Hallo dames! Ik heb vandaag ontdekt dat ik zwanger ben!! Ik kan het nog steeds niet geloven! Maar ik ben een apart geval.. Ik heb 16 juni mijn laatste menstruatie gehad van de pil, daarna niet meer! En nu ben ik dus zwanger! Hoe kan nou in hemelsnaam de uitgerekende datum berekend worden?? Vermoedelijk heb ik 2 weken geleden een eisprong gehad...... Clearblue digital geeft aan 2-3... Xxx Evi
Je zult moeten wachten tot de eerste echo denk ik.. ga er maar vanuit dat je nu ong 4 weken bent, en plan je echo over ong 2 weken zou ik zeggen.
Woooooooooooooooooow Evi wat een super nieuws!!!!!!!! GEFELICITEERD Doe ff een blij dansje voor je En ik denk inderdaad dat je voor preciese tijd tot de eerste echo moet wachten. liefs catje
Als er 2-3 staat ben e geen 4 weken maar bijna 6. Doch is het afhankelijk van je aanmaak hcg hoe je cb test uitslaat. Mijne gaf bij 5 weken zw 3+ aan, veel hcg dus. Tegen de vk zeggen wat je tegen ons zegt, mag je sneller voor een echo en wee je sneller het termijn. Gefeliciteerd!
Hier ook vandaag getest met cb 2-3 gaft tie aan.. Dat betekent dat je 4 a 5 weken zwanger bent. Ik ben op 26 mei uitgerekend volgens de berekening. Volgende week even bellen voor een eerste echo.
Proficiat! Gauw de verloskundige bellen en over een week of twee de echo plannen. Dan zul je toch minstens zes weken zijn en is het vruchtje al redelijk te meten. Je hebt dan zelfs al kans het hartje te zien. (Maar dat hoeft niet! Dis niet schrikken als het nog niet te zien is.) Als je het geduld op kunt brengen, zou je ook vier weken op de echo kunnen wachten. Het zou me verbazen als je dan nog geen hartje ziet. Hoewel het ook dan zou kunnen hoor, dat het er nog niet is. Maar dan zou je eventueel een week later nog eens kunnen gaan.
Iedereen bedankt voor de felicitaties!! Morgen ga ik eerst mijn huisarts even inlichten, hij is er van op de hoogte dat we bezig waren met zwanger worden. Dus vnd het wel zo netjes om de beste man even een belletje te geven Daarna ga ik maar bellen ja naar de verloskundige! Heb zelf nog wat zitten rekenen maar weet echt bijna zeker dat ik 2 weken geleden mijn eisprong heb gehad.. Dus dan zou het nu 4 weken zijn.... Klinkt ergens wel logisch toch? Haha naja even afwachten! Vind het wel erg spannend.. Jullie ook nog allemaal veel succes met zwanger worden of de zwangerschap!! Xxxxxxx
Gefeliciteerd meis! Ik had het ook net als jij! Mijn menstruatie was maanden geleden, was nog aan het ontpillen en opeens posi test.. Ik mocht idd na 2wkn voor een echo en was toen 6weken zwanger. Mijn cb gaf ook 2/3 aan bij test. Succes meis!!
Gefeliciteerd met de zwangerschap!!! Hier was het precies zo, alleen was ik al 5 maanden niet ongesteld geweest. Heb 2 weken na het ontdekken van de zwangerschap een echo gehad, en daar werd een schatting gemaakt en met de 12 weken kreeg ik een definitieve uitgetelde datum. Maar het blijft lastig omdat ze het moeten doen met een meting en het kindje ligt nooit perfect. Heb dan ook het idee dat ik verder ben als dat nu wordt gezegd. Heel veel succes met de zwangerschap en probeer er vanaf het begin aan van te genieten!
Jaaa ik zal nog even moeten afwachten heb gelukkig ook nog nergens last van.. Ja behalve wat ongi krampjes en wat steekjes af en toe Xx
Hier klopte mijn datum ook niet hoor nav meting! Mijn man lag 2wkn in het ziekenhuis en volgens mijn datum zou ik precies middenin in die 2weken zwanger geworden zijn.. Nou we hebben niks geklust in t zh dus ze zaten er zeker minimaal een wk naast.. Ik ben precies 1wk later bevallen dus mijn gevoel zegt dat hij niet te laat was maar precies optijd.. En anders was ik al 42 wk.. We zullen t nooit weten haha
Ik zou ook zeggen dat je nu 4 weken (en misschien een paar dagen) zwanger bent. Gefeliciteerd! De vk hier plant de intake het liefst bij 8 weken. Die kun je nu dus wel bellen om die afspraak te maken. Toen ik zwanger was deed ze zelf nog geen echo's, en moest ik de afspraak voor de termijnecho maken als ik zo rond 10 weken was. Zelf zou ik geen echo bij ongeveer 6 weken laten doen. De kans is groot dat je niet zoveel te zien krijgt, en dat geeft vaak alleen maar ongerustheid. Bij 10 weken krijg je als het goed zit een prachtig mini-mensje te zien, met alles er op en er aan. Het is sowieso verstandig om je huisarts in te lichten. Mocht je medicatie gebruiken, dan moet die wellicht aangepast worden. Geef het dus ook even door bij je vaste apotheek. En je kunt ook nu al een afspraak maken met moeders voor moeders. Vanaf 6 weken kun je meedoen met de inzameling van urine, om daar hcg uit te winnen waar de medicatie voor vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen mee wordt gemaakt.