Cranberry capsules

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Harley, 9 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Hoi redders in nood!

Normaal gesproken neem ik altijd cranberry capsules als ik een blaasontsteking vermoed omdat ik slecht reageer op de antibiotica.
    Nu ben ik zwanger en vraag ik mij af of ik ze nu ook mag nemen of dat het schadelijk is. Ik heb namelijk de laatste paar dagen wat krampen en steken onder in mn buik die meestal de voorbode van blaasontsteking zijn bij mij.
    Vanochtend had ik ineens een hele scherpe steek in mn buik en ben ik daarna bijna flauw gevallen, moet ik me daar zorgen om maken? (was trouwens meer naar de zijkant, niet mn blaas)

Alvast bedankt!

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Harley,

Cranberry capsules kan je zeker gewoon gebruiken in de zwangerschap. Soms kan een blaasontsteking wel wat sluimender gaan in een zwangerschap. De kalchten zijn dan niet overduidelijk, mocht je dus echt twijfelen en de cranberry capsules zijn niet afdoende. Breng dan even urine weg naar de huisarts, want je kan van een onbehandelde blaasontsteking erg ziek worden. En in een later stadium zelfs bevallen.

Een scherpe steek, dat kunnen meerdere dingen zijn. Waarschijnlijk een spiertje verrekt of net een verkeerde beweging gemaalt. Merk je dat de steken emer toenmen, overleg dan even met je evrloskundige Ligt er een duidelijk samenhang met bijvoorbeeld veel tillen en/of zwaar sporten. kijk dan of je wat minder actief kan sporten of minder kan tillen.

Groetjes en nog gefeliciteerd,
    Japke

Deel Deze Pagina