Auw..! Aardig wat hechtingen gehad tijdens de bevalling. Vier dagen geleden ben ik bevallen van onze zoon en heb nu best laat er van! Heb gaasjes van iemand gekregen met daarbij betadine om t zo af en toe mee te ontsmetten (dus deppen op de plekken). Is dit de manier van behandelen? Of hoe doen jullie het?
Normaal schoonhouden met water en niet te strak ondergoed aan. Verder niks. Mijn kraamverzorgster checkte iedere dag mijn hechtingen. Ik zie dat je in Spanje woont. Hebben ze daar iets van kraamzorg? Oh ja, en gefeliciteerd natuurlijk!!
Ben je geknipt of gescheurd? Een hechting van een knip doet vaak meer pijn dan van een scheur. Ik ben bij de eerste geknipt en ik had redelijk veel pijn aan de plek waar de verdoving voor het knippen gezet was. Dat was ook helemaal gezwollen en blauw. Ik smeerde daar toen Arniflor (van VSM) op. Verder heb ik helaas niet echt tips voor je? Is het een trekkend gevoel? Want dan kan het ook zijn dat de hechting zelf gewoon wat trekt. Oh! En gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon natuurlijk!
Dank jullie wel! Nee geen kraamzorg hier in t ziekenhuis zeiden ze wassen en goed droog houden , verder niets. T trekt idd wat en t voelt gewoon blauw en beurs daar hihi. Logisch wel.. Het zijn knippen geen scheuren btw.. Hopelijk gaat t gauw beter, ook pijnlijk opstaan en zitten etc! Denk dat t deppen met wat betadine op een gaasje geen kwaad kan zo 1 of 2 X op een dag?
Bij mij heeft de verloskundige na een aantal dagen de knoopjes van de hechtingen geknipt. Dit scheelde echt veel (ik was gescheurd en geknipt). Ik weet niet of ze dat daar ook doen? Wat de pijn ook verzachtte was een natgemaakt, ingevroren maandverbandje in een boterhamzakje. Die leg je dan in je onderbroek om te koelen. Ik heb het verder alleen met water schoon gehouden.
Wat bij mij hiep paar keer per dag de douche kop erop en schoon spoelen.wat ik deed iedere keer na het plassen Wat ze toen ook aangaven echt op 2 billen zitten en niet naar 1 kant hangen ondanks de pijn. Dan trekt de zwelling sneller weg. Dit heeft mij goed geholpen. Succes Gefeliciteerd geniet van de kleine
Mijn kraamzorg gaf als tip om het een keer per dag even aan de lucht te laten luchten. Niet erg charmant, maar als je even op bed zit oid. Gewoon even je ondergoed uit en het schoonmaken en aan de lucht laten drogen een half uurtje.
Alleen iedere keer na toilet spoelen en verder niets aan gedaan. Hier had ik alleen last van de knoopjes. Die hebben ze er na een paar dagen uitgeknipt. Daarna helemaal geen last meer gehad.
Adviezen die ik kreeg en opvolgde; -2x pd. in een badedas badje -aan de lucht laten drogen (bijv. als je gaat rusten op bed, alles van onderen uit en op een matje gaan liggen) -na elk toiletbezoek spoelen met water (gewoon met bijv. een maatbeker het water erlangs laten lopen) Probeer ook even te kijken met een spiegeltje naar hoe het eruit ziet.. Misschien zitten je hechtingen erg te wringen (zitten ze te strak zoals je kunt zien?) of zijn ze gaan ontsteken (bijv. te zien door geel beslag bij de wond)
veel tips heb je al gekregen. Wat ook goed is, is op een harde stoel te zitten en dan idd op twee billen.
Het zitten doe ik idd wel gewoon op normale stoelen etc, ook al doet het pijn. Misschien kan het idd zijn dat het te strak gaat zitten nu.. Want ontstoken geloof ik niet omdat ik geen vreemde dingen verder zie. Anders moet ik even langs een post morgen ofzo om te kijken of iemand er even naar kan kijken. Want heb de komende week nog geen afspraak bij de vk. Zometeen maar even alles uit en idd luchten en wat desinfecteren met betadine en een gaasje. Ga ook idd nu met water spoelen na het plassen. Hoe doen jullie het na een grote beurt op de wc?! Ook al zo lastig! Enige wat je dan kan doen is douchen
Goed spoelen tijdens en na het plassen en droog deppen, of aan de lucht laten drogen. Ik ging ook eens per dag op een kraammatje liggen, zonder ondergoed en kraamverband, even 'luchten' dat was wel lekker. Na 6 dagen werden de hechtingen er bij mij uitgehaald, wat er nog van over was. Een deel was al opgelost. Maar ik merkte meteen verschil, had er toen nauwelijks last meer van. Bij grote beurt voorzichtig vegen en ik gebruikte vochtig toiletpapier. En daarna ook goed spoelen met water.
Dit inderdaad! Kreeg ik ook allemaal als tips. Je moet wel de original badedas nemen. Die groene fles die bejaarden ook altijd hebben. Volgens mij kastanje geur ofzo?? Mijn vriend kwam met de groene eucalyptus aanzetten.. Geen aanrader! Verder hielp het beste bij mij gewoon even een hechtinkje laten verwijderen door de vk. Toen kon ik weer normaal zitten en bewegen.
En niet te lang weken: gewoon even 5 minuutjes. Anders kunnen de hechtingen zo week worden dat ze loslaten.
hier werd verteld weken in biotex. veel luchten na plassen water er over regelmatig met douche er op en op harde stoel zitten. je kunt altijd je verloskundige bellen om te vragen of ze even wil kijken.
Geen aanvullende tips maar wat lijkt het me lastig zo in Spanje zeg. Zonder kraamhulp en geen verloskundigen die in de eerste week nog best vaak langskomen en waar je je vragen aan kunt stellen en die je controleren en verzorgen.
Ik heb echt zin dag of 8 laat gehad. Daarna werd het eindelijk beter. Omdat we werden opgenomen in het zh voor wat anders moest ik Veel zitten op harde stoelen. Daarna werd het echt beter. Maar nu, 5 weken later, voel ik het nog wel hoor. Haalde vandaag een hechting uit mijn onderrbroek...
Bij mij werden na een paar dagen de knoopjes er afgeknipt. Dit scheelde al veel. En na elk wc bezoek spoelen met water, met een flesje Minimaal 1x per dag met de douchekop spoelen. En een paar keer perd ag met blote billen zitten,, zodat er lucht bij kan.
Het knoopje houdt het hechtdraad bij elkaar. Dan hebben ze de hechtingen dus verwijderd. Zonder knoopje is er geen lusje meer om de huid bij elkaar te houden.