Hoeveel beddengoed moet je in huis hebben? 3 hoeslakentjes, 3 lakens en 2 dekens ofzo? Ik vind de hartjescollectie van Taftan erg leuk. (zie link) http://www.taftan.nl/images/455.jpg Is het lakentje zelf nou ook rood? Of zit hier al een deken overheen?
hier hebben we 3 hoeslakens, 4 lakens en 2 dekens. is echt genoeg. Nog nooit gehad dat ik tekort kwam. Je kan altijd zorgen dat een extra fleecedekentje in huis hebt. Hier deed de verloskundige dat ding er extra op toen ons meisje net geboren was omdat ze 1 dekentje niet genoeg vond. Maar ons meisje is in een erg koude periode geboren. Leuke lakentjes! denk niet dat er al een deken bij ligt dus volgens mij zijn dat de kleuren, al vind ik het meer rood dan roze.
Sorry, het is inderdaad het rode setje Het hoeslakentje met de ruitjes koop ik er sowieso bij, vind ik erg leuk erbij passen. Maar ik zit een beetje te dubben met welk lakentje ik het ga combineren... Alvast bedankt voor de info.
hier van alles drie, want: 1 op bed, 1 in de was, 1 in de kast. dus, 3 lakens, 3 moltons, 3 hoeslakens, 3 dekens.
Ik had hier 4 van alles (hoeslakentjes, lakentjes, molton onderleggers), en 3 dekentjes. 2 dekentjes had ik ook wel voldoende aan gehad met 1 kind. Vond het wel lekker om 4 setjes lakentjes te hebben, de nodige buikgriepjes later was het toch wel makkelijk! Nu de 2e erbij komt, koop ik nog 2 setjes bij, bij elk kind 1 in de was, 1 in de kast en 1 op het bedje. Maar dan was je ook vaker waarschijnlijk
Als je maar van alles 2 hebt zodat als het een vies is je het ander kan wassen zit je wel goed. Ik heb zelf 3 lakentjes, 2 slaapzakjes een kleine en een grotere, 4 matrashoesjes, 2 dekens en een gebreid dekentje.
Hier stuk of 6 hoeslakens (allemaal verschillende kleuren), 2 dekens en een stuk of 6 dekbedovertrekjes.
De kraamhulP zei bij ons 3 van alles is het handigst 1 in was. 1 op bed en 1 in de kast. Nou heb ik wel maar twee dekens vond ik zat want vindt het duur genoeg Mar sinds ik die regel ken gebreuk ik hem ook voor me zelf met bedden goed mooi de kast eens op geruimd
Wij hebben van alles 2. 2 kinderen gehad die er al gebruik van hebben gemaakt en nooit tekort gehad. Als 1 set in de was zit, doe je de ander erop. Ik weet niet hoe vaak je wilt verschonen en hoe lang je over de was doet. Maar bij mij is de was na 1 dag klaar. En dan hoeft de schone set er nog niet op hoor.
Vraagje: wij hebben een MOZES mandje (wiegje). Daar slaapt het baby'tje dus de eerste weken in. Moet je daar dan ook meerdere setjes voor kopen? Vast wel...
Ben van plan 2 dekens te kopen en 3 lakentjes en 3 hoeslakentjes. Meer vind ik echt niet nodig. Als het nodig is was ik wel een keer vaker en in de droger is het zo droog. Daarnaast kan later bijkopen altijd nog.
Wij hadden bij Megan 2 dekentjes en 4lakentjes en 4 hoeslakentjes. Maar zij sliep al snel niet meer onder een dekentje, puckababy, dus nu hebben we gekozen voor 1 dekentje en de rest wel 4. Ook hebben we wel nu 2 airosleeps gekocht omdat het toch wel handig is om er 2 te hebben als je kindje nog heel veel slaapt En in geval van nood heb ik altijd het dekentje van de wagen nog. En we hebben een puckababy piep gekocht.
Ja, 3 is prima. Alleen van dekentjes had ik er maar twee, een dikke katoenen en zo'n dun gehaakt katoentje. Was genoeg.
Hier staan ook drie hoeslakens, drie lakens en twee dekens op de lijst. Moet ze alleen nog kopen Heb wel een vraagje (misschien een domme, sorry dan ): Was je bij het verschonen van het bedje alleen hoeslaken en laken of ook de molton en de deken? Bedoel, ik was van ons eigen bed ook niet elke keer de molton mee en het dekbed eigenlijk nooit. Die hang ik alleen af en toe buiten om lekker te luchten...
Geen domme vraag hoor. Wat je niet weet, dat weet je niet Ik waste van het ledikantje altijd het laken, hoeslaken en molton. Voornamelijk omdat m'n zoontje vaak lekluiers had en dan vond ik het wel zo fris dat het molton ook weer schoon was. Nu heeft hij een eenpersoonsbed en was ik het molton niet meer, dat is me veel te groot. Ik leg nu een kleine molton (net zo groot als een hydrofielluier) onder z'n billetjes en die was ik dan mee. Het dekentje waste ik als het vies was of anders eens in de drie maanden. En elke keer als het bedje verschoond werd, hing ik het dekentje even uit.
En dan nog een reactie op dit topic: wij hebben voor het ledikantje twee hoeslakens, twee moltons, twee lakentjes en twee dekens. Dat gaat prima, het is zo droog. Ook voor het wiegje hebben we van alles twee, behalve van de dekentjes, ik doe er wel een fleecedeken of een warme handdoek overheen als het te koud is. Dat wiegje gebruikt-ie maar zo kort...
Voor zowel het wiegje, als het ledikantje vond ik 3 van alles het handigst. Hoewel, 2 dekens was ook wel genoeg geweest, die worden het minst snel vies is mijn ervaring. Klopt dat het zó gewassen en droog is, maar ik was niet altijd meteen. Soms heb je geen tijd, of geen zin in de was, of de mand is niet vol (hahaha, dat gebeurt niet vaak met kleine kindjes... maar héél soms heb ik de mand eventjes helemaal leeg). En het komt voor, dan heb je het net in de was zitten en je legt je kindje op bed, en dan spuugt hij/zij de boel onder, of heeft een grote dikke spuitluier. Dan wil ik toch graag meteen kunnen verschonen. Daarom toch liever van alles 3. En ik heb niet alleen hoeslakens, maar ook moltons voor het ledikant. Dan wordt de matrashoes veel minder snel vies. In de wieg was het matrasje zó klein, dat het in een grote kussensloop paste. Die had ik dan ipv hoeslakens. En ipv een moltonhoes gebruikte ik daarin een moltondoek.