Salade tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zwitsal, May 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    Ik ben momenteel gek op salades, alleen mag je nu natuurlijk niet alles hebben.
    Dus wie heeft er nog lekkere recepten voor salades die zwangerschapsproof zijn?

2. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

Sep 8, 2016
    1,414
    1,272
    113
    Female
    Drenthe
    Goed je groente wassen, en geen voorverpakte uit de supermarkt. Maar dan mag er heel veel hoor.
    Lekker met avocado, komkommer, tomaat, feta of mozerella. :) heerlijk

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Welke salades mag je niet hebben dan? Gewoon je groente wassen, geen rauw vlees, rauwmelkse kaas... dan blijft er nog hééél veel over ;)

4. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

Dec 31, 2014
    1,142
    844
    113
    Waarom geen voorverpakte? Die zijn toch niet allemaal met rauwe kaas oid?

5. Yoga fanaatje 1987

Yoga fanaatje 1987 Actief lid

May 3, 2017
    353
    91
    28
    Female
    Heb laatst nog een kant en klare salade gegeten. Dat mag toch gewoon? Mits er geen rouawe vlees en vis en rauw melk in zit.

6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik eet gewoon sla en rauwkost ook voorverpakt hoor. Als je er geen vacuüm zalm of makreel of rauwmelkse kaas of rauw vlees in doet is dat prima...

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Alleen als je immuun bent voor toxo. Anders altijd zelf wassen.

8. Bronwater

Bronwater Lid

Apr 23, 2017
    27
    2
    3
    Female
    Groenten en fruit altijd zelf nog een x wassen onder stromend water ookal staat er op verpakking dat gewassen is. Dit voor bacteriën. Je hebt anders kleine kans dat je toxoplasmose krijgt. Niet erg voor jou maar voor je kindje wel. Dit kan lijden tot miskraam, doodgeboren en aangeboren afwijkingen.

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ehm... waarom zou je geen salade mogen eten....?o_O

10. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    Goed lezen;)
    Ik mag wel salades, maar niet alles meer wat er in zit, bijvoorbeeld alphaalpha, zalm, carpaccio, biefstuk.
    Dingen die ik dus meestal in m'n salade deed, dus ben ik nu op zoek naar andere recepten en lekkere combinaties.

11. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    oh, mag alfalfa niet? Waarom is dat? Eet het niet vaak, maar let er ook niet op.

12. Liva

Liva Fanatiek lid

Dec 5, 2016
    2,018
    3,042
    113
    Ik had gister een lekkere:

3 kleuren sla van ah. Daarin dan lenteui, mozzarella, uitgebakken ontbijtspek, en gegrilde nectarine. Met dressing van olijfolie, balsamico en mosterd.

Heel lekker!

13. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Lekker stukje kip door de salade.. mmmm... met nootjes, kaas, en croutons

14. 1BB

1BB Bekend lid

Oct 3, 2016
    573
    67
    28
    Female
    ♡
    Alfalfa mag ook niet? Ah man hou eens op je mag niets meer. Wordt er tureluurs van. Mag wel alles wat ik eet googlen pff. Beschuit met muisjes mag ook niet want is anijs en dat mag ook niet.

@Do1981
    Omdat het een kiemplant is dus kans op toxoplasmose en die dingen allemaal

Ontopic: whatever sla je lekker vindt met noten, avocado cherry tomaten komkommer feta spekjes maïs chiazaad. Je kunt er ipv spekjes ook kip bij doen. Of gooi er rijst bij om echt goed vol te zitten. Vervang rijst Door stukjes aardappelen voor ff iets anders.

Nescio likes this.
  15. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Ik koop altijd een zakje gemende sla, bak wat kip, mozzarella, komkommer, ui, croutons en pijnboompitjes. Beetje dressing erover et voila!

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Gooi wat dingen bij elkaar die je lekker lijken. zolang je rauwe/ongepasteuriseerde dierlijke producten vermijdt, zit je prima.
    Gebakken spek of kip, noten, gedroogde cranberries, kaas, allerlei soorten rauwe (gewassen) groenten en/of fruit... De variaties zijn eindeloos!

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    blikje tonijn, ijsbergsla, mais, rode ui, augurkje, eventueel nog een gekookt eitje

rucola sla melange, romaatjes en komkommer, pijnboompitjes (geroosterd), feta

ijsbergsla, komkommer, tomaat, appel, gekookte ei

rucola, plakjes tomaat, mozarella en beetje olijfolie er over heen

18. Boedah

Boedah Niet meer actief

Of gebakken champignons, komkommer, tomaat, mozzarella, paprika, en dan pesto erdoor. Heerlijk!

Raket78 likes this.
  19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik ben echt verzot op sla! Ik eet regelmatig bij mijn avond eten nog een bakje sla :p.

Ik maak het wel iedere keer anders.

Dingen die ik vaak gebruik/toevoeg.
    Maïs, lente ui, gebakken ontbijtspek, ei, feta, tonijn (uit blik!), walnoten, cashewnoten, cherrytomaten, komkommer, augurk, zure ui.

Uiteraard niet alles tegelijk, ik kijk meestal wat ik in de koelkast heb! :D

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Alfalfa is niets mis mee en verse zalm mag gewoon. Let gewoon goed op de kwaliteit van de vis.

En verder al je groentes heel goed wassen.

Share This Page