Hoi, We gebruiken nu papmers babydry, op zich een prima luier alleen wil onze meid niet meer blijven liggen als we de luier verschonen. Binnen een tel ligt ze omgekeerd en andersom Niet handig als je even vlug een schone luier om wil doen. Ik geef haar wel telkens iets anders in de handen, maar dat werkt ook niet echt meer Wat zijn jullie ervaringen en wellicht hebben jullie tips?
Tja inderdaad afleiden en anders heeft ze even pech en is mama de baas. Wat hier scheelt is op de commode verschonen. Op de commode ligt ze veel rustiger dan bv op de bank of het bed
ja, herkenbaar! Wij zijn een paar keer boos geworden en nu ligt hij rustiger. of het een fase was of dat onze strenge blikken geholpen hebben, ik weet het niet hoor. We geven hem nu nog elke keer wel iets in z'n handjes ter afleiding. Ik las laatst ergens over een spiegel naast de commode, kan 'ie naar zichzelf kijken, schijnen ze ook heel leuk te vinden. Succes!
Jasmine doet precies hetzelfde. Als ik haar een schone pamper wil geven, draait ze voordat ik het doorheb al op de buik. Is soms een heel 'gevecht' om dan een schone luier aan te krijgen. Geef haar idd wel een speeltje in de handen en heb nu een schilderijtje tegen de muur gezet waar ze naar kan kijken (bij gebrek aan spiegel). Hierdoor blijft ze wel wat rustiger liggen al houdt ze dit ook niet heel lang vol. Meestal wel net lang genoeg om pamper te verwisselen.
Hier ook een heel gedoe. Al draaient de luier aandoen. Ik verstel hem dan ook steeds en uiteindelijk zit ie goed. Ik gebruik de kruidvatluiers vind pampers echt kl*tedingen!
Ik heb in de draai-beginperiode luierbroekjes gebruikt. Liet ik haar tegen mij aanleunen. Ze was toen ca. 8/9 maanden. Inmiddels hebben we hier een nieuwe fase, die van opstaan en wegrennen midden in de verschoning. Op de commode verschoon ik haar bijna nooit. Omdat ze dan gaat staan, en alles van de plank er boven pakt... op de bank ligt ze rustiger. Dat is, als ze niet wegrent.
Dochter probeert ook weg te rennen als ze verschoont moet worden. Helaas voor haar ben ik de baas en moet verschonen gewoon. Anders krijgt zij zere billen en ik extra vieze was. Inmiddels kent ze me en blijft ze liggen als ze eenmaal ligt, maar ik neem haar gerust in een houdgreep. Ze mag best eigen ideeen hebben, maar niet over verschonen of tanden poetsen (dat is ons dagelijkse gevecht hier )
Misschien heel hard gaan zingen op het moment supreme. Is zij even afgeleid hopelijk en dan heel snel luier vastmaken.
ik weet ondertussen de luier erom te wurmen als ie op zn buik ligt en dan... luier vasthouden en heel snel omdraaien en dan snel dichtplakken moet je me vriend zien kijken als t me weer lukt hihi (lukt iet altijd)
Ik heb er ook last van met mijn 1 jarige zoon, pfffff wat een gevecht, hij is zo snel! voor ik het weet is hij alweer weg. hier is het creatief luier omdoen en aankleden, ik kan inmiddels luier omdoen in zitstand, in ligstand en stastand,( van hem dan) knap he?