Hallo, Ik ben zeven weken geleden bevallen van ons dochtertje. De bevalling zelf liep vlot, daarna deed ik echter een bloeddruk val (had nog 6/3). De volgende dag bleek dat er nog stukken placenta waren achtergebleven. Ik ben toen onmiddellijk onder narcose gebracht en ze hebben de stukken placenta verwijderd. Nu hoorde ik dat er risico's verbonden zijn aan zo'n curretage en dat die een volgende zwangerschap kunnen bemoeilijken. Begin deze week ben ik op controle gegaan naar de gyneacoloog, die heeft een echo genomen en zei dat alles er goed uit zag. Ik heb niet specifiek gevraagd naar de risico's van een curretage, heb dat namelijk nu pas vernomen. Klopt het dat dit de een volgende zwangerschap kan bemoeilijken? Indien er iets mis zou zijn, zou dit al zichtbaar geweest zijn met de echo? Ik weet dat ik misschien wat paniekvoetbal speel, maar ik ben toch even geschrokken. Alvast bedankt voor de reactie! Groetjes, Arka
Hoi Arka, een curretage hoeft helemaal niet te betekenen dat er problemen zouden kunnen zijn met een volgende keer zwanger worden hoor. En inderdaad, áls er iets beschadigd zou zijn, dan had dit met een echo al gezien kunnen worden. Dus als je verder geen problemen hebt gehad na de curretage als heel heftig vloeien of een enorme buikpijn waarvoor je terug moest, hoef je je geen zorgen te maken. Groetjes Brigitte