een doof gevoel boven op mijn buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mir1976, 18 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik heb een vraagje. De laatste twee weken voel ik, als ik een tijdje zit (op een stoel, in de auto) mijn bovenbuik doof worden. Net of het slaapt. Als ik er van de buitenkant op druk dan is ie eigenlijk gevoelloos... heel raar. Als ik dan weer ga staan dan trekt het weg. het is net of er iets klem zit qua spier of bloedvat (?). Eerst dacht ik er niet zo over na, maar nu begin ik mij er toch wel zorgen om te maken... Komt dit vaker voor? Het is namelijk niet zo dat mijn buik de rest wegdrukt of dat er iets knel zit (maag o.i.d.). Mijn buik zit nl. erg laag en naar voren, dus er zit verders niets in de knel...
    Maar dat dove gevoel... Het brand ook een beetje en als ik er op druk dan voelt het doof aan...
    Misschien een erg vage omschrijving en wellicht komt het vaker voor (hoop ik...). Kunnen julie mij vertellen wat het eventueel zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    groetjes Mirjam

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mirjam.

ik denk toch dat het iets te maken heeft met je maag, anders zou ik het niet kunnen verklaren. Als het weggaat als je opstaat betekent het dat er toch iets in de knel heeft gezeten. Dat is geen probleem.
    Als je verder geen andere klachten hebt zou ik me er geen zorgen om maken. Bespreek het anders nog even op de volgende controle met je eigen verloskundige, dan kun je precies aangeven waar het zit en kan zij er even naar voelen.

Mirjam

Deel Deze Pagina