Onze zoon is bijna 2 maanden en op zich loopt de bv goed. Hij komt nog steeds elke 2 soms 2,5 uur (behalve 's nachts gelukkig ) en lijkt op zich tevreden. Hij groeit goed zo te zien en plast ook goed. Poepen ong 1 x per week maar dat is normaal toch ?? Hij wil nu dus elke 2 uur drinken maar heeft vandaag ook 200 ml (over 2 flesjes verdeeld) kv bijgehad omdat hij gewoon niet meer eruit kreeg. Ik bleef dus wel aanleggen maar hij bleef maar huilen van de honger. Na die flesjes heeft hij flink geslapen (lees een uur want normaal is 15-30 minuten genoeg) Dus dan denk ik dat ik niet genoeg had ?? Het zouden natuurlijk ook regeldagen kunnen zijn maar m'n borsten waren op een gegeven moment echt leeg... hij kreeg er niks meer uit !! Zou dit morgen nou weer beter kunnen zijn ?? Dat hij het door dat vele drinken zeg maar opgekrikt heeft.. Of is het gewoon minder aan het worden?? Ik probeer een reserve voorraad te kolven voor als ik aan het werk ga maar als ik dat doe krijgt hij helemaal niet genoeg !! Nakolven heeft geen zin dan komt er maar 20 ml uit en een uur na de voeding heeft ook geen zin want dan heeft hij de volgende voeding niet genoeg.... Voor iemand herkenbaar ?? of tips zijn helemaal welkom !!
Lieverd, je zit in regeldagen! Leg op verzoek aan, maar let vooral HEEL goed op het aanleggen, zodat je zoon zo efficient mogelijk de melk uit de borst haalt. Geen kv bijgeven hoor: dan bouw je af! Nakolven een uur na een voeding heeft wel degelijk nut. Je melkklieren beginnen met melk maken tijdens het drinken of kolven en doen dan daarna nog een uur. Na dat uur wordt er nauwelijks bijgemaakt. Meer dan 2 uur tussen een voeding laten heeft qua melkproductie dan ook weinig nut. Als je dus een uur na het voeden kolft en je zoon komt na 2 uur, dan zit er echt al weer voldoende melk in je borsten EN hebben je borsten de extra stimulatie van het kolven gehad, waardoor je productie sneller op peil is. Vergeet niet dat alles wat je nu kolft NAAST de voedingen is, dus eigenlijk overproductie. Wat je straks als je gaat werken kolft is i.p.v. een voeding: dat levert veel vollere flessen op! Zorg ervoor dat je met deze warmte en regeldagen ZELF ook voldoende drinkt!
Thnx voor je antwoord, maar hij drinkt al vanaf z'n geboorte elke 2 uur en iedereen zegt telkens dat het regeldagen zijn maar die duren toch geen 8 weken ?? Wanneer is dan normaal om er 3-4 uur tussen te laten ?? Wat betreft het kolven, ik heb het geprobeerd vorige week maar hij heeft heel de dag lopen rommelen met drinken daarna, heel snel boos worden (borst leeg nam ik aan) en ook heel snel weer komen .. Na 1-1,5 uur.. Dus dat zou niet door het kolven kunnen komen ?? Ik vind het maar lastig allemaal, kon je maar meekijken hoeveel hij binnen krijgt maar stoppen zie ik nog niet zitten hoor !!
Hoi meid, Het is ook heel normaal dat kindjes van de leeftijd van jouw zoontje om de 2-2,5 uur komen. Toen mijn zoontje zo oud was liet hij er soms nog minder tijd tussen en zat ik al snel op zo'n 12 voedingen per dag. Dat is heel gewoon. Wat mij geholpen heeft is om niet teveel op de klok te kijken, maar gewoon naar je kindje te kijken. Dus aanleggen waneer hij honger heeft. Wat betreft het boos worden van je zoontje. Je borsten zijn nooit echt leeg, maar het kan wel zijn dat het wat langer duurt voordat er een tsr (toeschietreflex) komt. Daarvan kan je zoontje wat ontevreden worden. Maar je maakt ook melk aan tijdens het drinken. Dus ook dan met wat geduld kan je hem gewoon laten drinken. Het is niet nodig om een minimale tijd tussen twee voedingen te laten zitten. In ieder geval heel veel succes! Groetjes Mariska
Dat is heel normaal hoor, mijn dochtertje heeft zeker tot een maand of 5 er max 2,5 uur tussen gelaten overdag. Pas nu (bijna 9 maand) heeft ze af en toe wat meer dan 3 uur ertussen. Komt helemaal goed. Niet teveel naar je omgeving luisteren, er zijn helaas maar weinig mensen die er echt wat vanaf weten.