wat te doen met hond bij thuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door debby82, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden,

Even een praktisch vraagje. Ik zit erover te denken om misschien (als alles goed gaat) thuis te bevallen. Ik vraag me alleen af wat ik met mijn hondje zal doen dan. Ik heb een heel lief Jack Russeltje van 11 jaar en op zich heb ik zo oppas voor haar hoor. Mijn moeder kan haar bijvoorbeeld ophalen, maar ik wil eigelijk niet dat mijn moeder dan weet dat ik aan het bevallen ben, ook al zal ze niet binnen komen ofzo, het lijkt me gewoon leuk om haar achteraf te bellen.
    In principe kan de hond ook gewoon thuis blijven. Ze is echt heel lief en niet moeilijk maar ik vraag me af hoe ze reageert tijdens mijn bevalling. Misschien gaat ze gewoon rustig liggen slapen, maar misschien wil ze ook wel steeds bij ons zijn als ze merkt dat ik pijn heb? In een andere kamer kan ik haar niet doen want dan gaat ze urenlang gigantisch blaffen.
    Iemand hier ervaring mee?

groetjes

Debby

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik heb mijn hond gewoon thuis gehouden... op moment van bevallen ging hond naar beneden.. en dat ging goed, toen baby geboren is heb ik hond er meteen even bijgelaten, hij heeft gesnuffelt en toen was het goed.

3. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ik snap je probleem wel.

bij mij zit het iets ingewikkelder. ik heb een hond met een verleden en ze is zeer agressief (angstagressie) ten opzichte van vreemden. T is alleen de eerste ontmoeting die problematisch is daarna is er niks aan de hand maar met een thuisbevalling heb je wel gelijk verloskundige en kraamverzorgster die binnen komen wandelen. Ik moet mn moeder dus wel bellen om de hond in ieder geval wat te kalmeren of weg te halen. Als ze niet zulk problematisch gedrag had vertoond dan had ik haar gewoon beneden gelaten denk ik. Mocht het zo zijn dat je bevalling erg lang duurt of je wil alsnog dat de hond wordt weggehaald kun je altijd nog bellen. Vooral omdat je al een oudere hond hebt zou ik het beestje gewoon even laten hoor.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ze is wel wat ouder maar dat merk je niet aan haar hoor. Ze is nog flink actief. Voor de vk en de kraamverzorgster ben ik niet bang, mijn hond blaft alleen als ze binnenkomen maar voor de rest is iedereen welkom haha...

eline hoe doe je dat dan met de kraamverzorgster de dagen na de bevalling?

Misschien dat ik haar inderdaad gewoon thuishou en in geval van nood mijn moeder bel. Misschien ga ik zelfs nog naar het ziekenhuis en anders zou het voor niets zijn.
    Ben alleen heel benieuwd hoe honden reageren bij een bevalling...

5. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Volgens mij is er eerder een topic geweest over honden en bevallen en ik kan me herinneren dat velen niet veel bijzonders aan de hond(en) hebben gemerkt. Zal nog eens voor je zoeken. Maar iedere hond is anders.

Dat ze nog actief is tjsa, waarschijnlijk zul je wel iemand nodig hebben om het beestje een keer snel uit te laten of wat dan ook maar een hond kan het echt wel hebben om een paar uur ff zichzelf te moeten vermaken.

Bij mij heb ik hier altijd een muilkorf liggen. T is puur de eerste ontmoeting als ze eenmaal iemand als goed volk bestempeld kun je dr dubbelvouwen en zal ze geen kick geven. En voor de eerste ontmoetingen heb ik dus of mn moeder hier die ook weet hoe ze ´werkt´ en anders gewoon muilkorf om tot ze de kraamverzorgster accepteert en dan kan de muilkorf af. Het zal wel een beetje een vuurdoop voor haar zijn (komen niet zoveel vreemden over de vloer en aan zoveel bezoek is ze helemaal niet gewend) maar een andere optie is er niet.

6. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
  7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    thnx!

8. brenda24

brenda24 Lid

11 sep 2008
    60
    0
    0
    verzorgende
    Helmond
    Wij hebben een labrador teefje van 11 maanden.
    Wij waren eerst van plan om mijn schoonouders te bellen op het moment dat de bevalling door zou gaan zetten.
    Maar ze is nu de afgelopen dagen zo achter mij aan aan het lopen, echt beschermend, dat we haar toch maar thuis laten.
    Mijn schoonzusje is tevens mijn kraamverzorgster, dus daar is ze al helemaal aan gewend.
    Ik heb het idee dat als ik onze Luka laat ophalen, dat ze dat als iets negatiefs ervaart.

Stel ik moet naar het zkh, dan kunnen mijn schoonouders ook nog altijd het huis in, om haar op te halen.

Het is een moeilijke beslissing dat wel...

9. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Als ik thuis was bevallen hadden we onze hond weggebracht naar mijn ouders.
    Vooral omdat hij altijd hyper is als er bezoek is en ik weet bijna zeker als hij mij had horen gillen...hij helemaal gek was geworden, de puber..

Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen, maar toen ik na 1,5 week thuiskwam, werd hij nog steeds helemaal gek van de kraamhulp en al de visite, dus denk dat het nooit bij ons gewerkt had.
    Ligt gewoon veel aan de karakter van de hond en dan kun je het nog nooit helemaal met zekerheid weten hoe hij reageert.

Deel Deze Pagina