Mijn dochter (5,5 maand) heeft deze grote knuffeldoek van Peek A Boo: Peek A Boo knuffeldoek lichtgroen | Bart Smit Ze is er helemaal weg van en slaapt er graag mee, alleen ben ik bang dat hij daar misschien te groot voor is (de doek is echt wel 4x groter dan een doorsnee tutdoekje)? Ze krijgt hem nu alleen in de reiswieg, zodat het onder toezicht is. Ze trekt die doek dan helemaal over haar hoofd en valt gelijk in slaap. In haar eigen bedje valt ze overdag moeilijk in slaap en ik denk dat het met haar favoriete doek een stuk makkelijker zou gaan, maar ik ben bang dat het niet veilig is. Wat denken jullie? Wel of niet veilig?
Je kunt als je kindje slaapt stilletjes het knuffeldoekje weghalen als ie op haar gezichtje ligt? Dan kan ze misschien wel makkelijker in slaap vallen.. Hier slapen ze ook beide met knuffeldoekje, en een van de twee trekt m ook over dr gezichtje als ze moe is. Ik ga na 10 min even kijken, en als ie dan op haar gezicht ligt, haal ik hem eraf..
Met 5,5e maand zou ik dat wel doen, ze zijn dan al best bewegelijk. Althans, meneer spartel hier wel.
Ja, ik zou het ook doen, ze is niet meer superklein. Er zijn trouwens wel meer kindjes die in slaap vallen met iets over hun hoofd. Hij is wel heel leuk trouwens
Mijn zoontje is helemaal dol op een hydrofielluier (echt ideaal). Deze krijgt hij gewoon mee in bed. 8x opvouwen en je kunt er nog door ademen. Misschien vind ze dat wel een fijn ding? probeer er eens door te ademen als hij 2x opgevouwen strak voor je mond zit. Als je dan nog kunt ademen, zou ik de gok wel nemen en dan wegnemen als ze slaapt.
Mijn dochter sliep altijd met mijn gedragen t shirts en later werden dut hydrofielluiers. Heb ook vanaf begin af aan knuffels neergelegd, maar daar kijkt ze niet naar om. Ze ziet die hydrofieldoeken als knuffels denk ik, ben er alleen maar blij mee; geen gemiep met zoekgeraakte knuffels haha. Ik heb btw altijd mn t shirts en doeken in haar bedje laten liggen, ze werd er echt rustig van en trok ze ook over haar hoofdje om lekker te slapen. Heerlijk toch.
Bedankt voor het meedenken voor zover! Ik heb haar nu voor haar slaapje de doek meegegeven en ze was gelijk vertrokken. Wel een paar minuten later haar kamertje in gelopen en de doek lag helemaal over haar hoofd, dus ik heb hem wel weggehaald. Kleinere tutdoekjes heeft ze ook wel, maar die zijn niet 'lijvig' genoeg voor haar. Ze moet zich er echt in kunnen verstoppen. Je kunt inderdaad goed door een hydrofieldoek ademen, maar mijn dochtertje heeft het laatst gepresteerd om zo'n ding om haar nek te wikkelen, dus dat vind ik nogal eng. Juist doordat ze zo dun zijn, gaan ze makkelijker strak om de nek zitten. Wel echt een heerlijk gezicht, die tuttende baby's! Zo schattig!
Zou hem als ze slaapt weghalen. Voel ik me persoonlijker beter bij. Mijn zoon slaapt met een eend op zijn hoofd, die haal ik weg als hij slaapt.
Mijn meisje slaapt met 2 tutdoekjes vanaf dat ze een maand was. ! is wat groter en ennger, heb er een knoop ingemaakt zodat het doekje een stuk kleiner is en niet haar hele hoofd bedekt. Misschien een idee?
Hier twee wel wat kleinere tutdoekjes met beide een speen eraan. Ik laat deze gewoon in bed liggen. Ik zou ze hier niet niet weg durven halen, want als hij gedurende de nacht wakker wordt pakt hij 1 van deze weer en valt dan pas weer verder in slaap. Toen hij dat nog niet kon, konden wij er op een nacht 5-10 x voor hem uit... En nu slaapt hij dus al bijna 2 mnd gewoon door