't zo zakelijk meedeelt.
     
  4. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Pim,

    Ik denk dat het inderdaad een leuk idee is. Ik heb zelf op vlaai getrakteerd, maar ook alleen aan mijn directe collega's.
    De rest ziet het nu pas...en het roddelcircuit gaat nu snel dus nu weten ze het waarschijnlijk allemaal.

    Maar zou het gewoon op jouw manier doen!
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Mijn manager wist het zo rond de 8 weken al omdat ik er zo slecht uit zag en bijna voor de vlakte ging toen ik bij haar was. Tja toen moest ik wel wat duidelijk maken. Heb er wel meteen bij gezegd dat ik wilde dat de rest het nog niet zou weten en daar heeft ze zich ook goed aan gehouden.

    Toen ik de 12 weken echo had gehad, heb ik de foto mee naar het werk genomen en meteen aan de manager laten zien, zat wel in een bespreking maar dat vond ze niet erg.
    En daarna aan mijn leidinggevende, die heel vreemd opkeek en vroeg wat het was en van wie.
    Nou een echo van mijn kind dus :)

    Nu begin je het te zien en komen onze bewoners er ook langzaam achter al was er wel 1 die mij waarschuwde dat ik wat minder moest snoepen omdat ik zo dik werd.
    Snoep regelmatig een dropje vanwege lage bloeddruk en tja dat dik worden kan ik nu even niets aan doen (al ben ik nu ruim 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap)

    Groetjes
     
  6. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik moest het al vroeg vertellen, ik werk nl met verstandelijk gehandicapten die probleemgedrag vertonen ( lees agressie, maar zo mogen wij het niet noemen). Dus voor mijn eigen veiligheid op tijd vertelt. Toen met 12 weken op ons maandelijkse teamvergadering getrakteerd op een lekkere taart!
     

Deel Deze Pagina