na-curretage? rare echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lidi, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidi

lidi Lid

10 dec 2007
    82
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverleenster
    hallo,

Omdat ik af en toe een bloeb bloed / bruin blijf verliezen na curretage op 29 mei (na MA) vandaag naar gyn geweest. Ook omdat ik nog steeds erg moe ben en het idee heb dat mijn borsten weer gezwollen zijn.
    Ik heb gemeld dat ik in theorie weer zwanger zou kunnen zijn; al zijn we door het vele 'vloeien , niet enorm aktief geweest.....

De gyn heeft inwendige echo gemaakt en daarop was wat te zien in de baarmoeder; ze dacht, maar wist het niet zeker aan rest van de MA....?
    Ik zag een grijze laag tegen de bm-wand met daarin een zwarte langwerpige vlek.
    Ze heeft ook de eierstokken bekeken; daar zag het er allemaal rustig uit.

De gyn wilde dat ik eerst bloed ging laten prikken en dan moet ik as donderdag weer terug komen. Mogelijk moet ik opnieuw gecurreteerd worden waarbij de voorkeur van de gyn uitgaat naar gewoon curreteren boven dmv hormonen. Dat omdat het bij dat latste vaak toch niet helemaal goed schoon wordt?
    Ook zal ze er dan spoed achter zetten.
    Ik ben es benieuwd wat jullie eerste reactie bij dit alles is.

Alvast bedankt voor jullie moeite, kei fijn

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lidi,

MA betekent missed abortion, dat is een niet vitale zwangerschap zonder bloderverlies die door een curretage of hormoonpilletjes wordt verwijderd. Als het idd een stukje weefsel is van de miskraam kan het beter worden weggehaald dmv curettage, want met de pilletjes is het al eens blijven zitten. En als het hCG in je bloed 0 is, is het zwarte streepje ook niet van een nieuwe zwangerschap en kun je het beter laten verwijderen, anders blijven je 'bloepen' Vervelend, maar wel het beste dan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina