Grote knuffeldoek: wel of niet in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Stefanie83, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Mijn dochter (5,5 maand) heeft deze grote knuffeldoek van Peek A Boo:

Peek A Boo knuffeldoek lichtgroen | Bart Smit

Ze is er helemaal weg van en slaapt er graag mee, alleen ben ik bang dat hij daar misschien te groot voor is (de doek is echt wel 4x groter dan een doorsnee tutdoekje)? Ze krijgt hem nu alleen in de reiswieg, zodat het onder toezicht is. Ze trekt die doek dan helemaal over haar hoofd en valt gelijk in slaap. In haar eigen bedje valt ze overdag moeilijk in slaap en ik denk dat het met haar favoriete doek een stuk makkelijker zou gaan, maar ik ben bang dat het niet veilig is. Wat denken jullie? Wel of niet veilig?

2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Wij deden het wel. Maar zodra we haar niet meer hoorde en ze sliep haalden we hem weg.

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Je kunt als je kindje slaapt stilletjes het knuffeldoekje weghalen als ie op haar gezichtje ligt? Dan kan ze misschien wel makkelijker in slaap vallen..

Hier slapen ze ook beide met knuffeldoekje, en een van de twee trekt m ook over dr gezichtje als ze moe is.
    Ik ga na 10 min even kijken, en als ie dan op haar gezicht ligt, haal ik hem eraf..

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Met 5,5e maand zou ik dat wel doen, ze zijn dan al best bewegelijk. Althans, meneer spartel hier wel.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja, ik zou het ook doen, ze is niet meer superklein. Er zijn trouwens wel meer kindjes die in slaap vallen met iets over hun hoofd.
    Hij is wel heel leuk trouwens :D

6. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is helemaal dol op een hydrofielluier (echt ideaal).

Deze krijgt hij gewoon mee in bed. 8x opvouwen en je kunt er nog door ademen.

Misschien vind ze dat wel een fijn ding?

probeer er eens door te ademen als hij 2x opgevouwen strak voor je mond zit. Als je dan nog kunt ademen, zou ik de gok wel nemen en dan wegnemen als ze slaapt.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter sliep altijd met mijn gedragen t shirts en later werden dut hydrofielluiers. Heb ook vanaf begin af aan knuffels neergelegd, maar daar kijkt ze niet naar om. Ze ziet die hydrofieldoeken als knuffels denk ik, ben er alleen maar blij mee; geen gemiep met zoekgeraakte knuffels haha.
    Ik heb btw altijd mn t shirts en doeken in haar bedje laten liggen, ze werd er echt rustig van en trok ze ook over haar hoofdje om lekker te slapen. Heerlijk toch.

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken voor zover! Ik heb haar nu voor haar slaapje de doek meegegeven en ze was gelijk vertrokken. Wel een paar minuten later haar kamertje in gelopen en de doek lag helemaal over haar hoofd, dus ik heb hem wel weggehaald. Kleinere tutdoekjes heeft ze ook wel, maar die zijn niet 'lijvig' genoeg voor haar. Ze moet zich er echt in kunnen verstoppen.

Je kunt inderdaad goed door een hydrofieldoek ademen, maar mijn dochtertje heeft het laatst gepresteerd om zo'n ding om haar nek te wikkelen, dus dat vind ik nogal eng. Juist doordat ze zo dun zijn, gaan ze makkelijker strak om de nek zitten.

Wel echt een heerlijk gezicht, die tuttende baby's! Zo schattig!

9. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Zou hem als ze slaapt weghalen. Voel ik me persoonlijker beter bij. Mijn zoon slaapt met een eend op zijn hoofd, die haal ik weg als hij slaapt.

10. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaah, wat schattig!

11. leenmar29

leenmar29 Lid

15 mrt 2013
    54
    0
    0
    assen
    Mijn meisje slaapt met 2 tutdoekjes vanaf dat ze een maand was. ! is wat groter en ennger, heb er een knoop ingemaakt zodat het doekje een stuk kleiner is en niet haar hele hoofd bedekt. Misschien een idee?

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier twee wel wat kleinere tutdoekjes met beide een speen eraan. Ik laat deze gewoon in bed liggen. Ik zou ze hier niet niet weg durven halen, want als hij gedurende de nacht wakker wordt pakt hij 1 van deze weer en valt dan pas weer verder in slaap. Toen hij dat nog niet kon, konden wij er op een nacht 5-10 x voor hem uit... En nu slaapt hij dus al bijna 2 mnd gewoon door:D

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    lekker laten:)

14. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hier ook een tutdoekje tegen hoofd aan of over hoofd heen.. Ik laat hem :)

Deel Deze Pagina