Iemand die hier ingeleid is met 36 weken? Onze kleine loopt nu 4 a 5 weken achter op groei en wat ik begreep is dat ze me na het weekend wellicht gaan in leiden.
Wat is daar de reden van? Hier zeggen ze juist elke keer dat iedere dag in de buik mooi is meegenomen en als je zegt dat jullie kleintje achterloopt in groei zou ik me voor kunnen stellen dat ze juist heel erg afwachten, tenzij er iets aan de hand is, maar dus geen ervaring mee. 36 weken vinden ze hier toch nog echt te vroeg om in te leiden als kind of moeder niet in gevaar is....
Omdat de arts vindt dat het buiten mijn buik beter is als er binnen. Dit is niet mijn eerste en mijn 2 andere kids zijn ook eerder gehaald vanwege hun IUGR ver onder de P<2.3. Deze kleine staat al twee weken stil in groei (buikje staat op 30.5 weken, benen op 34.3, hoofd op 33.5), lijkt me niet dat het dan beter in de buik is. De vorige groeiecho van 2 weken terug liet een achterstand zien van 2 weken. Dit betekent dat hij in 2 weken tijd niets meer gegroeid is. De CTG daarintegen was helemaal prima in orde en ook de dopplers zijn in orde. Maar ik was eigenlijk meer op zoek naar ervaringen van geboortes van randprematuren en het verdere verloop.
oei dat klinkt niet best.. Ik heb hier hetzelfde en volgende week een herhalingsgroeiecho maar ik dacht ook dat ze dan langer lieten zitten (Hier nog niet over gehad hoor) Maar ga me dan ook maar voorbereiden op vroeger inleiden! IIG succes en laat je weten hoe en wat het gaat worden?
Dan is het dus medisch inderdaad Toch apart eigenlijk dat alle ziekenhuizen blijkbaar eigen beleid voeren.... Vriendin van mij is spontaan bevallen met 36 weken, waren binnen een week thuis (ben even kwijt om hoeveel dagen het precies ging) maar... reden dat ze een paar dagen moest blijven was niet randprematuur maar omdat het kindje een afwijking aan de niertjes had.... Heb zelf wel ervaring met prematuren kindjes maar dat was een bevalling met 26 en 31 weken en dus niet echt te vergelijken... Succes in elk geval!
Hier wel een randprematuur, hij heeft uiteindelijk 2 weken in het zh gelegen...(wat nog aardig lang is), hoor namelijk veel dat kindje rond 36 en op de rand van 37 snel naar huis mogen hoor! Als kindje alles goed doet Iig succes! Hoop dat jullie snel naar huis mogen!
Dat is minder.. Hier ook nog een baby die net randprematuur is ( hij is met 36,5 geboren.) hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen, eerst kon hij zijn temperatuur en glucose niet zelf regelen en toen werd hij geel. Dit zijn eigenlijk de meest voorkomende dingen bij baby's die voor 37 weken worden geboren.
hoi, Mijn oudste is geboren naar een inleiding met 35 weken en hij mocht naar vijf dagen naar huis hoefde ook niet aan de zuurstof of andere dingen mocht naar 1 dag op de kinderafdeling al weer bij mij op de kamer. onze middelste is met 36 weken geboren en die had wat meer problemen zo moest hij 1 dag en nacht aan de cpap en heeft daarna nog een paar dagen aan een zuurstof brilletje gemoeten, ook had hij moeite met zn temp... en zag hij geel... ook vond hij de borstvoeding moeilijk dit moet hij echt leren... als je nog iets wil weten moet je het maar vragen groetjes willow