ruilen bij dixons, internet staat 14 dagen. Bon 8?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik wil wat terug brengen naar de dixons. Ik had op internet gekeken hoe lang de retourdatum is. Dit is 14 dagen. ( www.dixons.nl ) en nu kijk ik op de bon is het 8 dagen. Ik zit nu namelijk op de 9e dag.

Wat is het nou?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Volgens mij is het binnen 8 dagen geld terug en 14 dagen ruilen voor ander artikel/waardebon.

Correct me if I'm wrong :cool:

3. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

ik heb er gewerkt, weet niet wat voor product het is maar het verschilt wel eens per product.

welk product is het?

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Volgens mij is het bij aankopen via de winkel 8 dagen en bij aankopen via de webshop 14 dagen. Omdat je dan nog e de koop-op-afstand-regeling hebt.

5. VrouwtjeRomy

Nee in de winkel heb je ook bij veel producten 14 dagen ruilen. elektronica e.d. bijv. Software heeft maar 8 dagen. Hygiëne producten helemaal niet.

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Koop op afstand heeft altijd een langer bedenktermijn gezien de consument de kans moet krijgen om het product uit te testen zoals hij/zij dat in de winkel doet.

7. VrouwtjeRomy

dat klopt volgens mij ook wel ik weet alleen dat toen ik daar werkte, zowel op de site als in de winkel producten met 14 dagen ruilen verkocht werden.

8. Rono

Rono Niet meer actief

Het is een vga kabel voor de tc naar laptop.

9. VrouwtjeRomy

Gewoon 14 dagen lijkt mij... gewoon gaan, doen ze volgens mij echt niet moeilijk over hoor!

10. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Correct

Echter software mag alleen in ongeopende verpakking terug (staan registraties op dus als je het gebruikt is het niet meer verkoopbaar). winkel 8 dagen, koop op afstand 14 dagen.

Hardware binnen 8 dagen mits niet gebruikt/ongeopende verpakking en geen data. 14 dagen indien koop op afstand.

Laptop enkel en alleen indien er geen registratie bij de fabrikant is (mits het een DOA is en deze binnen fabrieksgeldende DOA termijn is aangemeldt. Overigens hebben sommige merken zoals Acer en PB geen DOA termijn). Reguliere winkel termijn is 8 dagen, webshop is 14 dagen.

Hygiene artikelen op afstand 14 dagen mits niet gebruikt (webshop)

wasmachines e.d. enkel ongebruikt of in geval van schade leveringen.

tandenborstel enkel in ongeopende verpakking.

sotzuiger... moeilijk. In de winkel kun je deze testen, op afstand niet. Advies: aanzetten en op je hand zuigkracht waarnemen. Indien de vloer gedaan is met het apparaat is het niet meer te ruilen. Allen in heel uitzonderlijk coulante gevallen mits apparaat van binnen en buiten zo schoongemaakt wordt dat er geen gebruikerssporen zichtbaar zijn.

Echter overal geldt: Niet ruilen zonder originele verpakking in goede staat zodat het weer verkoopbaar is.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja, je moet ruilen met bon dus zal het wel 8 dagen zijn. voor bepaalde artikelen zullen andere voorwaardes gelden.

Deel Deze Pagina