Ik lees eigenlijk heel erg veel dat iedereen hier - vooral van een 2e of meerder kindje - heel veel voorwerk heeft. Voorweeen, valse start, slijmprop verliezen... Wie is er hier bevallen van hun 2e kindje, zomaar spontaan zonder voorwerk? Ik bedoel ik heb weleens harde buiken, 's avonds als de kleine meid op bed ligt en ik nog even doe opruimen, dan voel ik 't wel. Maar echt van die valse start weeën enzo, nee dat herken ik niet! Toch hoop ik dat dit kindje wel spontaan zal komen
Ik ben van Lisa bevallen zonder voorwerk. Ben wel de dagen ervoor ziek geweest (buikgriep; diarree) en wel wat slijm verloren volgens mij, was 1 dag beter en toen kreeg ik 's nachts om 3 uur opeens weeen. Niet zo heel heftig, ik heb nog lekker geslapen en dacht dat het voorweeen waren ofzo. Rond 7:30 had ik door dat het toch wel echt was en om 11 uur is Lisa geboren.
Hier waren het nr1, 2 en 3 in één keer, maar ook geen enkele aanwijzing dat er iets gaande was - lag al in het ziekenhuis, zou de dag vd bevalling weer een dagje naar huis mogen eigenlijk; bij de controle op vrijdag was alles goed en rustig; 's nachts braken mijn vliezen en 4 uur later lag ik met volledige ontsluiting in de verloskamer....
Bij Eva heb ik trouwens ook geen voorwerk gehad. Ik dacht dat ze nooit meer zou komen (bijna een week overtijd ), maar met precies 41 weken braken 's ochtends opeens mijn vliezen. Heb nog even moeten wachten op de weeën en begin van de avond was Eva er.
ik heb ook nooit voorwerk gehad hoor. niet bij mn eerste en ook niet bij mn 2e. ja alleen merkte ik dat ik steeds meer harde buiken had. maar kwam gewoon onverwachts hoor. geen slijmprop verloren of zo....
Dan hoop ik dat dit kindje ook gewoon komt Dochterlief kwam met 41+1 gebroken vliezen met 41+2 geboren, inderdaad ook nooit voorweeen ofzo. Morgen 40 weken en dan heb ik nog een week de tijd om zelf te bevallen voordat uk gehaald word...
Hier ook geen voorweeen, slijmprop of wat dan ook gezien. Was alleen vier dagen vantevoren even goed ziek (buikgriepachtig), maar ik weet serieus niet of dat met de aankomende bevalling te maken heeft gehad... betwijfel het! Mijn vliezen braken savonds om half 11, toen een tijdje wachten tot ik leuke weeen kreeg(rond een uur of 2, denk ik) en om half 8 had ik mijn zoontje in mn armen. Nou, dat had ik om half 8 de avond ervoor dus echt NIET aan zien komen! Voelde me kiplekker!
Toch wel veel positieve verhalen van een spontane start! De verloskundige zei nl van de week "Nou, gewoon wachten tot je weeën krijgt nu he, je weet nog wel hoe het voelt" doelend op mn dochter. Waarop ik zoiets had van nee ik weet niet hoe het voelt want het enigste wat er bij mn dochter spontaan gebeurde, was gebroken vliezen! En toen kreeg ik een infuus, en uiteindelijk een keizersnee...
Hier ook uit het niets opeens om 2 uur 's nachts weeen. Ik ben de dag ervoor nog heel actief geweest. Lekker met m'n moeder over de markt gestruind. Geklaagd dat het zo lang duurt (ik was toen precies op de uitgerekende datum). De weken ervoor ook geen tekenen gevoeld en opeens de nacht van de uitgerekende datum was het opeens raak en de dag daarna is ze geboren. Ik heb een snelle en spontane bevalling gehad die prima is verlopen.
Van beide kindjes geen oefenwee voorwerk gehad. Pijnloze hardebuiken maar verder helemaal niets. Beide spontaan wel overtijd geboren.
zoooooo irrtitant van die verloskundigen die hun huiswerk (jouw dossier even bekijken) niet gedaan hebben grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Hier ook totaal geen voorwerk of aanwijzing dat de bevalling zich binnenkort zou aandienen. De dag zelf ben ik gewoon bezig geweest met de dagelijkse dingen, vanaf 20.30 had ik een soort harde buiken die zo om de 5 à 6 minuten kwamen. Na een douche om 22.00 was het helemaal weg. Om 22.20 begon kwamen de harde buiken weer. Om 22.50 vk gebeld met de vraag wat ik nu moest doen. Advies: Ga maar slapen, klinkt niet als weeën, en als het wel echte weeën zijn dan kun je er ook niet van slapen. Om 23.00 werd het ineens heel heftig, kreeg toen ook weer rugweeën, om 23.30 vk weer gebeld, om 23.45 was ze er. Om 23.55 volledige ontsluiting en vliezen gebroken, om 00.10 is ons dochtertje geboren. En ik had die dag toch echt niet verwacht dat ze zou komen hoor!
Hier ook geen voorwerk gehad bij nr 2, en een supersnelle bevalling. En bij jou is het ook al gebeurd zie ik. Gefeliciteerd!!
Onze eerste kwam ook snel. Om iets over vijven het verliezen van de slimprop en 5 minuten later de eerste wee. Om half 6 de vk gebeld en die zou om 7 uur komen. Bevalling zette echter door en iets voor 6 uur nog een keer gebeld. De vk hoorde dat het toch wel serieus was en zou alvast het ziekenhuis gaan bellen. Net opgehangen en ik had de eerste perswee. Half 7 was de vk bij me thuis en bleek dat mijn vliezen niet gebroken waren. Alsnog doorgeprikt en na een knip werd onze zoon om 7 uur thuis geboren (ziekenhuis was geen haalbare zaak meer). Deze keer ben ik in verwachting van een tweeling en dus moet ik in het zh bevallen. Ik hoop eigenlijk dat ik ingeleid mag worden, want ik vraag me wel eens af of we dat zh wel op tijd halen.
Ben blij dit topic tegen te komen!! Mijn VK vertelde mij vandaag, dat je bij de 2de ALTIJD voorwerk hebt.... Geloofde er al niet veel van, maar nu ben ik helemaal van mijn eigen gevoel overtuigd! Het kan zomaar ineens gebeuren.... @Ts; Jij nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!
hoi hoi, Ik had bij mijn 2e ook totaal geen voorwerk. ik werd die ochtend wakker met een beetje buikpijn en dat ging snel over in weeen en binnen 4 uur was ze geboren Helaas met de 3e nu heel veel voorwerk zonder resultaat