hardloopjunkies

Discussie in 'De lounge' gestart door Trees, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Zijn er hier nog meer die verslaafd zijn aan hardlopen en het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen? Ik loop ongeveer 2 á 3 keer per week en mijn nieuwe doel is 15 km. Daarna wil ik voor de halve marathon gaan.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Haha, mijn doelstelling is 5 km achter elkaar dus aan mijn ervaringen heb je niks :p

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ja hier!Alleen hardlopen doe ik gemiddeld 1x per week en loop dan een rondje van ongeveer 7km. Afgelopen september heb ik de Dam tot Dam (16km) gelopen en in maart de Zandvoort circuitrun (12km)
    Ik had me ook opgegeven voor de halve marathon van Amsterdam vandaag maar ik heb mijn startbewijs aan een collega gegeven omdat ik er te weinig training voor heb gehad en ik bang was een blessure op te lopen. Volgend jaar ben ik zeker van de partij!
    Daarnaast doe ik ook survival/obstacleruns zoals oa de Mudmasters, echt supergaaf om te doen. Gelukkig heb ik op mijn werk faciliteiten om hiervoor te kunnen trainen.
    Tussendoor ga ik ongeveer 2 tot 3x per week naar de sportschool voor een lesje bodypump, Xco of bodyattack. Ik wil wel iets vaker gaan hardlopen dus ik vind het zeker leuk om hier ervaringen uit te wisselen! Zo lekker even je hoofd leeg maken en de natuur om je heen te hebben

4. Trees

Trees Niet meer actief

Jij misschien wel aan mijn ervaringen :D

Ik heb de 5 km ook twee keer gedaan. Eigenlijk 2.5 keer...

Ben je al lang bezig en hoe gaat het?

5. Trees

Trees Niet meer actief

Michelle jij bent echt ubersportief zeg! Ik heb ook aan bodypump gedaan, maar nu echt gebrek aan tijd. Het fijne aan hardlopen vind ik dat ik mijn eigen tijd kan indelen.

Hoe heb jij getraind voor de dam tot dam loop? Volg je ook een trainingsschema? Ik volg nu het onderhoudsschema van de 10km. Ik wil mijn tempo wat opschroeven, want ik ben te traag.

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier ook een junkie. Helaas loop ik niet zo vaak als ik zou willen. Ik zou de Dam tot Damloop ook doen, maar doordat ik daarvoor ziek was, heb ik niet genoeg getraind. Ik merk wel dat als ik blijf trainen dat ik steeds sneller ga lopen. Ik loop met Endomondo en volg geen trainingschema.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    junkie in wording.. mag dat ook.. loop nog maar een paar weken ( evi les 11 nu ;) )
    Sport daarnaast 2 a 3 x in de week... vind het heerlijk.. !

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    De afgelopen 2 maanden 3x een 10km wedstrijd gelopen en nu ingeschreven nog voor de 10km van de zevenheuvelennacht en een aantal crosslopen hier in de buurt. Dat zijn wedstrijden van 6 km door bissen. Ik heb daar ook speciale trailschoenen voor zodat ik meer grip heb op de ondergrond. Alleen jammer dat ik tegen een blessure aanzit dus deze week helaas geen trainingen voor mij. Grrrrr

9. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Heerlijk dat hardlopen, ik kan ook nog niet zoveel achter elkaar, mijn doel is ook om in januari 5km te lopen. Loop elke zaterdagochtend netjes anderhalf uur trainen op de atletiekbaan. Daarnaast doe ik drie keer in de week een training van ongeveer een half uurtje van evi, heerlijk!

10. annetje83

annetje83 Lid

22 apr 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog 1! Ik loop 3x per week, zo'n 10 a 15 km per keer. Daarnaast geef ik nog 2x per week body-attack. Kan niet zo goed tegen stilzitten :D

11. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ja! Helemaal leuk. Ik heb in september de 4 engelse mijl Dam tot Dam loop gedaan. En nu train ik verder voor de 10 km. In februari ga ik meedoen aan de Groet uit Schoorl run. Ik loop meestal 2x per week, tussen de 6 en 8 km.

12. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik krijg de smaak aardig te pakken. Vorig jaar heb ik hardloopschoenen gekocht en ik liep op een gegeven moment 6,5 km door het duin. Toen werd het herfst/winter, vroeg donker en koud en nat en heb ik het erbij laten zitten. Verschillende keren opgepakt dit jaar en nu sinds begin deze maand begint het weer ergens op te lijken. Ik loop nu 5 km. Ik zou vanavond gaan hardlopen met een vriendin en haar zusje en ik had er echt zin in. Kom ik thuis uit mijn werk, kijk ik op mijn mobiel en zie ik dat ze een half uur eerder weggaan dan vorige keer. Ik wilde juist een berichtje sturen of we een half uur later konden gaan. Een half uur eerder redde ik niet, omdat mijn man nog niet terug was van zijn werk... Verd*rie, daar ging mijn 'training'. Ik durf niet alleen in het donker, omdat ik niet heel goed zie in het donker en omdat ik gewoon niet snel genoeg weg ben als ik 'belaagd' :) word en mijn tong op mijn knieën hangt;)
    Nu ga ik of morgen terug uit werk hardlopen naar huis (ong.4 km), of ik ga woensdagochtend mijn rondje van 5 km.
    Waar halen jullie de tijd vandaan om te trainen voor een halve marathon??:(

13. Trees

Trees Niet meer actief

Leuk om te lezen dat er nog meer liefhebbers zijn. Ik had nooit verwacht dat het zo verslavend kon worden. Ik heb pas voor het eerst aan een hardloopevenement meegedaan, de 4mijl van groningen, en dat was boven verwachting leuk. De sfeer en de adrenaline maakte dat ik echt heerlijk heb gelopen.

@mismamsie. Ik loop sowieso altijd in het weekend. Verder heb ik zoveel overuren staan dat ik elke woensdag 1.5 uur eerder vrij neem om te lopen, terwijl de kindjes bij de opvang zitten. Daarnaast probeer ik in de rest van de week nog een moment 's avonds te vinden. Soms in het donker met de hond en dan zijn we beiden behangen met lampjes :D. Of ik loop binnen op de loopband. Ik heb vorig jaar via marktplaats een hele mooie band elektrische loopband aangeschaft.

14. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Ik ben 2 jaar terug begonnen met start to run en loop sindsdien 3-4 keer per week 5 km. Geprobeerd om tot de 10km te gaan, maar kreeg toen al snel last van kwaaltjes dat ik dat idee maar laten varen heb.

Wil nu toch weer proberen om 1 keer in de week wat langer te lopen. Vorige week 7km en had denk ik nog wel verder gekund. Nooit gedacht dat ik verslaafd zou worden aan dat hardlopen!

Ik loop vooral 's avonds als de kids in bed liggen, op verlichte paden. En 1 keer overdag in het weekend. De andere dagen doe ik intervaltrainingen op de hometrainer en doe ik wii-fitten. Op dit moment dus heel erg sportief en gezond bezig!

15. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik ben ook maar een beginner maar vind het wel erg leuk.2 weken terug begonnen met hardloop bootcamp in het dorp en ik heb gister les 4 van evy gedaan.Ik had het niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden!!!

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Heb vorige week voor het eerst ruim 5 km gelopen aan 1 stuk. Heb het
    Programma van Evy nu bijna af. 3 keer per week red ik helaas echt niet naast mijn fulltime baan en gezin. Woensdagmiddag is mijn vaste dag (zijn de jongens nog bij de gastouder) en in het weekend een keer. De avonden werkt voor mij niet goed. Heb zo snel last van mijn eten dan en nu in het donker vind ik het ook niet zo prettig:)

17. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi hardloopdames,

Hier nog geen junkie, maar een beginner. Ben een aantal weken terug begonnen met een hardlooptraining voor beginners bij de lokale atletiekvereniging, maar sinds vorige week heb ik echt ontzettend last van mijn schenen. Ik wil niet opgeven, maar als dit nog erger wordt ben ik wel genoodzaakt om te stoppen:(. Hebben jullie misschien tips of advies voor mij?

18. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Shin splints is een veel voorkomende beginnersblessure. Ik weet natuurlijk niet of je dat hebt, maar als dat het is, is het belangrijk rust te nemen tot het helemaal over is (en dat kan lang duren :(), want als je er op doorloopt maak je het erger.

Hier ook een beginnend junkie. Ik ben een half jaar geleden al begonnen, maar kreeg eerst last van m'n knieën en enkels, waarvoor ik nu steunzolen heb. En een paar weken later kreeg ik dus shin splints ;)
    Ik ben nu sinds een paar weken weer rustig begonnen met opbouwen. ik loop met Evy en ben nu bij les 21.

19. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi pickle, da's balen zeg! Hopelijk kun je nu blessure-vrij verder. Ik ga de eerstvolgende training nog proberen mee te lopen, maar als het niet gaat, dan stop ik ermee. Anders gaat het waarschijnlijk van kwaad tot erger.

20. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Rot is dat he. Heb je net de smaak te pakken...

Deel Deze Pagina