Ik ben opzoek naar een laptop. Het is gewoon voor thuis gebruik. Zelf doe ik er niet super veel achter. Soms werk ik vanuit thuis via een externe verbinding. Ook gaat mijn dochter een typcursus doen en ze moet wel eens wat uitwerken voor school. Nu heb ik er 2 op het oog HP. De een heeft 8gb interne geheugen en de ander 4 gb. De een geen cd/dvd speler/brander de ander wel. Dit is het enige verschil. Een cd/dvd speler lijkt me wel handig om te hebben dus neig naar die. Maar die andere heeft dus 8 gb interne geheugen. Volgens mij heb ik dat niet nodig. Maar ben benieuwd naar jullie ervaring. Alvast bedankt!
Voor normaal thuisgebruik; tekst verwerken, YouTube etc. heb je inderdaad geen 8GB nodig. Als er een groot prijsverschil tussen de 4GB en 8GB zit zou ik dan ook zeker niet de 8GB nemen. Aan de andere kant. Als het prijsverschil niet heel groot is. Je weet nooit wat je in de toekomst met je laptop gaat doen en misschien komt 8GB dan wel goed uit. Maar in dat geval zou je ook nog het bestaande geheugen kunnen uitbreiden van 4GB naar 8GB. In het kort. Ik denk zelf de 4GB .
Als je met intern geheugen de RAM bedoelt, dan heb je die 8 gb inderdaad niet nodig voor de dingen die je ermee wil. Dat red je wel met 4.
En ik heb drie jaar terug niet nagedacht over het hebben van een cd/dvd speler in mijn laptop, heeft die van mij dus ook niet. Maar heb het ook nooit gemist. Films, games en cd’s kun je tegenwoordig ook bijna allemaal als digitale versie kopen.
Wat voor geheugen heeft de laptop? (Ssd heeft de voorkeur boven flash) Welke processor heeft de laptop? (Intel core i5 is genoeg voor alles wat je wilt doen) Hoeveel intern geheugen heeft de laptop? (1tb is vaak wel gewenst) Verder draaien de nieuwste laptops op USB 3.0, ze hebben vaak een HDMI aansluiting...niet iedereen gebruikt dat. Windows 10.1 (of is inmiddels 10.2 al uit?)