Ik heb een kinderwagen gekocht bij babydump. Daarbij heb ik een maxi cosi en een luiertas gekregen. Die zijn nu allemaal geleverd. Maar nu wil ik liever die luiertas teruggeven en in plaats daarvan adapters vragen. Normaal als je iets ruilt of teruggeeft heb je een bepaalde termijn van bijv 2 weken. Geldt dat ook bij babydump? Kan ik die luiertas gewoon teruggeven en wat anders vragen ervoor?
Als je een andere luiertas wilt denk ik dat het geen probleem is en wordt het bedrag van de 'gratis' tas in mindering gebracht. Echter zijn ze niet verplicht om bij iets wat je 'gratis' hebt gehad, dit te ruilen voor een ander soort product van dezelfde waarde. Ik denk dat het een beetje verschilt wie je treft. Vaak als je een ander soort product wilt in plaats van het gratis product, geven ze vaak de helft van de waarde als korting. Wij troffen een wat coulantere dame en wij mochten wel kiezen om het hele bedrag als korting te krijgen op de wagen (hebben uiteindelijk voor een ander product gekozen van vergelijkbare waarde). Het is dus een beetje afhankelijk van wie je treft misschien. Ruiltermijn weet ik trouwens niet.
Wat betreft de ruiltermijn zijn de eigenlijk heel erg coulant! Wij hadden een box cadeau gekregen, die is gelijk opgezet, maar na hormonale stress vond ik 'm toch niet stabiel genoeg en wilden we 'm liever ruilen. De ruiltermijn was al verstreken dacht ik... Ik heb gebeld en ook gemeld dat de box al gemonteerd is geweest... Ze deden er in zijn geheel niet moeilijk over. Liepen het in de winkel nog wel even na, maar het was prima in orde. Met bijbetaling hebben we toen een andere box gekocht. Hoe het zit met een product dat 'gratis' is durf ik niet te zeggen! Ik denk stiekem altijd een beetje dat ze die luiertassen kwijt willen . Terwijl je geloof ik wel tegen bijbetaling een andere uit kan zoeken... Je zou even kunnen bellen om te vragen hoe het zit en dat je de tas graag voor adapters zou willen ruilen. Ze zijn eigenlijk heel ruimdenkend en makkelijk... dus wie weet kun je het zo omruilen!
De babydump heeft als regel dat als je het gratis product niet wilt, je of het hele bedrag van zo'n zelfde product als korting krijgt (dus tas voor een tas) of de helft van het bedrag voor een ander product. Dus zomaar ruilen voor iets anders dat ook 40 euro waard is (ik heb toevallig ook met die actie spullen gekocht) gaat niet. Maar hun service is goed, dus als het nog in de verpakking zit (of je hebt de verpakking nog) dan denk ik dat je wel van keuze mag veranderen.