Ik heb het ook exact zo ervaren en kreeg bij mijn eerste er ook nog beenweeën bij...vond het beide keren echt hels!
Ik vond het heel heet voelen. Verschrikkelijk. Ik lag bij de eerste op bed, 6 uur helse rugweeen, kon er niks mee, was helemaal kapot. Bij de 2 e gelukkig een uurtje buikweeen en toen was ze er al. Ik zag zo tegen die rugweeen op
Tja... rugweeen omschrijven... Het zijn inderdaad golvende krampen, maar gewoon intenser dan buikweeen omdat ze niet weg te puffen zijn. Echt van die sudderende rotzakken. Echt alsof je helemaal verkrampt tegen je wil in. Hier hebben zowel de verpleegkundige als mijn vriend tevergeefs geprobeerd de pijn dragelijker te maken met warme kruikjes en tegendruk geven, maar het zijn echt venijnige.
Dat had ik dus ook. Staand ging het beter dan liggend.. Ik kon ze in het begin nog beetje opvangen met tegendruk in mijn rug te geven, maar op het laatst wist ik niet waar ik het zoeken moest! Wat een pijn! Hopelijk krijg ik bij een tweede bevalling geen rugweeën echt vreselijk Ik wil natuurlijk niemand bang maken maar dat is mijn ervaring
Hier ook rug en beenweeen,begon met de buikweeen en dat ging prima maar toen ze die knop steeds hoger draaide (inleiding) werden het rug en beenweeen,die been weeen vond ik zo mogelijk nog pijnlijker dat de rug.Ik lag op mijn rug ivm slangetjes enzo,maar volgens mij had ik ook niet kunnen staan ivm mijn benen.