Wie kan me een duidelijk antwoord geven. Ik kreeg van mijn oma een metworst ( hier niet te krijgen dus een zeldzaamheid) maar goed nu nam ik dus net een stuk metworst en toen ik het op had dacht ik hey mag dat wel. Tuurlijk achteraf. maar ik kom er niet uit wie kan me een duidelijk antwoord geven??? Voel me nu al echt mega slecht
Goede vraag! Ik kreeg laatst ook zo'n overheerlijke worst..Toen hij helemaal op was vroeg ik me precies het zelfde af! Ik heb ze sindsdien ook niet meer gegeten..wat ik best jammer vind! Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet
ik ken metworst niet zo goed, maar geldt daarvoor niet hetzelfde als snijworst enz, dat het supermarkt spul allemaal bewerkt is en dus goed, maar dat je geen "echte" van de slager ofzo moet hebben.
hier vollop verkrijgbaar, hetzelfde principe als salami, het is gedroogd rauw vlees dat gekruid is. ik eet weleens een stukje, ben niet zo´n worst-eter, maar eet ook rustig salami en snijworst. wel met mate natuurlijk, ik weet dat het wordt afgeraden sinds kort, dus je zult voor je zelf moeten afwegen of je t wilt eten of niet.
Oeh lekker!! Heb nooit gehoord dat 't niet mag, en elke zwangere eet t hier ook gewoon op verjaardagen enzo
Groninger metworst is rauw vlees, zie Google Net als filet american, salami, chorizo, rauwe ham,etc word dit afgeraden tijdens de zwangerschap
oh dat wist ik ook niet, ik eet elke week eigenlijk wel wat ervan, tijdens mijn eerste zwangerschap ook gewoon, toch maar beetje minderen dan.
Rauwe ham mag ook gewoon en zo hoor en salami moet je alleen in het buitenland mee uitkijken. Laatst nog aan mijn vk gevraagd.
Ik ga liever op het voedingscentrum af wat landelijk is dan mijn eigen gyn/VK/verpleegkundige, die zeggen toch allemaal maar wat anders Op het voedingscentrum staat:
Als het gedroogd is,is het niet meer rauw. Hier ook gewoon beide zwangerschappen gegeten. Alleen dan de drenthse variant Heb het hier ook nog nooit te horen gekregen dat het niet mag.