Rugzak met tuigje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Stephanie20, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nee, dat is niet voor elk kind weggelegd.. mijn zoontje was 16-17 maanden en dan werken beloningssystemen eigenlijk niet.

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Dames, alvast bedankt voor het meedenken. Of het kwestie is van het trainen, dat betwijfel ik. Ze doet het trouwens bij iedereen tot onze grote ergernis. Aan de hand lopen lukt haar echt niet dus zo'n polsbandje lijkt me voor ons ideaal. Iemand een idee waar ik dit kan kopen? Wij wonen wel in België.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik had een rugzakje in vorm van een aapje en de staart was onderaan een handvat.
    mijn oudste deed dit dus met anderhalf en zette het echt op het rennen. (hij liep al heel vroeg).
    ik was op dat moment dus zwanger en hij kneep er toen ook tussenuit.
    Ik vond ideaal.
    Toen ik een gewoon tuigje had, kreeg ik negatief commentaar.
    Met dat aapje dus allemaal leuke opmerkingen. Zag er anders uit, maar functie is hetzelfde.

Mijn oudste doet nu niet meer, maar ik heb voor beide wel polsbandjes met onze telefoonnrs.
    gr brenda

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Doen! Veiligheid is veel belangrijker dan wat mensen op straat zouden kunnen denken.

Ik vind de vergelijking met een hond altijd een beetje bekrompen. Je zegt toch ook niet dat een kind van twee/drie absoluut niet in een buggy mag omdat het toch geen bejaarde of gehandicapte is die in een rolstoel moet? Want dat is een buggy in feite, een rolstoel.

Ik heb hier een korte tijd (lees misschien 5 keer) een tuigje gebruikt voor een van beide kinderen, omdat ik met twee soms-weglopers van anderhalf (als ze ieder een andere kant kozen) een gevaarlijke situatie kon krijgen. Weglopen wilden ze niet echt, maar wel mama uitdagen door op straat te lopen.

Na een paar keer tuigje was de boodschap duidelijk, en nu lopen ze in principe goed mee (alleen niet altijd als mama dat wil omdat ze afgeleid zijn ;) ). Maar ik kan met een boel 'kom hier's en 'nee, laat dat liggen's' wel met het hen los de AH door. Maar dat doe ik wel liever met draagzak en één aan de hand of in de boodschappenkar :).

Deel Deze Pagina