Hallo dames. Ben momenteel 7 weken en 6 dagen zwanger en heb met 6+6wkn een goede echo gehad met hartactie en lag prima op schema qua groei. Echter heb ik de laatste dagen geen of nauwelijks nog last van zwangerschapssymptomen. mijn borsten zijn al ongeveer 4a 5 dagen een heel stuk minder gespannen en eigenlijk in omvang ook echt wel afgenomen. Ook ben ik niet meer misselijk geweest de laatste 3 dagen ( eerder wel). Vermoeidheid heb ik nog niet echt heel erg gehad maar ook daar nu geen last van. heb alleen echte menstruatie krampen die doortrekken naar mijn rug en billen en benen (ook aan binnenkant van benen / liezen). Betekend dit dat het wel eens mis zou kunnen zijn, of herkennen meer dames dit en ging het toch goed???? Kan het zo schommelen of is dit geen goed teken??? Hopelijk kan iemand me geruststellen.... Liefs Chelleke
Bel je verloskundige even op en leg het voor misschien kan zij je gerustellen. Ik ben nu 9 weken en bij mij verschillen de symptomen ook per dag. De ene dag wel zere borsten om vervolgens een dag weer geen zere borsten te hebben. Af en toe wat kramp heb ik alleen de eerste 2/3 weken gehad daar heb ik nu geen last meer van. Ik zou het gewoon even aan de verloskundige voorleggen, tegen mij hebben ze gezegd als er iets is mag je ons atijd bellen. Succes meid!
Hey racegirl. Ik heb de verloskundige een mail gestuurd vanmorgen daar ze aangegeven hadden dit altijd kon. ze checken dagelijks hun mail. vanmorgen is de praktijk dicht en vanmiddag zitten ze alleen op andere locatie en alleen te bereiken via het spoed nummer en echt spoed vind ik dit nu ook weer niet...... Maar bedankt voor je reactie..... hopelijk is alles goed
Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt! Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij qua misselijkheid redelijk constant is, maar met andere klachten is het de afgelopen weken wel geweest dat ik minder last had. Een aantal dagen achter elkaar. En ineens kwam dat dan terug, maar erger als daarvoor. Mijn borsten bijvoorbeeld. Die zijn gevoelig, als sinds het begin, maar niet bijzonder pijnlijk of groter. Ietsies voller aan de bovenkant. n dag of 5 geleden merkte ik dat ze alleen s'avonds nog wat gevoelig waren als ik net mijn bh uit deed. 2 dagen geleden kon ik ineens niet meer op mijn buik gaan liggen. Nu doen ze echt mega pijn! Dus, bij mij neemt het af en toe een beetje af, om na een paar dagen ineens mega toe te nemen...... Ik zou me niet teveel zorgen maken. Het kan heel erg schommelen. Volgens mij merk ik wanneer mijn hcg weer omhoog schiet......dan nemen die klachten ineens mega toe. Misschien bij jouw ook wel!
Dat de symptomen schommelen is vrij normaal, en sommige vrouwen hebben rond 6-7 weken bijna geen symptomen terwijl het bij de andere juist losbarst en dan ook een aantal weken of zelfs de gehele zwangerschap aanhoudt. Elke zwangerschap is anders en elk lijf reageert dus ook anders. Niks om je zorgen over te maken, hoewel ik het me goed kan voorstellen dat je dat doet (heb ik ook gedaan tot ze begon te schoppen). Zolang je geen hevige krampen of bloedingen krijgt zal het vast goed zitten!
Nee het lijkt mij ook geen spoed geval, het is puur voor je eigen geruststelling natuurlijk. En zoals andere hier al schrijven kan het gewoon erg wisselen dat merk ik bij mij ook wel. Probeer je er niet te druk om te maken en lekker te genieten. Veel succes!!!
helaas zegt het wel of niet hebben van ( veel ) kwaaltjes niets over of dat de zwangerschap wel of niet goed blijft gaan...dit staat namelijk gewoon los van elkaar het is overigens gewoon normaal dat klachten afnemen
Ik heb en had helemaal geen kwaaltjes bij beiden zwangerschappen niet. Zou bij de eerste ook neit weten dat ik zwanger was hihi totaan de 18w ver.Toen beweging gevoeld.En het is dat mijn ms uitbleef en de echo's een beeb lieten zien. En nu weer.Alleen nu is dus mijn buikje wel sneller uitgezet en voel ik de beeb al vanaf week 15.Maar verder.....niks aan kwaaltjes hoor. Geniet er maar van zou ik zeggen want als je af ent oe de verhalen hoort over de kwaaljtes dan wens je dat je dat nooit mee zal maken.
Hier wisselen de kwaaltjes erg. Dus dat op zichzelf hoeft niet perse wat te zeggen. Bij mij komen ze steeds weer terug op het moment dat ik me er echt zorgen over ga maken. Maar bel je VK even, zou ik zeggen, gewoon het spoednummer hoor. Kan zij met je kijken of je even tussendoor voor een echo kunt!
Heb vanmiddag contact gehad met de Vk en mag morgen om 16:00u voor een echo gaan.... ze zei dat het waarschijnlijk niks was, maar deed t om mij gerust te stellen..... Ik hoop dat ze gelijk hebben, maar ik vraag me dan af hoe het kan dat mijn borsten zo in omvang en spanning zijn afgenomen.....
Oh ik was ook zo bang maar maak je nou niet druk! Die kwaaltjes komen en gaan echt waar ook spanning borsten etc. had ik precies hetzelfde!! Het zegt echt NIETS en ik ben het levende bewijs!
Ohh MW21 ik hoop het zo, we hebben er lang over gedaan zwanger te worden dus is het eens zo spannend allemaal. Ze zijn nog wel ietsje voller dan dat ze waren toen ik niet zwanger was, maar ze zijn echt een stuk kleiner nu. pfffffff heb wel steeds scherpe steekjes onder in mijn buik, hopelijk is dat een goed teken. Morgen zulle we t zien.......... Dank je wel voor je reactie.... wordt en ben gewoon enorm onzeker..... Erg prettig om hier positieve verhalen te horen, gelukkig nog niets gehoord over dat het dan mis zou kunnen zijn....
Onzekerheid is normaal hoor! Ben nu alweer 4 dagen kwaaltjesvrij en blij! Heb gelukkig wel afgelopen donderdag nog een goede echo gehad dus ben wel wat gerustgesteld. Ook mijn borsten zijn minder gevoelig de afgelopen dagen, hoewel ze me nog steeds in de weg zitten (al een cupmaat gegroeid!). En verder valt het allemaal wel mee. Tussen de 5 en 8 weken had ik het meeste last!
Hoe gaat het nu met je Chelleke? Heb je hier even gevolgd omdat ik zelf ook nogal onzeker ben. Hoop dat alles goed met je gaat? Heb je al een echo gehad? Hier ook ongerust. Ben nu iets meer dan 7 weken zwanger en van in het begin last van extreme vermoeidheid, spanning op borsten en vlagen misselijk. Nu enkel nog met vlagen misselijk, de borstspanning is al 5 dagen volledig weg en de vermoeidheid lijkt me ook beter. Moet er wel bij zeggen dat ik al meer dan een week rust voorgeschreven gekregen heb van de gyn ivm verleden. Heb ook al 2 echo's gehad en hartje klopt, volgende week dinsdag volgende echo, maar toch maak ik me zo ongerust omdat ik me 'minder' zwanger voel.. Niet leuk hé! Komt vast allemaal goed maar toch...