Hallo Dames, Ik vroeg me eventjes wat af.. Ik weet dat ik met 37 weken ingeleid ga worden wegens omstandigheden. Dus niet vanwege het kindje zelf.. Maar ik weet van de vorige zwangerschap nog dat ze me geprimed hebben, en heb toen 3 van die prime pillen nodig gehad, en dezelfde nacht bevallen van mn mooie zoon. Maar die bevalling is heel snel gegaan, en die inleiding was pas bij 39 weken en 3 dagen, dus mijn lichaam was er toen ook al aan toe. Nou is mijn vraag, wie van jullie is er ook geprimed, en hoelang duurde dat bij jullie?
Hier gaan ze pas inleiden als je zover bent dat ze je vliezen kunnen breken, daarmee starten ze de inleiding zeg maar. Voor die tijd willen ze dan wel proberen te strippen als je nog niet aan de 2cm bent (voor vliezen breken), primen doen ze niet. Dus geen idee eigenlijk.
Hallo, Ik ben met 38.4 ingeleid ivm hoge bloeddruk. Donderdagochtend zijn we begonnen met (primen) tabletjes vaginaal, 3x. Weinig effect. Vrijdag weer 3x tabletjes vaginaal en ben ik gestript. Zaterdagochtend eindelijk 2 cm ontsluiting, toen werden mijn vliezen gebroken. Daarna aan de wee opwekkers. Zaterdagnacht om 00.05 is mijn dochter geboren, precies met 39 weken. Ik had 14 uur weeen! Heel veel succes
2x met gel. 1ste x met 38 weken om 7.45 gel en om 10.30 vliezen gebroken. Kreeg meteen goede weeen kleine is geboren om 20.48 2de ingeleid bij 37 weken gel om 10.30 kreeg meteen weeen om 12.30 weer gel en om 15.45 vliezen gebroken om 18.00 nog 3 cm en om 18.48 is ze geboren. Ging beide keren meteen aan de gang eerste keer duurde langer omdat ik rugweeen kreeg en die zorgde niet voor verdere ontsluiting. Ben beide keren ingeleid omdat de kleinen een groeiachterstand hadden en bij ons dochtertje daalde de hartslag bij harde buiken.
Met 37+1 een vingertopje ontsluiting, baarmoedermond niet verweekt 2x gel ingebracht, toen vliezen gebroken en aan infuus oxytocine en zelfde dag om 22.19 bevallen
1e keer 2 dagen (met 42 weken bevallen), 2e keer gelijk (41+3). Beide keren met gel. De tweede keer ging het denk ik sneller omdat ik al een keer bevallen was en dan staat je bmm al iets open. @ onsukkie, ook niet als er iets niet helemaal lekker loopt met moeder en/of kind? Ik denk dat als ze dat bij mij niet hadden gedaan (baarmoedermond was nog volledig gesloten met 42 weken) dan had ie er nou nog gezeten . Ik vind het in ieder geval wel apart dat ze dat dus niet doen.
Ja hoorde van de gynaecoloog dat het primen alleen al wel 5 tot 7 dagen kon duren..dus vroeg me af wat jullie ervaringen er mee waren... Maar zie nog geen dames voorbij komen waarbij het langer heeft geduurd als 5 dagen.. Dat geeft mij hoop...