oke... dit had ik niet verwacht....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kvptje, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hoi dames,

ff me hart luchten hoor....

Kom net bij de VK vandaan en die kwam tot de conclusie dat me ukkie is gedraaid.... naar een stuitligging :(
    Als ze over 2 wkn nog zo ligt gaan ze een draaipoging doen, dan wachten ze 1 wk af en dan MOET ze gedraaid zijn zo niet moeten we gaan bespreken wat ik wil... een stuitbevalling of keizersnede.
    Beide zullen in het ziekenhuis plaatsvinden, en ik hoopte zo op een thuisbevalling... net als met Maricha gewoon lekker in ons eigen bed!

De VK zei wel dat de kans nog groot was dat ze zou draaien maar dat ik bovenstaande wel in me achterhoofd moet houden....

ppffff is wel ff domper als me ukkie niet gaat draaien, ik HAAT ziekenhuizen en de gedachte dat in het slechte geval ik een keizersnede krijg en dan 5 dgn moet blijven... phhff wordt er een beetje dippies van..

zo... lucht beetje op....

Iemand hier toevalling een goede ervaring dat de kleine zich toch nog heeft gedraaid? Of een geslaagde draaipoging?

liefs,

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    geen ervaring mee, wat vervelend voor je ik hoop dat het nog gaat draaien.

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee. Wil je alleen ff veel succes wensen.

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hey Chicka,

Balen meis, we gaan gewoon duimen hier dat die eigenwijze tante gaat luisteren en op de juiste manier gaat liggen ;)

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    96% van de kindjes ligt bij de geboorte 'goed'... misschien helpt dit enne... je hebt nog even hoor! Een kindje kan in principe (als het niet heel groot is) nog tot 35 - 37 weken draaien

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    http://www.stuitlig.nl/ Kijk hier maar eens, dankzij moxatherapie ben ik toch nog tegen alle verwachtingen in thuis bevallen! Mijn dochter lag vanaf het begin al in onvolkomen stuit, en besloot met 36 weken pas te draaien, de dag voordat we naar de gyneacoloog gingen voor een versiepoging. En ze willen bij jou met 33 weken al een draaipoging doen? Waarom, lijkt mij veel te vroeg kindje kan nog alle kanten op dan! Succes ermee, hoop dat ze nog draait!

7. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Das waar, VK vertelde ook dat als de kleine onder de 8 pond wordt geschat ik een stuitbevalling mag proberen en dat ze er goede ervaringen mee hebben... maar toch het knaagt wel... nog 3 wkn om te draaien klinkt erg kortdag ineens

8. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    ja zeker vroeg, hier doen ze het pas vanaf 36 weken

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Wat ik begreep willen ze hier vanaf 35 wkn (in het geval van een keizersnede) een bevallingsplan gaan maken.
    En ze doen maar 1 draaipoging omdat het voor moeders niet echt een pretje schijnt te zijn...

dus ik wacht het maar af... en heel erg hard hopen dat deze uk zich toch nog gaat draaien

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn verloskundige vertelde dat 80 % in stuit ligt rond de 33 weken (bij mij was het ook). De baby is zonder dat ik het gemerkt heb gelukkig omgedraaid weet ik sinds vandaag! Zoals elleNY al zei het percentage dat in stuit blijft liggen is niet zo heel groot, dus je vingers kruisen en hopen dat jij bij het grootste percentage hoort!

11. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Kijk dat geeft weer moed!

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier ook een eigenwijsje, maar hier gaan ze pas vanaf 36 weken actie ondernemen, tot die tijd kunnen ze nog alle kanten op draaien.
    Vorige week lag hij volgens de vk met t hoofdje beneden, maar voel hem nog steeds alle kanten op draaien, dus heb me twijfels hoe hij er nu bij ligt!
    weet ook niet of ik voor de draaipoging ga, weet wel dat ik weinig zin heb in een ks, ben als de dood ervoor...
    wil ook dolgraag thuis gaan bevallen, net als de andere 2...

we gaan gewoon duimen dat onze ukkies nog in de goede richting gaan draaien..
    *duim duim duim

13. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    he meis wat vervelend voor je dat je nu misschien niet zo kan bevallen als je wil. maar ik snap niet dat je vk zich er nu al druk om maakt. aidan heeft ook tot heel laat in stuit gelegen en is met (moet ik om liegen) week 36 of 37 alsnog zelf gedraaid. hij heeft vanaf het begin bij elke echo al in stuit gelegen en toen het eropaan kwam draaide meneer zich nog even snel om :)

14. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik heb ervaring met het draaien van onze dochter.
    Het is zeker geen pretje.
    Hier doen ze pas een poging vanaf 36 weken.
    Helaas is het niet gelukt, dus moest ik gaan nadenken over de soort bevalling.
    Ik heb voor keizersnede gekozen,omdat ik vond dat er aan de bevalling via de natuurlijke weg teveel risico's zaten.
    De keizersnede is mij helemaal meegevallen.
    Als je daar vargen over hebt, stel ze maar.

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ook hier zo'n eigenwijsje wat nog draaide tot 37,4 weken.
    Tenslotte lag hij toch nog goed!
    Dus houd moed!

Hier is het tenslotte nog keizersnede geworden (door een andere reden), maar dat 'beviel' me zeker ook goed hoor. Viel heel erg mee, zou het zo weer doen!

Sterkte ermee!

16. michke1987

24 jun 2008
    51
    0
    0
    Bij mij lag het ook in een stuitligging, vorige week nog. En toen ik voor een echo ging bleek het net gedraaid te zijn. Dus alles kan nog.

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi kvptje

mijn meisje lag heel lang in een stuit en pas na 36 weken (volgens mij bij 37 weken) is ze in het ziekenhuis gedraaid door een versie. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet fijn was (als je meer wilt weten, laat maar horen) maar toen Lize geboren werd op de natuurlijke manier en er met alle gemak uit vloog (1 keer geperst), was ik dolgelukkig dat ik de versie door had laten gaan.
    Een stuitbevalling had niet gekund omdat ze in een half onvolkomen stuit lag. Ben superblij dat ik geen ks hoefde!

veel succes, en ik ben het met de anderen eens: jouw kindje kan absoluut nog uit zichzelf gaan draaien. ik duim voor je.

groetjes
    Amber

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vroeg zeg, hier doen ze dat met 36 weken...

19. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb een stuitbevalling gedaan. Het eerste teken van de bevalling was het breken van de vliezen, waarna rustig aan de weeen op gang kwamen. 3,5 uur later lag ze op mijn buik! 4 minuten persen en daar was ze, geen knip, en nauwelijks ingescheurd...Spannend? Ja dat was het wel! Maar ben zo blij dat ik het toen geprobeerd heb! Ons kindje kon trouwens niet gedraaid worden, er is niet eens een poging gedaan, op de echo bleek dat er te weinig ruimte voor was...
    Ik hoop voor je dat ze spontaan nog draait, maar als het niet het geval is, kan ik je ook (het proberen van) de stuitbevalling aanraden!

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.818
    4.195
    113
    Het lijkt mijn verhaal wel.
    Ook ik ben gister bij de vlos geweest en heb hetzelfde te horen gekregen. Mijn kleintje ligt de afgelopen 10 weken al in stuit en is nog niet 1x gedraait. Waarschijnlijk een heel consequent kind :( De vlos heeft me inderdaad verteld dat bij 36 weken de keuze stuitbevalling of keizersnede besproken gaat worden maar dat ik me vooralsnog geen zorgen moet gaan maken omdat de kleine nog tijd genoeg heeft te draaien en dat zeker 50% nu nog in stuit ligt en dat bij 36 weken nog maar 3 a 4% is.
    Draaienpoging kan bij mij zowieso niet ivm de ligging van mijn placenta.
    Maar ondanks dat ik nog 4 weekjes heb snap ik je helemaal hoor, ook ik schok best flink gister en zag mijn hele thuisbevalling en "relaxte" kraamtijd samen met kind en man aan me voorbij gaan :(

Deel Deze Pagina