Rugzak als vervanging van hand- en luiertas

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gember, 3 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik ken een moeder die deze heeft: DAKINE Rugzak - Sojourn 30L Black - Dakine-Online.nl
    Groot, maar ook erg praktisch :)

Ik ben zelf echt niet van de hand- of schoudertassen en heb al-tijd een rugzak bij me (maar geen kinderen dus daar kan ik niets over zeggen :p) en er is nog nooit iets uit gejat hoor. In de rij hang ik 'm altijd voor me zodat ik er niemand mee stoot en ik snel bij m'n geld kan. Portemonnee e.d. inderdaad meestal niet in het voorvakje maar binnenin.

2. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben fan van Dakine.. hufterproof en al veel reizen doorstaan. Als luiertas weet ik niet of het praktisch.. lees net dat iemand zegt dat ie het er raar uit vind zien maar dat vind ik nergens op slaan :)

3. Gember

Gember Niet meer actief

Leuk al die reacties, dankjulliewel! :)
    Die Dakine tassen zien er goed uit: handig en mooi. Die van Herschel lijken mij inderdaad ook wat zwaar, wel erg mooi.
    Je moet inderdaad wel je portemonnee, sleutels en telefoon goed wegstoppen in een ritsvak binnenin. Daarom wil ik wel een tas met zo'n vak. Ik loop nu met een 20L rugzak van Decathlon. Niet heel hip, maar wel praktisch.
    Ik zie overigens niet in waarom een rugzak niet zou "kunnen". Ik woon in de Randstad en zie overal om me heen allerlei "hipster" typjes met zo'n rugzak en vind het er eigenlijk heel leuk en sportief uitzien. Een handtas bewaar ik dan voor m'n werk en uitjes zonder kind. ;)

Voor degenen die met kind in draagzak op pad gaan: is het te doen met een rugzak erbij achter, draagzak voor? Ik ga vaak alleen met m'n dochter weg en wil binnenkort meer gebruikmaken van een draagzak namelijk (nu is ze er nog te klein voor).

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja zeker wel! Ik kwam in de knel als ik met peuter, baby en rugzak op pad zou gaan, maar met 1 kind ging het prima. Wel buik dragen dan dus en de tas op je rug.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf alles in een Eastpak-rugzak. Qua tas niet ideaal, maar 1 groot vak en een klein voorvakje, maar vind het wel veel fijner dan een schoudertas. Met draagzak had ik idd baby op de buik en rugzak; prima! Nu draag ik mijn jongste liever op de rug en dan toch de schoudertas erbij...

6. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik heb toevallig gisteren bij de intersport een rugtas gekocht die bedoeld is voor de wintersport. Heeft twee grote vakken met daarin weer verschillende vakjes, heeft een klein vakje tegen mn rug aan voor mn sleutels en telefoon enzo. En nog wat vakjes aan de zijkant, lijkt me handig voor vieze zakdoekjes en dergelijke.
    En t fijnste is dat t ding gemaakt Is om mee te sporten, dus hij zit heerlijk! En ik deed de tailleband even onder m'n dikke buik en hij ondersteunde als n buikband, haha!

Maar zo'n sportrugtas vind ik dus echt wel een goed idee!

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik heb mijn zoontje altijd in de draagdoek en altijd een rugzak bij me. Ik vind het zelfs prettiger dan zonder.
    Ik heb ook een rugzak van dacathlon voor zowel mijn spullen als de spullen voor mijn zoontje. En als ik boodschappen doe kan er precies in wat ik kan dragen.
    Schoudertas met draagdoek vind ik niet handig.

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    I.c.m. met een draagdoek (voor) vind ik een rugzak echt vele malen handiger dan een schoudertas/traditionele luiertas.

9. dreamlife

dreamlife Lid

25 okt 2012
    65
    0
    6
  10. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Hier heb ik een rugtas van DC ( schoenenmerk) daar zit vaak een dubbele laag in wat normaal voor een laptop is. Aan de zijkant zitten van die netjes waar je bijv een flesje water in kunt doen. En nog allemaal kleine ritsjes. Ook zit er binnenin een haakje waar je je portemonnee/sleutels aan kan vast maken.

11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik wil eigenlijk ook zo'n leuke herschell als luiertas. Vind veel schoudertassen echt niet leuk en mijn man vind een rugzak ook fijner. Zeker icm een draagdoek lijkt het mij ook fijn 'in balans'.

Overigens denk ik niet dat een rugzak 'jatgevoeliger' zou zijn. Een schoudertas draagt ook bijna iedereen op z'n rug, en die hoef je ook alleen maar open te ritsen en je hebt zo toegang tot portemonnee/telefoon etc.

12. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een rugzak wat echt een luiertas is. Is van fisherprice en was niet zo duur op aliexpress. Zitten allemaal vakjes, waarbij ook klein labeltje zit waarop staat wat erin zit (plaatje van een speen, plaatje van een luier etc. Ook een vakje voor je billendoekjes, hoef de tas nieteens open te maken daarvoor, Is gewoon een klepje.
    Zijn we weg blij mee. We zijn meer van de rugzakken en ook met dragen inderdaad heel handig

Deel Deze Pagina