Hoi mama's! Ik ben op zoek naar mama's die een kindje hebben gekregen na langdurig gebroken vliezen. Heeft jou kindje hiervan een infectie opgelopen? Hoe was de ontwikkeling? Hoe was de gezondheid na die tijd? Vooral het immuunsysteem Mijn dochter heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met een infectie, ze heeft 2 kuren gekregen daar. Ik merk dat ze veel ziektes oppikt en haar eigen lichaam heeft het moeilijk om ziektes te verweren, ik heb het idee dat haar lichaam wat zwak is dus ben benieuwd naar andere ervaringen
Ik had blijkbaar ook langdurig gebroken vliezen(dat wist ik niet) Nou een gezonder kind kun je niet hebben ze is nooit ziek op een verkoudheidje na. Verder heeft ze na de bevalling geen infectie gehad.
Hier ook meer dan 36 uur. Ze moest acht dagen in t ziekenhuis blijven want kwam amper levend ter wereld. Ze heeft veel anti biotica gehad. Alles is goed gekomen en nooit ziek nu
Hier is onze zoon 56 uur nadat mijn vliezen gebroken waren geboren. Geen infectie gelukkig, we mochten de dag erop naar huis. Het enige waar hij veel last van heeft zijn oorontstekingen, maar ik denk niet dat dat aan de langdurig gebroken vliezen heeft gelegen.
Hallo, ik heb wel ervaring met langdurig gebroken vliezen. 19 juli zijn mijn vliezen rond 2 uur 's ochtends gebroken en 20 juli om 13u26 is mijn zoontje via keizersnede geboren. Mijn vliezen waren dus ongeveer 34 uur gebroken. Na 12 uur kreeg ik wel regelmatig antibiotica, ik geloof om de 6 uur. Mijn zoontje doet het prima en heeft geen infectie gekregen. Hij is natuurlijk nog wel heel erg klein, maar ik heb niet het gevoel dat hij een zwakke baby is.
Hier 39 uur.. we moesten vlgs protocol 24 uur in het zh blijven maar mijn dochter is kerngezond tot nu toe.
Ik had een scheur in mijn vliezen. Gekregen rond 11u 's avonds. Naar het ziekenhuis gegaan maar daar konden ze niets zien, ze dachten dat het wss urine was. De volgende dag net afspraak met de gyn en deze zag onmiddellijk dat ik een scheur had. Toen was het 13u. Ben daar moeten blijven, ingeleid geweest en aan de antibiotica wegens infectiegevaar. Uiteindelijk is dochtertje geboren om 20.45u. Ze had gelukkig geen infectie opgelopen maar moest wel een dag langer blijven ter observatie. Maar ze is wel erg vatbaar voor vanalles. Mijn ouder zoontje komt vaak thuis met een verkoudheid of buikgriep of zo en ze neemt het allemaal over. Bij haar is de verkoudheid zelfs overgegaan in bronchiolitis. Ik weet niet of het daar aan ligt, denk het eerlijk gezegd niet, maar toch...
Bedankt voor jullie ervaringen. Wat mij opvalt is dat de moeder soms zelf tijdens de bevalling ook antibiotica heeft gekregen.. Ik zie dat Yinthe inderdaad vatbaar voor alles is.. alles wat heerst krijgt ze en ook veel oorontstekingen. En wat heftig zeg, 8 dagen! Amper levend te wereld? Ze zagen het dus gelijk. Yinthe is smiddags geboren en savonds stikte ze letterlijk in haar fles. Ze werd Helemaal blauw. De verpleging heeft haar meegenomen toen en Snachts zagen ze dat ze niet lekker was
Ik heb tijdens de bevalling ook antibiotica gekregen. Ik merk dat ik er steeds minder van kan herinneren gelukkig... Wat vreselijk beeld moet dat zijn geweest dat haast stikken. . Bah!!
Hier oudste dochter geboren, met 36 weken, ook na langdurig gebroken vliezen. Nu 9 jaar. 1 x oorontsteking gehad, voor de rest nooit ziek
Hier langer dan 40 uur. Dl werd dus na een erg zware bevalling geboren met hoofdpijn en koorts, maar knapte na wat paracetamol weer op en is verder erg gezond ( nu bijna 2).
Bij mij waren de vliezen gebroken met 35+4 en ik ben bevallen met 36+2, dus 5 dagen (133 uur om precies te zijn). Zoontje is nu 5 maanden oud en heeft RS gehad (net na de geboorte, 3 weken in het ziekenhuis gelegen), kreeg de waterpokken met 4 maanden en heeft nu een oorontsteking. Wij hebben geen antibiotica gekregen overigens. Ik heb wel het idee dat hij vatbaarder is voor alles, maar dat ben ik ook.
Hier ook langdurig gebroken vliezen gehad (62 uur!). Gelukkig geen infectie opgelopen allebei, dus hoefden maar 24 uur te blijven ter observatie. M'n meisje heeft wel reflux, KMA en een heel gevoelig huidje, maar dat staat er los van denk ik.
Bij de eerste zoon 33 uur gebroken vliezen en bij de tweede zoon 36 uur. Beide geen infectie opgelopen, ze zijn niet vaak echt ziek maar wel verkouden. Er hoeft maar iemand langs te lopen die verkouden is en dan zijn zij het ook, maar ik weet niet of dat echt daarmee te maken heeft.
Hier 63 uur gebroken vliezen gehad. Geen infectie opgelopen na geboorte, wel 24 uur moeten blijven ter observatie. Zoonlief is denk ik een keer of 10 verkouden geweest (maar dat wijt ik aan KDV), en is nu herstellende van keelontsteking nummer 2. Heeft tot een maand of 6 kma gehad. Maar ik heb nooit het idee gehad dat dat met de langdurig gebroken vliezen te maken heeft hoor. Ik ben zelf ook heel vatbaar voor van alles en met name infecties, dus het zal wel een genetisch cadeau zijn
Hier 33u gebroken vliezen gehad, maar m'n meisje is tot nu toe nog nooit ziek geweest. Ze is ook nog klein natuurlijk, maar niets gemerkt dus verder van de langdurig gebroken vliezen.