welke luier bij onzettende bewegelijke baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door Polletjepiek, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    We gebruiken nu papmers babydry, op zich een prima luier alleen wil onze meid niet meer blijven liggen als we de luier verschonen. Binnen een tel ligt ze omgekeerd en andersom;) Niet handig als je even vlug een schone luier om wil doen. Ik geef haar wel telkens iets anders in de handen, maar dat werkt ook niet echt meer:(

Wat zijn jullie ervaringen en wellicht hebben jullie tips?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Tja inderdaad afleiden en anders heeft ze even pech en is mama de baas. Wat hier scheelt is op de commode verschonen. Op de commode ligt ze veel rustiger dan bv op de bank of het bed

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    ja, herkenbaar! Wij zijn een paar keer boos geworden en nu ligt hij rustiger. of het een fase was of dat onze strenge blikken geholpen hebben, ik weet het niet hoor. We geven hem nu nog elke keer wel iets in z'n handjes ter afleiding. Ik las laatst ergens over een spiegel naast de commode, kan 'ie naar zichzelf kijken, schijnen ze ook heel leuk te vinden.
    Succes!

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine doet precies hetzelfde. Als ik haar een schone pamper wil geven, draait ze voordat ik het doorheb al op de buik. Is soms een heel 'gevecht' om dan een schone luier aan te krijgen.
    Geef haar idd wel een speeltje in de handen en heb nu een schilderijtje tegen de muur gezet waar ze naar kan kijken (bij gebrek aan spiegel). Hierdoor blijft ze wel wat rustiger liggen al houdt ze dit ook niet heel lang vol. Meestal wel net lang genoeg om pamper te verwisselen.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook een heel gedoe. Al draaient de luier aandoen. Ik verstel hem dan ook steeds en uiteindelijk zit ie goed. Ik gebruik de kruidvatluiers vind pampers echt kl*tedingen!

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb in de draai-beginperiode luierbroekjes gebruikt. Liet ik haar tegen mij aanleunen. Ze was toen ca. 8/9 maanden.

Inmiddels hebben we hier een nieuwe fase, die van opstaan en wegrennen midden in de verschoning.

Op de commode verschoon ik haar bijna nooit. Omdat ze dan gaat staan, en alles van de plank er boven pakt... op de bank ligt ze rustiger. Dat is, als ze niet wegrent.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter probeert ook weg te rennen als ze verschoont moet worden. Helaas voor haar ben ik de baas en moet verschonen gewoon. Anders krijgt zij zere billen en ik extra vieze was. Inmiddels kent ze me en blijft ze liggen als ze eenmaal ligt, maar ik neem haar gerust in een houdgreep. Ze mag best eigen ideeen hebben, maar niet over verschonen of tanden poetsen (dat is ons dagelijkse gevecht hier )

9. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Misschien heel hard gaan zingen op het moment supreme. Is zij even afgeleid hopelijk en dan heel snel luier vastmaken.

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik weet ondertussen de luier erom te wurmen als ie op zn buik ligt en dan... luier vasthouden en heel snel omdraaien en dan snel dichtplakken :D moet je me vriend zien kijken als t me weer lukt hihi (lukt iet altijd)

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Zo gaat het hier ook. Bij verschonen ben ik de baas en dat weet ze inmiddels!

12. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik heb er ook last van met mijn 1 jarige zoon, pfffff wat een gevecht, hij is zo snel! voor ik het weet is hij alweer weg.
    hier is het creatief luier omdoen en aankleden, ik kan inmiddels luier omdoen in zitstand, in ligstand en stastand,( van hem dan) knap he?:):)

Deel Deze Pagina