Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben van ons tweede ukkie!!! Kei blij natuurlijk!! We hebben al een dochtertje van bijna 8 maanden Vorige keer hebben we na de eerste echo met 10 weken eerst schoonmoeder verteld en erna mijn ouders (een paar dagen later omdat ze met vakantie waren) Maar je raad het al.... Heb gezegd dat ze het tegen niemand mocht zeggen, maarrrr ze had het al tegen haar 2 zussen gezegd en zelfs tegen de broer van mijn man!!!!!! Grrrrrrrr.......... Voordat mijn ouders het wisten en ook heel fijn dat we het zelf konden vertellen aan de broer van mijn man (not) Nu wil ik het graag eerder dan de eerste echo vertellen het liefst alleen tegen mijn ouders en mijn zus en verder niemand.. Anders weet heel de stad het weer en dat wil ik niet en zeker niet omdat het zo pril is... Zou ik dit kunnen maken? Of vinden jullie dit heel raar/stom?
Mijn eerste gedachte bij je titel was: nee, dat kun je niet maken. Als ik dan lees dat je schoonmoeder het de vorige keer doorvertelde snap ik je wel. Mits je man het er ook mee eens is. Anders zou ik wachten en het later aan iedereen vertellen. Het liefst op 1 dag, en dan eerst jouw familie en later die dag je schoonfamilie.
Hmmmm jà en nee. Waarom gewoon tegen beide niet vertellen? Het is overigens ook niet netjes om jullie "geheim" door te vertellen terwijl je aangegeven had dit niet te doen. Dus eigenlijk sta je wel in je recht Wat vind je man?
Ja hoor. Heel flauw gezegd misschien, maar als je ouders netjes hun mond houden hoeft niemand te weten dat zij het eerder wisten dan je schoonouders... Had je schoonmoeder haar mond maar moeten houden de vorige keer. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik sowieso nooit zo goed snap waarom alles gelijk getrokken moet worden. Wat maakt het nou uit als iemand anders het al langer wist? Zo lang ze het niet via-via te horen krijgen is er niks aan de hand toch?
Hihi ja weet je wat het is, ik denk er nu zo over, maar heb het nog niet tegen mijn man verteld. Ik heb de vorige keer al wel gezegd tegen mijn man, jouw moeder is de volgende keer de laatste aan wie we het vertellen. Ik baalde er toen zo van en nog steeds dat we de broer van mijn man niet eens leuk konden verassen ook omdat hij de peetoom werd, grrrrr
Ja hoor, had ze haar mond maar gewoon moeten houden de vorige keer. Ze heeft het voor zichzelf verpest toch? Ik heb het bij ons 2e kindje ook alleen tegen mijn moeder verteld en pas met 12 weken tegen mijn schoonmoeder.
Maakt toch niet uit? Als ook je man het zo wil.. Sommigen vertellen het pas aan de ouders als 12wk zijn. En je schoonmoeder hoeft het toch niet te weten dat jouw ouders het eerder wisten? Ik zou het probleem niet zo groot maken. Je verteld het je schoonmoeder vrij snelallleen wat later dan bij de eerste
tja hier wisten mijn vriendinnen het ook met 6 weken al en mijn schoonfam pas na 3 echo's ik vind dat je moet doen waar je je goed bij voelt.
Wat Amfy zegt, hier ook zo gedaan. Jíj bent zwanger, dus jíj bepaalt. Wel zou ik het even met je man overleggen..
Prima plan lijkt mij! Ze heeft haar eigen glazen ingegooid. Hier weten mijn ouders het ook al en schoonouders nog niet.. Wel om een andere reden, maar vind het wel oké. Schoonouders horen het bij de 1e echo wel
Ja hoor, dat kan prima! In ons geval was het andersom, mijn ouders hadden hun eigen glazen ingegooid de vorige keer (mk), dus daar heb ik het stil voor gehouden. (Mijn digibeet moeder had zelfs een dubieus facebook berichtje achtergelaten op de muur van mijn beste vriendin, goddank had ik haar wachtwoord en kon ik het binnen een half uur weer verwijderen) Mijn zusje en 2 vriendinnen heb ik het wel eerder laten weten, en als het aan mij gelegen had, dan hadden mijn schoonouders het toen ook mogen weten, maar mijn vriend wilde graag nog ff wachten. Uiteindelijk schoonouders met 11 weken verteld en mijn ouders met 12. Ik vind mijn ouders heel lief, maar als het op dit soort geheimpjes aankomt heb ik meer vertrouwen in mijn schoonouders
Allebei op dezelfde dag vertellen is het makkelijkst, maar als je zelf een voorkeur hebt is dat ook prima toch. Gewoon doen wat je fijn vindt!
Mijn moeder kan haar mond ook niet houden, dus ik ga haar het zeker pas vertellen als het bekend mag worden. Nu hebben wij 2 meiden van 10 en 8 jaar en die vertelllen we het over een paar weken eerst en dan kunnen zij het aan de opa en omas vertellen. dikke kans dat bepaalde vriendinnen het eerder weten.
Zolang je zeker weet dat je ouders niks tegen je schoonouders zeggen (ik weet niet of ze elkaar regelmatig tegenkomen of bij elkaar op bezoek gaan) en je zeker weet dat ze het niet via via horen dan zou ik het gewoon doen. Ze heeft haar eigen glazen ingegooid. Wss door haar enthousiasme maar dat is nou net de ellende met dit soort dingen! De meeste opa's en oma's in spe zijn zo door het dolle dat ze maar met moeite hun mond kunnen houden (of dus net niet). Als ik jou was dan zou ik de mensen die je het graag zelf wil vertellen eerst inlichten en dan pas je schoonouders. Maar wel direct daarna want anders horen zij het wss van een ander. Wat zegt je man er eigenlijk van?
Ik heb het ook pas later verteld aan so. Zelfde reden , vorige keer wad ik net zwanger en alleen tegen ouders gezegd nadrukkelijk verteld dat ik het nog niet bekend wilde maken... En we hadden bruiloft van zijn kant, nou werd even vaak gefeliciteerd dan de bruid.... Echt niet tof... Dus ze heeft het zelf verknalt....
Waarom moeten ze het tegelijk weten? Je hebt met iedereen toch een andere band? Ik heb een hele lieve sm maar wij hebben het haar verteld met 8/9 weken en mijn moeder al met 5 weken. Ik denk dat het voor mijn schoonmoeder moeilijker geweest zou zijn om der mond lang te houden. Daarbij zie ik mijn moeder meerdere keren per week en vond ik dit erg lastig voor me te houden. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen.
Vorige keer was ik zo blij dat we een naam uitgekozen hadden dat ik die aan mijn moeder heb verteld. Heb man toen gezegd dat hij het dan ook aan zijn moeder mocht vertellen als hij dat wou. Heeft hij gedaan en vervolgens hoor ik dat ze de naam (gelukkig alleen, voor zo ver wij weten) aan haar broer heeft verteld. Man heeft ze dit keer pas weken later verteld dat ik zwanger was dan dat mijn ouders (direct na de test) het wisten. Eigen glazen ingegooid en we zullen nooit meer wat delen met so dat geheim moet blijven. Ze heeft er nog niet naar gevraagd, maar zou dat ook gewoon eerlijk antwoorden. Als je sm bepaalde verantwoordelijkheid niet aan kan geef je hem haar toch gewoon niet?
Precies, jet lijkt me zelfs wel goed om het haar via via te laten weten. Weet ze ook hoe het voelt. Mijn vriends moeder heeft de eerste keer haar hele fam ingelicht en toen kregen we bij de miskraam allerlei lieve berichtjes van mensen van wie we het niet verwachtten. bij deze zwangerschap had ze m'n vriends jongste broer ingelicht. Dom van d'r, maar voor mij geen halszaak. Alleen volgende keer is ze de laatste in rij.
Als jouw ouders niks zeggen kan dat toch prima. Mijn schoonouders hadden het ook al verteld voor wij het konden doen. Echt leuk vond ik dat niet. Kan er alleen niks meer aan veranderen.