Positief getest op Corona met enkel verkoudheidsklachten?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Loulou12, 6 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Iemand hier positief getest bij alleen verkoudheidsklachten? Of is t vaker zo dat er wel echt koorts en de hele mikmak bij komt kijken?
    Ik heb me gister laten testen en wacht nog op een uitslag. Ben alleen erg verkouden.

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Van wat ik begreep hoef je niet perse alle klachten te hebben. Er zijn zelfs mensen zonder klachten die positief testen.

momwithcamera en Loulou12 vinden dit leuk.
  3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.672
    113
    Toevallig hoorde ik vandaag dat een moeder van iemand alleen verkouden is en positief is.

Syane en Loulou12 vinden dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Dit ja. Wel heel rottig dat dat zo is.
    Ik vraag me af of het wel nog verschil maakt in de besmettelijkheid of je geen, weinigen veel symptomen hebt? En ook of daar verschil in maakt welke symptomen je hebt. Weet iemand dat?

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als je positief test ben je gewoon besmettelijk en nu zal het vast wel uitmaken of je nu enkel een beetje verkouden bent of dat je je longen uit je lijf hoest ;)
    Pas ben ik en mijn collega's in nauw contact geweest met een Corona patient, ik heel kort maar de arts veel langer zonder continue de afstand maar we zijn allen niet ziek geworden.
    Deze had ook milde klachten, oorpijn en soms een kuchje.
    Ik ken best wat mensen met flinke verkoudheden die zich hebben laten testen maar allemaal negatief.
    Nu heb ik weleens mijn vraagtekens over de betrouwbaarheid van de testen, ik denk dat er heel wat vals negatieve en vals positieve testen zijn maar ja test je positief dan mag je je jezelf het keurmerk Corona geven.
    Ik hoop dat het meevalt.

Madelie en Syane vinden dit leuk.
  6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Ja een vriendin van mij was licht snotterig

7. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Toevallig gisteren een kennis positief getest en enkel wat keelpijn. Verder geen klachten.

dobbel vindt dit leuk.
  8. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Wauw oke! Nou nu ben ik toch wel heel benieuwd naar mijn uitslag..

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Op werk zijn er nu 2 collegas positief getest. Begon met een, die was verkouden en kreeg er koorts bij. Toen zij positief bleek is iedereen getest. Helaas onze manager ook positief, zij kreeg eigenlijk pas twee dagen na de test klachten! Ik ben zelf twee weken geleden negatief getest (had verhoging en was erg verkouden) en afgelopen vrijdag ook weer negatief getest. Nu wel hoofdpijn en loopneus, maar goed ik heb gister ook net even teveel wijn gedronken.. Een derde collega is nu ook ziek, haar man en kinderen ook, ik ben benieuwd hoeveel er nog gaan volgen..

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Het kan zeker wel, maar het gros van de mensen test gewoon negatief. Zou me daar niet direct zorgen over maken (behalve als je contact hebt gehad met iemand die besmet was, dan is de kans natuurlijk iets groter)

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik en een paar collega's: positief zonder klachten en een paar met lichte verkoudheid klachten.

hester81 vindt dit leuk.
  12. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hmm, ik vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen positief testen zonder klachten, terwijl er zo duidelijk gezegd wordt dat je je alleen moet laten testen als je klachten hebt....
    Afwachten dus op je test. Maar zoals al gezegd wordt, test het overgrote deel van de mensen negatief.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik denk dat er inderdaad echt veel verschil is.
    Ik ben op dit moment flink verkouden en negatief getest.
    Ik denk zelf dat ik het eind maart wel heb gehad. Ik ben toen een weekje 'grieperig' geweest. Begon ook met wat hoesten en niet helemaal je van het zijn. Pijnlijke ogen (bij bewegen van m'n ogen) en na een dag of 2 a 3 voor 36 uur lang een wat benauwd gevoel op m'n borst. En vanaf toen verloor ik ook m'n geur en smaak (deze is inmiddels terug maar nog steeds anders dan oorspronkelijk). Ik heb destijds totaal geen koorts gehad, elke dag meermaals gemeten.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.953
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In Luxemburg wordt heel veel preventief getest. Daar zijn inmiddels meer tests uitgevoerd dan dat er mensen wonen. Daar komt uit naar voren dat bij de helft van de mensen die positief test, op het moment van afname (nog) geen klachten waren.
    In Nederland ga je natuurlijk niet aan zulke hoge cijfers komen, omdat in principe alleen mensen met klachten getest worden. Maar het kan dus makkelijk.

Jiseb vindt dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Maar dat kan dan 2 dingen betekenen:
    De testuitslagen kloppen niet
    De uitslagen kloppen wel en dan zijn er dus hier in NL geen 700 besmettingen per dag (ik noem een gemiddelde) maar 2000 eigenlijk. Want dan moet dat percentage dus veel hoger liggen omdat er hier dus ook veel mensen rond zouden moeten lopen zonder klachten maar met Corona.
    En dan is er nog steeds amper iemand die opgenomen moet worden? Dan kan de verklaring toch niet meer blijven: ja maar het zijn enkel 20-40 ers??
    Statistisch gezien zou er dan in de 60/70+ categorie ook een flink aantal al besmet moeten zijn in die 3 maanden dat de besmettingen hier "oplopen".

LoveXx en Bloem2310 vinden dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    @Loulou12 log in met je digid, misschien staat je uitslag er al. Gaat vaak sneller.

Hier een nachtverpleegkundige gehad van mn vader die positief testte, die viel bijna van dr stoel af van verbazing. Geen enkele symptomen maar was meegetrokken in zo'n controle groep.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik en m'n collega's (het hele team) zijn toendertijd getest omdat we 3 cliënten en 1 collega met corona hadden. Dus om te checken of er meerdere besmet waren. Best Handig om te weten wanneer je in de zorg werkt om te voorkomen dat je iedereen besmet.:)
    Maar goed dus dat dit gedaan is. Aantal zonder klachten waren toch positief getest dus die moesten thuisblijven om zo verdere besmetting te voorkomen. :thumup:

Wellesnietes vindt dit leuk.
  18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Maar hoe wisten die personen weer dat ze naar buiten mochten? Zonder klachten kun je moeilijk "24 uur klachten vrij" aanhouden!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    In mijn omgeving hoor ik de afgelopen week alleen mensen die een "gewoon" verkoudheidsvirus hebben, en hierdoor dus negatief testen. Dit zijn zowel volwassenen als kinderen met een snottebel/neusverkoudheid.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Klachten kwamen bij de meeste een paar dagen later. 1 collega voelde zich alleen iets moe maar was druk op het werk dus logisch. Verder geen klachten. Dus die schrok wel toen ze positief testte. 2 collega's testte neutraal. Kon zijn dat ze het net gehad hadden of dat ze het nog moesten krijgen. De ene collega kreeg inderdaad wat lichte klachten. De andere niks. Een aantal collega's zijn na een week nog een keer getest omdat ze twijfelde of het nu weg was of niet.
    Ik heb me ook nog een keer laten testen. Op een gegeven moment voelde ik van alles en ik wist niet meer of ik het nog wel of niet had.

bulakgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina