op welke kolf passen Medela flesjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lovelittlebaby, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Ik ben even aan het kijken voor borstkolven. mijn budget is niet heel groot. Medela flesjes heb ik al in huis die kon ik via een winkel die alles via veilingen koopt heel goedkoop krijgen.

nu zag ik een elektrische borstkolf van NUK bij de Wehkamp en Hema voor 99,- maar passen hier die Medela flessen wel op??

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik vermoed dat het wel zal passen. Ik heb een Medela kolf en NUK flesjes en dat past in elk geval wel. Ook Ardo en Ameda passen op Medela en vice versa.

3. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Waarom nu een kolf kopen? Je bent 10 weken zwanger. Ik zou echt adviseren te wachten tot na de bevalling. Wel goed om je te oriënteren maar pas aanschaffen na de bevalling. Aan een goedkope kolf heb je niets om de bv op gang te brengen en echt pas daarna nodig. Geen garanties dat bv lukt.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helemaal eens! Ik heb enkel een Medela kolf gehuurd om de BV op gang te brengen en heb de kolf terug gebracht na 9 weken. Ik heb uiteindelijk BV en FV gecombineerd, werk 4 dagen in de week en heb bijna 11 maanden BV gegeven.

5. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Juist. Lactatiekundigen raden ook aan om pas na bevalling evt een kolf te kopen. Als je productie in het begin niet op gang is moet je kolven. Je kan dan de medela sympony huren voa thuiszorg winkel of via Kraamzorg. Dit kost 2,50 per dag. De medela sympony is te duur om zelf te kopen maar is vooral geschikt om de bv op gang te brengen begreep ik. Ik zou er dus echt mee wachten.
    Zelf heb ik uiteindelijk 3.5 week ee kolf vd Kraamzorg gehuurd en daarna (toen ik wist dat bv ook echt lukte en ik het wolde volhouden) zelf een kolf online gekocht.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Het is goed dat je je zelf aan het orienteren bent!
    Maar ik zou zeker even wachten met het aanschaffen hoor!
    Strakjes 'lukt' het je soms toch niet om wat voor reden om te starten met borstvoeding en dan heb je een dure kolf.
    In t begin kan je voor een klein bedrag een kolf huren, sommige kraamzorginstanties hebben ook kolven, kun je wat uitproberen.
    Tip, potje neerzetten en elke week bijv twee euro indoen,kun je de kolf kopen als t zover is.
    Online heb je ze vaak de volgende dag in huis.

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

je kan ook een kolf 2dehands kopen van medela. Als je alle flesje ed gewoon nieuw koop dan is het hygienisch en scheelt een hoop geld. De medela freestyle is erg goed.

8. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ik kreeg juist van een lactatiekundige en borstvoedingles dat je een kolf nooit 2e hands moet kopen.. dit komt namelijk in contact met vocht en bloed en kan dus vanalles veroorzaken.. je weet nooit wat diegene heeft gehad voor jou en misschien weet diegene t zelf ook niet.. zit je daar later mee.
    Gewoon nieuw kopen, maar na je bevalling.. ik heb ook nog geen kolf

9. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.285
    113
    Je hebt verschillende soorten kolven. kolven met een open systeem waarbij melk in de motor kan komen ( bv de medela swing), deze zijn niet geschikt om tweedehands te kopen. Je hebt ook kolven met een gesloten systeem ( bv medela freestyle, PISA, ameda en ardo), bij deze kolven is het niet mogelijk dat er melk in de motor komt en daarom zijn deze kolven wèl prima tweedehands aan te schaffen. Je moet dan alleen wel een persoonlijk,nieuw, setje borstschelpen en slangetjes bestellen.

Ik vond het wel heel fijn om al voor de bevalling een kolf in huis te hebben. Als je echt moet gaan kolven om je productie op gang te brengen, dan heb je een huurkolf/ziekenhuiskolf nodig. Maar man, wat was ik blij dat ik op dag 3 om 1 uur 's nachts de allerergste stuwing weg kon kolven!

Deel Deze Pagina