Rugweeen of toch niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ziwana, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziwana

Ziwana Nieuw lid

5 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 29,6 weken zwanger van een tot nu toe lastige zwangerschap. Ik ben al verschillende keren op de verloskamers geweest en er is elke keer weeën activiteit te zien op het Ctg maar de baarmoederhals zit nog mooi dicht en er is geen ontsluiting ik moet dus rustig aan doen en als er wat veranderd bellen. Nu ben ik door mijn ptss erg bang voor inwendige onderzoeken en wil dus niet voor niks weer naar de verloskamers en heb sinds 2 dagen ontzettend veel last van mijn rug en ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of het herkend als rugweeen of iets anders?
    De pijn komt en gaat en begint iets boven mijn stuit en straalt uit naar zowel de linkerkant als rechterkant van mijn rug en af en toe voel ik de pijn ook in mijn billen heupen en boven benen, ik kan op deze momenten niet goed liggen zeker niet op mijn rug het liefst zit ik op handen en knieën of ga liggen op mijn zij met een kussen tussen mijn benen of stap onder de douche dit laatste geeft wel iets verlichting maar het stopt
    Niet. Buiten deze heftige pijnen heb ik een zeurende rugpijn die er constant is en erg lijkt op menstruatiepijn. Is er iemand die dit herkend? Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Een erg onzekere ziwana.

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier bevallen (met 34 weken) op de 3e dag dat ik ontzettende rugpijn had, in combinatie met veel harde buiken vooral 's nachts. Uiteindelijk gingen de harde buiken vloeiend over in pijnlijke weeën om de 3 min, met tegelijkertijd buik- en rugweeën. Dus hier was de (constante) rugpijn wel een voorbode van rugweeën. Had ik zelf niet aan gedacht de dagen voor de bevalling!

Ik zou voor de zekerheid dus even contact opnemen met het ziekenhuis. Vervelend voor je PTSS, dat begrijp ik (echt), maar niets belangrijker dan nu al bevallen van je kindje toch? Nog veel te vroeg, dus liever een keer extra controle dan te weinig. Kan je man je tot steun zijn tijdens een inwendig onderzoek?

3. Ziwana

Ziwana Nieuw lid

5 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels al op de verloskamers geweest hield t echt niet meet van de pijn op t Ctg idd weer weeënactiviteit te zien, maar alles is nog intact dus naar huis met slaapmedicatie om een nacht te kunnen slapen. Zodra er wat veranderd moet ik weer bellen. Maar dat moet ook erg heftig geweest zijn met 34 weken bevallen! Bedankt voor je reactie.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Uiteindelijk is 34 weken wel een 'goede' termijn voor prematuren, gelukkig. Jij met bijna 30 weken hoop dat je die maand extra (minstens) ook nog haalt! Verstandig dat je toch voor controle in het ziekenhuis bent geweest. Heb je al longrijpers of weeënremmers gehad vraag ik me af?

Sterkte en take care! Ik hoop op een rustige nacht voor je.

5. Ziwana

Ziwana Nieuw lid

5 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar maar toch nog wel heftig kan ik me zo voorstellen? Nee nog niet gehad waarom begrijp ik eigenlijk nog niet helemaal goed maar omdat mijn baarmoederhals niet week is etc vinden ze dat nog geen noodzaak wel moet ik goed in de gaten houden dat ik geen slijmprop of vruchtwater verlies en dat de weeën niet regelmatig komen want dan moet ik bellen en heb ik vanaf nu wekelijks controle dat laatste vind ik wel een heel fijn idee omdat ze dan alsnog snel in kunnen grijpen mocht er toch wat veranderen.

Deel Deze Pagina