ik was de gelukkige winnaar van buik, rug- en been weeen! door de been weeen waren de buik en rug weeen echt een eitje dus dat was prima te doen.. been weeen zijn echt hel.. wat helpt is keihard rondjes lopen.. maar als dat niet meer kan of mag had ik een spray met water (eigenlijk voor mn gezicht..) en die spoot ik op de spieren in mn bovenbenen. het voelt als hele erge kuitkramp en dan continu in je bovenbenen tegelijk... maar doordat je benen superkoud worden is het beter te handelen!
Hier hetzelfde. Uuuuuren onder de douche gezeten op een krukje, en de laatste 3 cm (20 min) gestaan. Met mijn handen leunend op het krukje en de hete straal op mijn rug. Tegendruk van mijn man zat elke keer net een cm te hoog of te laag en maakte het alleen maar erger. Even op bed liggen om de ontsluiting te checken was vreselijk! De dag erna had ik een hele stijve rug.
Uuuhmm... een ruggeprik Heb alleen maar rugweeën gehad bij de 1e, en het enige wat ik deed was puffen. Oh wat wel hielp ( en waarschijnlijk niet gezond was ) was mijn adem in houden tijdens een wee Echt, ik voelde de pijn een stuk minder. Verklaard mijn gedrag van tegenwoordig ook wel, zuurstoftekortje.
Ehhhh, niet? Ik heb een halve dag rug- en beenweeën gehad, echt zoooo niet fijn! Ik heb bovendien een aantal hernia-operaties gehad, en die hernia-pijn had ik in volle hevigheid weer terug bij iedere wee. En omdat ik aan een weeënopwekkend infuus lag, waren die heel heftig en kwamen ze vlak na elkaar. Toen ik het na een halve dag niet meer trok, en de ontsluiting ook nog eens niet opschoot, hebben ze me een ruggeprik gegeven. Dat hielp. Had voor de ellende een uur of wat flinke buikweeën, en die waren echt prima te doen met wegzuchten/puffen, maar de rest....
Hier ook rug en beenweeën en ook hier is mijn antwoord; de ruggenprik Heb alles geprobeerd, en iedere stand uitgeprobeerd,. maar helaas heb dé oplossing niet gevonden Als er al iets even leek te helpen, hielp het de wee erna niet meer... Vooral de beenweeën waren gewoon niet op te vangen en me 'overgeven' aan de pijn resulteerde in letterlijk overgeven, haha dus dat was ook geen succes 8) Volgende keer neem ik gelijk een prik, dat was voor mij echt het enige wat hielp. Sorry, had je graag het verlossende antwoord gegeven Liefs Elea
Ik had ook hele zware rugweeën. Ik had ook weer zo'n dwarsligger die met zijn gezicht omhoog lag in plaats van naar beneden (sterrekijkertje), en dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad. Het enige dat bij mij hielp was ook tegendruk, zoals hier al genoemd is. Bij iedere wee moest mijn vriend kei- en keihard met zijn vuisten in mijn rug duwen, anders had ik het gevoel dat het kind er via mijn rug uit wilde of zo Zoveel druk stond erop. Verder heb ik als een lam konijn op mijn zij gelegen...nog even geprobeerd om op mijn knieën te gaan zitten, maar toen was het meteen NEE DIT GAAT NIETTTTTT :x (met zo'n exorcist stem), dus ik heb verder weinig aan al die bevalhoudingen gehad die ik tijdens de yoga had geleerd... Uiteindelijk neemt je lichaam het toch over, en had ik niet het gevoel dat ik er zelf veel invloed op had. O ja, het puffen hielp bij mij wel goed. Heel bewust ademen... in door je neus, uit door je mond, en puffen op het hoogtepunt van de wee.
Zitten op een skippybal is ideaal bij rugweeen. Bad en douche kunnen ook van hulp zijn. Belangrijk is je ruggegraad recht te houden en dat gaat op een skippybal perfect
Hier bij de 2e ook alleen maar rugweeen gehad was gelukkig een hele snelle bevalling. Mij hielp het beste, rondjes draaien met heupen hangend aan de box, op de bank zittend inelkaar gekruld, en hete douche.
Heb ook alleen rugweeen gehad.. Wat hier enigzins hielp. Met mijn billen op het randje van de bank zitten, veel stevige kussens in mijn rug en een kruik tegen mijn onderrug. Dan enigzins naar achter hangen en wanneer er een wee kwam hard afzetten tegen de salontafel (die hier gelukkig redelijk zwaar is en ook bleef staan)..
Ik had een combi van rug en beenweeen. Mooi het haasje dus. Ik heb mijn man aan het werk gezet, wrijven over mijn onderrug. Ik heb in totaal 36 uren in de weeen gezeten. Dan kunnen jullie begrijpen hoe klaar mijn man was het het hele bevallen!!! Tegen die weeen in de bovenbeen kun je volgens mij helemaal niks doen.
in het begin hielp een warme kruik nog wel maar na een paar uur niet meer.. toen ben ik in bad gaan liggen met 1 vuist keihard in mijn rug gedrukt dat hielp ook wel iets maar weer een paar uur verder kon ik niks meer. Uiteindelijk naar het zkh en het vervelende was dat de buikweeën geregistreerd werden en de rugweeën niet en ik had continu onophoudende rugweeën in het ziekenhuis wel 3 uur lang terwijl de verpleegster zei: je hebt geen wee dus je hoeft niet te puffen nu.. grr vreselijk was dat ik kon ook niks uitbrengen.. uiteindelijk hielp ook hier de ruggeprik haha
Oh zou dat het zijn! Bij mij zeiden ze ook dat de weeën niet 'sterk genoeg waren' Rot op miens! Ik verging van de pijn! :x:x:x Ik had alleen maar rugweeën.
hoi hoi, ik ben 2 weken geleden bevallen van een dochter en ik had enorme rugweeen, en ik had ook al lang persdrang,waardoor ik wilde blijven zitten,en mijn vk duwde tegen mijn hakken aan en duwde iets omhoog, en dit is voor mij althans de GOUDEN tip, heel veel succes.
ik wist niet dat het bestond, maar ik had mega bilweeen. het enige wat hielp was kaarsrecht met mijn handen op mijn rug steeds hetzelfde rondje lopen door de slaapkamer. Ik had een weeenstorm van anderhalf uur en het was echt hels, maar gelukkig was ik er na dat anderhalf uur ook klaar mee.
Berna en Aszz, heel herkenbaar! Toen de buikweeën overgingen in rugweeën dacht ik eerst dat ik met zulke vreselijk heftige pijn wel een enorme uitslag zou hebben op die weeënmeter en de ontsluiting dan wel supersnel zou gaan. Alles voor het goede doel, dan schiet het vast op. Maar dat metertje sloeg juist veel minder uit! Dat was enorm frustrerend. Achteraf bleek mijn ontsluiting juist wel snel te zijn gaan vanaf dat moment, maar dat geeft dat metertje niet aan. Berna, Wat een enorm stomme reactie van die verpleegkundige! Af te gaan op zo'n metertje ipv wat er in het echt gebeurd. Als je zo'n pijn hebt zit je echt niet te wachten op zo'n XXX die zegt dat je geen wee hebt. Ik kan me voorstellen dat je wurgneigingen zou krijgen als je niet wat beters te doen had gehad...
ja rugweeen oh wat deed dat pijn kan zo de pijn weer voelen bah, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest en heb me volledig afgesloten van alles en iedereen zat ik op de grond met een kussen onder me kont anders deed het zeer haha en met een lauwe straal water op mijn rug dat deed me goed maar op een gegeven moment moest ik onder de douche vandaan omdat ze me vliezen ging breken en toen had ik het niet meer toen werden ze zo heftig dat ik mezelf heb afgesloten voor alles en iedereen de enige die tot me door kon dringen was mijn vriend maar ook alleen als hij iets zij over ons zoontje dan was ik even op de wereld want hij was er wel niet maar ze hadden me weis gemaakt dat hij er wel was dat was het enige dat ze iets tegen me konden zeggen en ook heel snel want sloot me zo weer af. Toen ik mocht persen had ik nogsteeds rugweeen en toen zij ze iets over een knip zetten en dat wilde ik niet en heb zo hard geperst ineens dat ze gelanceerd werd. Toen was ik weer bij zinnen haha. Dacht dat ik daar de hele dag had gelegen maar was maar 2.5uur... met weeen. Toen ik me afsloot had ik de weeen nieteens meer door leek of ik naar mezelf zat te kijken in de hoek van de kamer.
Oei, ik vond ze ook extreem moeilijk op te vangen. Het enige wat een klein beetje hielp: tegendruk geven op de rug. Ik hoop dat je deze bevalling géén rugweeën hebt. Beenweeën zijn trouwens ook verschrikkelijk en hoe je die opvangt? Geen idee.