Rugslaper draait steeds op buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Dames,

Ons meisje rolt al een 2 maanden van rug naar buik. Maar in bed deed ze dit nog niet. Ik deed haar in de slaapzak en dan onder de deken en mevrouw ging keurig slapen.
    Maar nu sinds een paar dagen hing ze steeds aan de spijlen en probeerde te draaien, wat niet echt lukte, tot vanmorgen. Toen lukte het wel.
    Ik heb dus de dekens uit bed gehaald, want dat is niet meer veilig op deze manier als ze het hele bed gaat verkennen.
    Maar nu is ze boos, want ze wil slapen op haar rug, maar weet niet hoe ze terug moet komen van haar buik in de slaapzak. Nu heeft ze na 10 minuten mopperen het opgegeven en is op de buik haar middagdutje gaan doen. Maar was ze natuurlijk na een half uur alweer wakker en boos dat ze niet verder kon slapen.
    Moet ik er nu steeds naar toe om haar weer op de rug te leggen of moet ik haar maar gewoon boos laten zijn in de hoop dat ze leert dat ze ook op haar buik kan slapen?

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier het omgekeerde gehad, buikslaper draaide op de rug en werd dan wakker. Dit was tijdelijk, ging vanzelf over ;) Op een gegeven moment gaat het draaien wat makkelijker/automatischer en worden ze er niet meer wakker van.

Zoon werd trouwens niet boos maar ging juist spelen, ook lekker midden in de nacht.

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    hier precies dezelfde fase gehad. we hebben hem toen in de nachten wel steeds omgedraaid (wel zo rustig voor onze eigen slaap:p) en overdag extra geoefend met draaien. Na een maand of twee kon hij het ineens wel zelf. Sindsdien slaapt hij trouwens op zn buik:( Hahah!

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    2 maanden?? Heb je echt 2 maanden lang elke nacht je kind om moeten draaien?
    We moesten er afgelopen nacht iets van 12 keer uit om haar om te draaien, elk uur werkt ze wakker en ging naar haar buik draaien. Huilen dat ze niet meer wist hoe ze terug moest en kon slapen..

Deel Deze Pagina